اخبار داغ

حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با دانا خبر داد؛

پاداش‌های ۱۲ میلیون تومانی ماهانه یک سازمان دولتی به مدیرانش/ دولت آینده باید هزینه‌های دولت روحانی را پرداخت کند

پاداش‌های ۱۲ میلیون تومانی ماهانه یک سازمان دولتی به مدیرانش/ دولت آینده باید هزینه‌های دولت روحانی را پرداخت کند
عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم از برنامه یک سازمان دولتی برای پرداخت پاداش‌های ماهانه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان خبر داد و گفت: دیوان محاسبات باید به موضوع حقوق‌های نجومی و برخی پرداخت‌ها ورود کند.
[

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، در مورد کسری بودجه، اظهار کرد: دو مسئله در خصوص بودجه مطرح است؛ نخست اینکه به دلایل مختلف ازجمله وضعیت کسب‌وکارها و بحران کرونا، درآمد دولت کاهش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
 
,
دولت آینده باید هزینه‌های ریخت‌وپاش‌های دولت روحانی را بپردازد
, دولت آینده باید هزینه‌های ریخت‌وپاش‌های دولت روحانی را بپردازد,
 
,
وی افزود: همچنین بدهی‌هایی که دولت یازدهم و دوازدهم به بار آورده ازجمله اوراق خزانه‌ای که فروختند و با فروش آن، درآمدهای سال‌های آینده را پیش‌خور کرده است و دولت آینده باید هزینه‌های دولت روحانی را پرداخت کند.
,
 
,
این نماینده مجلس با بیان اینکه با توجه به همه موارد، دولت آقای روحانی یک زمینه سوخته را به دولت سیزدهم تحویل می‌دهد، گفت: موضوع دوم هزینه‌ها و پرداختی‌هایی است که دولت آقای روحانی در همین دوران انتقالی انجام می‌دهند.
,
 
,
 
,
 
,
ماجرای پاداش‌های ۱۲ میلیونی یک سازمان دولتی
, ماجرای پاداش‌های ۱۲ میلیونی یک سازمان دولتی,
 
,
حاجی دلیگانی ادامه داد: یکی از سازمان‌های زیرمجموعه دولت به معاونان خود، ۱۲ میلیون تومان، هر مدیری ۹ میلیون تومان و بقیه افراد که انتخاب شده بودند نیز ۵ میلیون تومان در ماه به‌عنوان رفاهی برای پرداخت، پیش‌بینی کرده بود.
,
 
,
عضو کمیسیون قضایی مجلس توضیح داد: این اتفاق روز ۱۵ تیرماه در این سازمان دولتی رخ داد و برای پرداخت این مبالغ به مدیرانش تصمیم گرفته بود اما افرادی که در لیست بودند و ۵ میلیون تومان به‌عنوان رفاهی قرار بود بگیرند، اعتراض کرده و خواستار دریافت مبلغ ۱۲ میلیون تومان شدند که این سازمان هم مجبور شد بخشنامه داخلی خود را از روی سایت‌شان بردارند.
,
 
,
حاجی دلیگانی گفت: این سازمان به دنبال این بود که به‌نوعی چهره مدیران خود را در بین زیرمجموعه‌ها به‌عنوان رئیس بهبود بخشند که طبیعتاً چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
,
 
,
 
,
حقوق‌های نجومی که با تفسیر قانون پرداخت می‌شود/ دیوان محاسبات به موضوع ورود کند
, حقوق‌های نجومی که با تفسیر قانون پرداخت می‌شود/ دیوان محاسبات به موضوع ورود کند,
 
,
وی در مورد این سؤال که آیا پرداخت این مبالغ غیرقانونی است؟ پاسخ داد: طبیعتاً و ماهیتاً خلاف قانون است ولی بارها شاهد بودیم که از واژه‌هایی که در قانون بودجه هست، تفسیرهای صورت می‌گیرد و بر اساس آن چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، البته لازم است دیوان محاسبات به این موضوع ورود پیدا کند.
,
 
,
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: البته این به معنای نادیده گرفتن حقوق و دستمزد لازم و کافی برای عموم کارکنان دولت و کارگران نیست، اما آنچه مشاهده می‌کنیم، مربوط است به طبقات خاصی از مدیران است که حقوق‌های آن‌چنانی دریافت می‌کنند.
,
 
,
 
,
ایجاد تبعیض با پرداخت حقوق
, ایجاد تبعیض با پرداخت حقوق,
 
,
حاجی دلیگانی گفت: در چند نفر از اساتید دانشگاه به بنده گفتند که اخیراً برایشان حکم حقوقی ۴۰ میلیون تومانی زده شده است، درحالی‌که می‌گفتند این مبالغ را نیاز ندارند و مازاد بر نیازشان است و از این افراد هم در جامعه وجود دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی اشخاص تبعیض‌آمیز است، اظهار کرد: وقتی یک نفر ۴۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و دیگری با ۳ میلیون یا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زندگی خود را می‌چرخاند: واقعاً یک تبعیض در جامعه را ایجاد می‌کند درحالی‌که می‌بایست حقوق‌های پایین را افزایش داد ولی در حقوق‌های بالا صورت گرفته است.
,
 
,
 
,
 
,
ایجاد انتظارات برای دولت آینده/ هدف پیام‌هایی مخابره شده از عربستان و آلبانی چیست؟
, ایجاد انتظارات برای دولت آینده/ هدف پیام‌هایی مخابره شده از عربستان و آلبانی چیست؟,
 
,
وی تأکید کرد: این اقدامات نخست باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و سوی دیگر شرایطی به وجود می‌آورد که اگر این موضوع در آینده ادامه پیدا نکند، باعث کاهش انگیزه برای کار و فعالیت می‌شود؛ همچنین در آینده علاوه بر هزینه‌ها، انتظاراتی را ایجاد می‌کنند که دولت آینده نتواند زیر آن شانه راست کند؛ موارد آن متعدد است.
,
 
,
عضو هیئت‌رئیسه مجلس اضافه کرد: ردیابی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع از خارج از کشور خط داده می‌شود و این مباحث را به جامعه القا می‌کنند تا بتوانند انتظارات جامعه را آن‌قدر بالا ببرند که هیچ دولتی نتواند آن را تأمین کند و هدف ایجاد این انتظارات این است که دولت آینده را با مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روبرو شود.
,
 
,
حاجی دلیگانی تأکید کرد: از همه دلسوزان انقلاب درخواست دارم که کمک کنند تا انتظارات در سطح معقول شکل بگیرد و نه در سطح افراطی که یکی از خدمت‌ها همین می‌توان باشد.
,
 
,
 
,
برخی افراد و جریان‌ها نمی‌خواهند دولت آینده، موفق باشد؛ دست خارجی‌ها در کارند
, برخی افراد و جریان‌ها نمی‌خواهند دولت آینده، موفق باشد؛ دست خارجی‌ها در کارند,
 
,
این نماینده مجلس گفت: برخی از انتظاراتی که امروز از دولت آینده مطرح می‌شود، در حد پانصد هزار میلیارد تومان است یعنی تقریباً به‌اندازه سهم بودجه؛ به امروز برخی از افراد و جریان‌ها در حال ایجاد انتظارات هستند و دست خارجی‌ها را در این موضوعات می‌بینم.
,
 
,
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: امروز هزاران نفر در کشورهایی مانند عربستان و آلبانی مطابق با ذائقه ایرانی‌ها پیامک‌هایی را تهیه و به داخل کشور ارسال می‌کنند و برخی از افرادی نمی‌خواهند دولت آینده، دولت موفقی باشد.
,
 
,
 
,
دولت سیزدهم در ماه‌های باقی‌مانده سال با چالش جدی مواجه است
, دولت سیزدهم در ماه‌های باقی‌مانده سال با چالش جدی مواجه است,
 
,
وی در پایان در مورد اینکه آیا مجلس بر عملکرد و هزینه‌های بودجه‌ای دولت دوازدهم سال نظارت دارد؟ بیان کرد: مجلس این موضوع دنبال می‌کند و دولت فقط می‌خواهد این چند روز را سپری کند و به فکر ماه‌های آینده نسبت که چه اتفاقی می‌افتد و دولت آینده را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه