اخبار داغ

قهرمان کشتی ساحلی جهان:

طلای فروغی برای تیراندازی ایران یک تاریخ‌سازی کم‌نظیر است/مسئولان برای ساختن قهرمان، ورزشکاران را حمایت کنند

طلای فروغی برای تیراندازی ایران یک تاریخ‌سازی کم‌نظیر است/مسئولان برای ساختن قهرمان، ورزشکاران را حمایت کنند
محمد ساداتی با تقدیر از عملکرد کم‌نظیر جواد فروغی در المپیک توکیو، گفت: کسب نشان طلای فروغی برای تیراندازی ایران یک تاریخ‌سازی کم‌نظیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد ساداتی تیله‌بنی قهرمان کشتی ساحلی جهان در گفت و گو با بلاغ با اشاره به موفقیت جواد فروغی در المپیک توکیو با اشاره به اینکه افراد راه یافته به المپیک از نظر فنی در بالاترین درجه قرار دارند، اظهار کرد: کسب نشان طلای فروغی برای تیراندازی ایران یک تاریخ‌سازی کم‌نظیر است چرا که نخستین مدالی است که در این رشته و در این سطح کسب می‌شود.

وی تصریح کرد: با مدال فروغی راه برای توسعه تیراندازی در کشور بیش از پیش باز شده است و بدون شک در آینده‌ای نزدیک استعدادهای بسیاری به این رشته جذب خواهند شد.

قهرمان ساروی کشتی ساحلی جهان افزود: ورزشکاران  کشور ما که در خارج از مرزها تلاش می کنند و با همه بی عدالتی ها در مسابقات آسیای ، جهانی و المپیک مقابل رقبا شجاعانه می ایستند و پرچم پرافتخار کشور ما را به اهتزاز در می آورند باید بیشتر توسط مسئولان  حمایت شوند تا برای ادامه راه انگیزه بیشتری پیدا کنند.

ساداتی تیله بنی‌جوان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۳ در روستای سمسکنده علیای شهرستان ساری، در یک خانواده متوسط کارگری به دنیا آمدم و فرزند چهارم  خانواده هستم گفت: متاسفانه در سن ۸ سالی بزرگترین پشتیبانم، پدر عزیزم  را از دست دادم و مادرم در طول این سال ها بار سنگین زندگی ما را به دوش می کشد، که باید بگویم  هر چه امروز دارم از محبت و دعای خیر مادرم است.

این جوان خوش آتیه ساروی با اشاره به اینکه ابتدا در رشته کشتی آزاد فعالیت ورزشی ام را آغاز کردم سپس به کشتی ساحلی علاقمند شدم و در این رشته ورزشی نیز فعالیتم را ادامه دادم، افزود: پس از  برتری در مسابقات شهرستانی، استانی ،کشوری در انتخابات تیم ملی شرکت کردم و پس از ورود به تیم ملی، با حمایت مربیان ، و خانواده و تلاش و پشتکار، درمسابقات جهانی 2015  که در کشور رمانی و 2016 که در کرواسی برگزار شد شرکت کردم و نفر اول این دوره از مسابقات شدم و مدال(نشان )طلا را کسب کردم.

این قهرمان کشتی ساحلی جهانبابیان اینکه در اواخر سال 2016 نیز در مسابقات آسیایی در کشور ویتنام  شرکت کردم و مقام دوم را به دست آوردم اظهار کرد: متاسفانه بعد از مسابقات آسیایی ،مشکل شدید دیسک گردن پیدا کرده و مدتی تحت درمان بوده ام.

وی افزود: سال ۹۷ با یک باشگاه خارجی قرارداد امضاء کردم اما به دلیل همه گیر شدن بیماری کرونا، مجبور شدم به ایران برگردم  که  در صورت مناسب شدن شرایط  برای ادامه و شرکت در مسابقات به آنجا بر می‌گردم.

ساداتی خاطرنشان کرد: قرار بود بعد از مسابقات جهانی 2015 به نفرات اول پاداشی اهدا کنند اما  متاسفانه مسئولان  مثل همیشه به  وعده خود عمل نکردند.

قهرمان کشتی ساحلی جهان بیان کرد: در سال ۹۷ نیز با تیم ساری، در جام باشگاه های جهان، در  رشته کشتی آزاد  شرکت کردم  و مقام سوم تیمی این دوره از مسابقات را کسب کردیم.

وی ادامه داد: کم توجه ای مسئولان کشور موجب شده تا در ادامه راه انگیزه ام برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی کم رنگ‌تر شود.

این قهرمان جوان ساروی با بیان اینکه پیشنهادهایی از دو باشگاه لیگ برتری کشتی کشور نیز دارم افزود: در حال حاضر مشغول تمرینات بدنسازی هستم.

ساداتی با اشاره به اینکه قرار بود اشتغال قهرمانان جهان نیز پیگیری و بر اساس قانون جذب سرباز قهرمان انجام شود، اما پس از نامه نگاری‌ها و ارسال مدارک ، متاسفانه نامه ها و درخواست ها برگشت داده شد و  در این بخش هم مسئولان کشور کوتاهی کردند و طبق معمول به وعده خود عمل نکردند.

این قهرمان کشتی ساحلی جهان از مسئولان خواست تا ورزشکاران و قهرمانان را که با سختی فراوان سکوهای جهان را فتح می کنند و پرچم جمهوری ایران اسلامی را با افتخار به اهتزاز در می آورند بیشتر حمایت کنند تا جوانان ورزشکار انگیزه بیشتری برای ادامه راه داشته باشند.
 
ساداتی با اشاره به اینکه در وزن ۹۲ کیلوگرم در رشته کشتی آزاد و ۹۰ کیلوگرم کشتی ساحلی در مسابقات شرکت کردم گفت: در حال حاضر با مدرک کارشناسی تربیت بدنی شغلی ندارم و باید از  تخصص ورزشی ما برای آموزش نسل های آینده استفاده شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه