اخبار داغ

مهرواره ای از دل بلندترین تپه های شنی دنیا؛

از ساخت خانه برای کپرنشینان تا ایجاد اشتغال برای بانوان/ راهیابی بانوی ریگانی به مرحله کشوری طرح محله همدل

از ساخت خانه برای کپرنشینان تا ایجاد اشتغال برای بانوان/ راهیابی بانوی ریگانی به مرحله کشوری طرح محله همدل
زهرا حسینی نژاد از جمله خواهران طلبه ریگانی است که فعالیت تبلیغی روستا به روستا را طی ده سال گذشته انجام می دهد. او با ثبت طرح بومی در مهرواره محله همدل شرکت کرده و توانسته به مرحله کشوری راه یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ زهرا حسینی نژاد از جمله مبلغان اهل شهرستان ریگان است که از سال 1389 وارد حوزه علمیه شده است و فعالیت تبلیغی روستا به روستا را طی ده سال گذشته انجام می دهد. این مبلغ دینی برگزیده طرح مهرواره محله همدل است که به مرحله کشوری راه یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مسئله ای که حسینی نژاد در طرح مهرواره محله همدل ثبت کرده با عنوان « نداشتن سرویس بهداشتی و مسکن در شرایط کرونا» است و اقداماتی که انجام داده اند شامل ساخت مسکن برای خانواده‌ای که ۱۲ سال در چادر زندگی می­کردند، ساخت یک باب مسکن منزل برای زن سرپرست خانوار، ساخت ۸ باب حمام و سرویس بهداشتی، آموزش خیاطی به بانوان و هدیه ۵ چرخ‌ خیاطی، تأمین ۵ جهیزیه کامل برای نوعروسان، حل مشکل آموزشی دانش آموزان نیازمند و خرید ۲۰ تبلت، جمع‌آوری و هزینه بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان کمک مردمی و اشتغال برای ۶ خانواده با پرورش جوجه و گوسفند بوده است.

,

حسینی نژاد در خصوص فعالیت های خود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: زمانی که برای انجام کارهای تبلیغاتی به روستاها می رفتیم و به خانواده های نیازمند سر می زدیم؛ برای آنها پوشاک، بسته های فرهنگی و مواد غذایی تهیه می کردیم؛ پس از این اقدامات با دیگر خواهران طلبه تصمیم گرفتیم که به روستاهای دورتر سربزنیم، روستاهایی که از بسیاری از امکانات محروم بودند.

,

, ,
,
,
,

این برگزیده طرح مهرواره محله همدل ادامه داد: برخی از این روستاها شرایط مسکن و سرویس بهداشتی آنها فاجعه بود و ما نیز در آن زمان به دلیل مسائل اقتصادی دستمان باز نبود و اغلب برای آنها بسته های کوچک مواد غذایی می بردیم.

,

وی بیان کرد: با اجرای طرح مهرواره همدل یک گروه صد نفره از خواهران و برادران تشکیل دادیم تا با کمک یکدیگر بتوانیم کارهای دیگری را انجام دهیم و حتی در این راستا از گروه های جهادی جاهای دیگر نیز دعوت کردیم که به ما در این زمینه کمک کنند.

,

حسینی نژاد با اشاره به اینکه معرفی خیر توسط حجت الاسلام و المسلمین نازلی رئیس سازمان تبلیغات شهرستان ریگان به منظور اجرا طرح مهرواره محله همدل عنوان کرد: خیرین مبالغی رادر اختیار ما گذاشتند و ما نیز از مراحل کار عکس و فیلم تهیه و برای آنها ارسال می کردیم و این امر موجب اعتماد بیشتر خیران شد تا در ساخت منزل مسکونی و سرویس بهداشتی به ما بیشتر کمک کنند.
 این برگزیده طرح مهرواره محله همدل اظهار کرد: در این مدت توانستیم برای 2 خانواده که سال ها در کپر و چادر زندگی می کردند، خانه بسازیم و همچنین برایدانش آموزانی که به دلیل نداشتن تبلت از آموزش مجازی محروم بودند، 20 تبلت خریدیم.

,
,

وی بیان کرد: در بازدید از روستاها شاهد بودیم که وضعیت سرویس بهداشتی بسیاری از خانه ها مناسب نیست و خانواده ها از لحاظ بهداشتی دچار مشکل هستند؛ بنابراین به خیرین پیشنهاد دادیم که به منظور رعایت بهداشت در برخی از روستاها نیاز به ساخت سرویس بهداشتی است و توانستیم هشت سرویس بهداشتی را برای نیازمندان احداث کنیم.

,

, ,

حسینی نژاد ضمن اشاره به اینکه برای شش خانواده با خرید جوجه و گوسفند توانستیم شغل ایجاد کنیم، تصریح کرد: به بانوان به صورت رایگان خیاطی آموزش دادیم و پنج چرخ خیاطی در اختیار آنها قرار دادیم تا بتوانند کار کنند و منبع درآمدی داشته باشند.

,

این برگزیده طرح مهرواره محله همدل گفت: یک بار که برای خانواده ای بسته حمایتی بردیم، آنها بچه کوچکی داشتند که برای او لباس دوخته بودم و زمانی که مواد غذایی و لباس برای آنها بردیم؛ این کودک دور سبد غذایی می گشت و می گفت "مامان این پرتقال‌ها برای ماست؟" باوجودی که در محل ما پرتقال زیاد است این بچه پرتقال نخورده بود.

,

وی در پاسخ به این سوال که اگر برنده جایزه 200 میلیون تومانی شوید چه خواهید کرد، خاطر نشان کرد: من از خودم چیزی نداشتم که خرج ایتام کنم؛ اگر برنده شوم این پول را صرف ایتام و نیازمندان می‌کنم؛ یک کارگاه تولیدی برای آنها خواهم زد و یا زمین کشاورزی می خرم تا کار کشاورزی کنند و بتوانند منبع درآمد داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه