اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

کارهای فرهنگی و تربیتی، دقت و صبر زیادی می‌طلبد

کارهای فرهنگی و تربیتی، دقت و صبر زیادی می‌طلبد
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت، زحمت زیادی می‌خواهد، گفت: کارهای فرهنگی و تربیتی مانند کندن چاه با سوزن است و صبر، دقت و حوصله زیادی می‌طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ابوالفضل طهماسبی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان با اشاره به جایگاه معلم اظهار داشت: استقبال زیاد خانواده‌ها و ایجاد فضای مطلوب تعلیم و تربیت در مدارس نمونه بسیج، حاصل زحمات معلمان بوده و تمام افراد در رده‌های بالای علمی، فرهنگی و مدیریتی، ریزه‌خوار سفره معلم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1373 نکات ارزنده‌ای در این حوزه داشته و به حدیث «مداد العلماء أفضل من دماء الشهداء» اشاره کرده‌اند.

,

طهماسبی با بیان اینکه تعلیم و تربیت به صورت توام در مدارس نمونه بسیج پیگیری می‌شوند، خاطرنشان کرد: مدارس ما هم از لحاظ علمی و هم تربیتی باید الگو باشند و این الگوها را باید تکثیر کرده و از مقطع پیش‌دبستانی تا متوسطه ورود پیدا کنیم.

,

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به خدمات مطلوب مدیر سابق موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان گفت: حوزه تعلیم و تربیت، زحمت زیادی می‌خواهد، و کارهای فرهنگی و تربیتی مانند کندن چاه با سوزن است و صبر، دقت و حوصله زیادی می‌طلبد.

,

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه اظهار داشت: تربیت آن هم در شرایط کنونی که دشمنیِ دشمنان با ما افزایش یافته و فضای مجازی درهم‌ریخته و تهاجم دشمنان حاکم شده، زحمت زیادی می‌خواهد و باید مراقبت شود چرا که تلاش دشمنان روزبه‌روز شدید می‌شود.

,

طهماسبی تاکید کرد: باید رصد کنیم و ببینیم که نتیجه زحمات و هزینه‌ها و خروجی مدارس ما به کجا می‌رود.

,

 

,

*‌ هزینه در مدارس نمونه بسیج، سرمایه‌گذاری بلندمدت است

, *‌ هزینه در مدارس نمونه بسیج، سرمایه‌گذاری بلندمدت است, *‌ هزینه در مدارس نمونه بسیج، سرمایه‌گذاری بلندمدت است,

حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه مدیران به 3 نوع تشریفاتی، ماشینی و ایده‌پرداز تقسیم می‌شوند، گفت: مدیران تشریفاتی فقط به عنوان اسم و جایگاه قرار گرفته و کار خاصی انجام نمی‌دهند و مدیران ماشینی نیز فقط دستورات صادره از بالا را اجرا می‌کنند و خلاقیتی ندارند.

,

وی با بیان اینکه مدیران ایده‌پرداز، دارای فکر و اندیشه بوده و کارهای مثبتی انجام می‌دهند، افزود: مدیریت مدارس نمونه بسیج طی این مدت از نوع مدیریت ایده‌پرداز بوده و اقدامات مثبتی در این مجموعه انجام شده است.

,

مظفری تصریح کرد: موفقیت‌های مدارس نمونه بسیج به اقدامات مثبت و عملکرد شایسته در طول دوران مدیریت برمی‌گردد و طی این مدت، رضایتمندی حداکثری همکاران از عملکرد مدیریت این مجموعه وجود دارد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش آموزش گفت: مکان‌یابی، جانمایی واحداث مدارس نمونه بسیج در سطح استان، سرمایه‌گذاری است که اگر انجام نمی‌شد به دوش آموزش و پرورش می‌افتاد هرچند این کار، هزینه‌بر است اما چون در تربیت انسان نقش دارد، سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

,

وی با بیان اینکه بهترین سرمایه‌گذاری انسانی همین است که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، اظهار داشت: مدارس نمونه بسیج در زنجان قدمت چندانی ندارند اما از لحاظ تعداد جذب دانش‌آموز در رتبه اول قرار دارند چون خانواده‌ها اعتماد کافی به مجموعه بسیج دارند.

,

مظفری خاطرنشان کرد: تلاش در مدارس نمونه بسیج بر این است که به خانواده‌ها بقبولانند که همچنان که بسیج و سپاه در دوران جنگ تحمیلی مورد اعتماد بود، امروز نیز مورد اعتماد خانواده‌ها است.

,

اکبر رجبی، مدیر سابق موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به شیوع ویروس کرونا که بحران و تهدید بزرگی برای نظام آموزشی بود، گفت: با اتکال به خداوند متعال در کنار تلاش های جهادی همکاران توانستیم موفقیت‌های زیادی در این مدت کسب کنیم.

,

وی افزود: علی‌رغم کاهش آمار دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، آمار ما در این مدت نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش هم پیدا کرد.

,

رجبی با اشاره به بخشی از اقدامات و موفقیت‌ها طی دوران مدیریتش خاطرنشان کرد: درخشش در جشنواره‌های کشوری و کسب مقام‌های اول تا سوم در بخش بهترین شیوه تدریس، بیشترین آمار برگزاری کلاس‌های برخط در بین مدارس استان و کشور، کسب مقام‌های متعدد در پویش‌های مختلف، قبولی بالای دانش‌آموزان در کنکور و آزمون‌های تیزهوشان، تشکیل تیم مشاوره فرهنگی و تربیتی، تدوین برنامه جامع فرهنگی و تربیتی برای سال تحصیلی 1401-1400 ، اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی هدفمند، تهیه محتواهای آموزشی با رویکرد فرهنگی، تهیه برنامه‌های فاخر در صداوسیما، پرداختن به مقوله قرآن و نماز و برنامه‌های روشنگری برای مقطع متوسطه دوم بخشی از این اقدامات است.

,

مسعود رمرودی، مدیر جدید موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان نیز گفت: امیدواریم با همت بزرگوارانی که در خدمتشان خواهیم بود، بتوانیم نقش خود در عرصه تعلیم و تربیت را به نحو احسن ایفا کنیم.

,

به گزارش موج رسا؛ در پایان این مراسم ضمن تکریم از زحمات آقای اکبر رجبی در طول تصدی مدیریت، آقای مسعود رمرودی به عنوان مدیر جدید موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان منصوب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه