اخبار داغ

عالم برجسته اهل سنت:

میان ستارگان تربیت‌شده مکتب رسول اکرم(ص)، حیدر کرار برترین بود/ محبت و شخصیت حضرت علی(ع) در قلوب اهل سنت جای گرفته است

میان ستارگان تربیت‌شده مکتب رسول اکرم(ص)، حیدر کرار برترین بود/ محبت و شخصیت حضرت علی(ع) در قلوب اهل سنت جای گرفته است
شیخ بازماندگان گفت: آنچه از فضایل و اوصاف اصحاب و یاران گرامی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وارد شده همه آن صفات و فضایل در شخصیت حضرت علی(ع) جمع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ حسین بازماندگان امام جمعه بندرپل و از علمای برجسته اهل سنت استان هرمزگان صبح امروز چهارشنبه در گفت و گوی تفضیلی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ اظهار کرد: بنده معتقدم که بر هر مسلمان دلسوخته و دلداده و دوستدار نبی اکرم صلی الله علیه و آله آنچه ثابت و مسلم است حب علی و آل علی علیه السلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

بازماندگان با بیان اینکه به عنوان یک مسلمان سنی مذهب بر خود لازم می‌دانم خود را گدای درگاه نبی و ولی معرفی نمایم، افزود: از منظر روایات و فرمایشات گهربار و درافشان نبی اکرم (ص) در خصوص  حضرت علی (ع) سخن می گوییم.

,

وی گفت: برای امام و مقتدا قرار دادن یک شخصیت می بایست او را شناخت و از زبان فخر موجودات نیز تأییدیه گرفت.

,

انسان مسلمان برای زندگی بهتر نیاز به الگو دارد

, انسان مسلمان برای زندگی بهتر نیاز به الگو دارد,

امام جمعه بندرپل با اشاره به اینکه انسان مسلمان برای زندگی بهتر نیاز به الگو دارد، تصریح کرد: چه الگویی از أمیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب بهتر، بدین جهت است که خداوند متعال با فرستادن انبیاء وانتخاب انسان های برگزیده برای راهنمایی بشریت به این نیاز حیات انسان پاسخ گفته است.

,

بازماندگان ادامه داد: فرستادگان الهی نیز با تربیت یک نسل برای بعد از خویش الگو فراهم نمودند که در مکتب جاودانه اسلام، یگانه الگوی درخشان انسانیت، پیامبر خاتم محمد مصطفی(ص) انسان های فرهیخته بیشماری تربیت شدند که آن حضرت فرمودند :" اصحابی کاالنجوم بٱیهم اقتدیتم اهتدیتم" یعنی یاران من چون ستارگان آسمان می مانند که بر هرکدام اقتدا کنید هدایت خواهید شد که در این بعد اگر با دیده بصیرت بنگریم خواهیم دید که در میان ستارگان نیز ستاره هایی وجود دارند که از ویژگی های خاصی برخوردار هستند.

,

درمیان ستارگان تربیت شده مکتب رسول اکرم(ص) برخی ویژگی برتری دارند

, درمیان ستارگان تربیت شده مکتب رسول اکرم(ص) برخی ویژگی برتری دارند,

عالم برجسته اهل سنت استان هرمزگان ابراز کرد: از این رو درمیان ستارگان تربیت شده مکتب رسول اکرم صلی الله علیه و آله برخی همچون أمیرالمؤمنین حیدر کرار، صاحب ذوالفقار، از درخشندگی خاصی و ویژگی برتری برخوردار می باشند، زیرا آن بزرگوار ممتاز شاگرد مکتب اسلام بود که از آغاز نوجوانی درخانه وحی بالندگی یافت و پا به پای پیامبر عظیم الشٱن اسلام(ص) در همه مراحل سخت زندگی بعثت و دشمنی های قریش لحظه ای معشوق خود محمد مصطفی(2) را تنها نگذاشت و او بود که از جان شیرین خود گذشت و جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و اخلاص و مردانگی و شجاعت را به حد کمال رساند.

,

امام جمعه بندرپل با نقل به اینکه حضرت علی (ع) بود که در لیلة المبیت سودای جان، بر سر عقیده نمود و به جای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر سرجایش خوابید، گفت: در تمام مدت سه سال محاصره اقتصادی رسول الله و یارانش در شعب ابیطالب، از ترس آنکه مبادا دشمنان بی دین به قصد جان مبارک پیامبر شبیخون زنند به دستور پدر، بارها و در نیمه شب جای خود را با پیامبر عوض کرد تا اگر دشمنی کینه توز در آید، رسول خدا (ص) محفوظ بماند و اینچنین با فداکاری ها و از خود گذشتگی ها توانست به مقام شامخ برادری پیامبر در پیمان مؤاخات دست یابد و با بنت الرسول نیز ازدواج نماید.

,

بازماندگان تشریح کرد: این همه فضیلت و برتری از آن کسی است که اگر همه نویسندگان جمع آیند و بنویسند باز نخواهند توانست حق مطلب را ادا نمایند، زیرا آن بزرگوار صاحب امتیازات منحصر به فردی است که بعضی از آنها به صورت فهرست وار خواهیم شمرد.

,

عالم برجسته اهل سنت استان هرمزگان ابراز کرد: امیرمومنان علی (ع) ابوالحسن برادر و داماد رسول خدا صلی الله علیه و آله، شوهر سیده فاطمه سرور زنان جهان،  پدر سبطین و اولین هاشمی که از دو هاشمی متولد شد و اولین خلیفه از بنی هاشم است، او از سابقین و اولین مسلمانان بود که در محضر و دامان پیامبر پرورش یافت و به مدینه هجرت کرد و درتمام جنگ ها و جهاد و میدان های نبرد از قبیل بدر، احد، خندق، خیبر و بیعت رضوان و دیگر جنگ و جهادها حضور فعال داشت.

,

امام علی(ع) پیامبر عظیم الشان اسلام را در جنگ ها همراهی می کرد

, امام علی(ع) پیامبر عظیم الشان اسلام را در جنگ ها همراهی می کرد,

امام جمعه بندرپل اظهار کرد:حضرت امام علی(ع) از زمان ورود پیامبر به مدینه در تمام جنگها حضور داشت و آن حضرت را همراهی می کرد مگر در جنگ تبوک که به دستور مستقیم پیامبر در مدینه ماند و به عنوانِ جانشین رسول الله انتخاب گردیدند و افتخار جانشینی پیامبر را کسب کرد تا جایی که آن حضرت خطاب به او فرمود: جایگاه تو نسبت به من همچون مقام هارون است نسبت به موسی جز آنکه پس از من پیامبر دیگری برانگیخته نخواهد شد.

,

بازماندگان با اشاره به اینکه در بسیاری از جنگها، پرچم ولوای پیامبر به دست او بود و افتخار پرچمداری رسول الله را داشت، عنوان کرد:  حتی در جنگ احد وقتی که مصعب به شهادت رسید، پیامبر اکرم پرچم اسلام را به حضرت علی(ع) سپرد.

,

فضیلت و برتری حضرت علی(ع) در منابع اهل سنت  آمده است

, فضیلت و برتری حضرت علی(ع) در منابع اهل سنت  آمده است,

وی تشریح کرد: در فضیلت و برتری حضرت علی(ع) به روایت یاران پیامبر و در بسیاری از کتب اهل سنت روایات متعدد و معتبری وجود دارد که حکایت از فضل آن بزرگوار می کند، تا جایی که خلفای راشدین نیز به این فضل اعتراف داشته اند و همیشه آن بزرگوار را محترم و عزیز و مکرم می داشتند.

,

عالم برجسته اهل سنت هرمزگان ادامه داد: انس روایت می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله در مسجد نشسته بودند و اصحاب کرام هم گردا گرد شمع وجود آن حضرت پروانه وار حلقه زده بودند، امام علی (ع) بر مسجد وارد شد و ابوبکر کنار رسول خدا نشسته بود و برای امام علی(ع) جا باز کرد و گفت بفرمایید یا اباالحسن و حضرت علی در کنار وجود نازنین رسول خدا صلی الله علیه و آله نشستند، راوی می گوید: در آن زمان شادی در چهره پیامبر یافتیم که متوجه ابوبکر شد و فرمود:"اهل الفضل اولی باالفضل و لایعرف لاهل الفضل فضلهم الا اهل فضل" (اهل فضل مناسب و شایسته گرامیداشت می باشند وفضل، اهل فضل را جز انسان با فضیلت نمی شناسد).

,

امام جمعه بندرپل اظهار کرد: عمربن خطاب روایت می کند که من و ابوعبیده و ابوبکر و گروهی از اصحاب در حضور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حاضر بودیم که آن حضرت دست به شانه علی(غ) زد و فرمود : "یا علی انت اول المؤمنین ایمان و اول المسلمین اسلاما و انت بمنزلة هارون من موسی".

,

عُمر ویژگی های حضرت علی(ع) را منحصر به فرد می دانست

, عُمر ویژگی های حضرت علی(ع) را منحصر به فرد می دانست,

بازماندگان با بیان اینکه عُمر خلیفه دوم ، ویژگی های حضرت علی(ع) را منحصر به فرد می دانست که کسی یارای دست یافتن به آنها نیست،افزود: چنانچه امام احمد حنبل و دیگر محدثین با اسناد مختلف آورده اند که که عمر می گفت:سه چیز به علی ابن ابیطالب اعطا گردید که اگر یکی از آنها به من عمر اعطا می شد در نظرم محبوب‌تر از شتران سرخ موی عرب بود که آن سه چیز،همسری حضرت فاطمه زهرا دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله،سکونت او با پیامبر در مسجد و حلال شدن برای وی آنچه که بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حلال بود و همچنین پرچم‌داری خیبر، زیرا پیروزی اسلام و مسلمانان را بر یهود، خیبر به همراه داشت و مایه هرچه بیشتر پیروزی اسلام بر یهود و افتخار و سر افرازی برای علی(ع) گردید.

,

عالم برجسته اهل سنت هرمزگانی خاطرنشان کرد: ابن حزم اندلسی و دیگران با ذکر سند نقل از ابن اذینه عبدی نموده که گفته است : به نزد عمر رفتم و از محلی که باید عمره را آغاز نمایم و لباس احرام بپوشم پرسیدم، عمر نیز گفت به نزد علی برو و از او سؤال کن و چون به سراغ علی رفتم و از حضرتش سؤال کردم پاسخ داد: از محلی که به مکه آمدی یعنی میقاتگاه اختصاصی سمتی که وارد مکه شدی ، پس مجددا به نزد عمر رفتم و جواب حضرت علی را به او گزارش دادم عمر گفت من جوابی برای سوال تو ندارم مگر آنچه را که علی گفته است.

,

تمام اصحاب نبی مکرم اسلام معتقدند که علی(ع) داناترین انسان است

, تمام اصحاب نبی مکرم اسلام معتقدند که علی(ع) داناترین انسان است,

بازماندگان اظهار کرد: تمام اصحاب نبی مکرم اسلام معتقدند که علی داناترین انسان است و این کلام مشهور عمر است که می گفت: علی آگاه ترین مردم به آنچه خدا بر محمد(ص) نازل فرموده است، می باشد.

,

امام جمعه بندرپل گفت: حضرت امام علی (ع)  پایه علمی بالایی داشتند و پانصد وهشتاد وشش حدیث از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت نموده اند.

,

باماندگان با اشاره به سخنان ابن عباس در طول تاریخ، عنوان کرد: ابن عباس زمانی که از ویژگی های حضرت علی سخن می گوید، می گفت :نُه دهُم علم، بهره علی بود و در یک دهم دیگر هم شریک علما بود.

,

عالم برجسته اهل سنت همزگان با بیان اینکه عمر در باره حضرت علی(ع) می گفت او مولای من است زیرا عمر شرف را در ولایت علی می دید، لذا به اطرافیان خود می گفت: نسبت به افراد شریف و با شخصیت محبت و دوستی از خود نشان دهید و در رابطه با حفظ آبروی خود از افراد پست و بی شخصیت بپرهیزید و بر حذر باشید و دانسته باشید که هیچگونه شرفی به درجه تمامیت نرسید مگر به ولایت علی (ع) و جالب تر آن قضیه غدیر خم می باشد که عمر بعد از سخن مشهور و معروف رسول خدا نسبت به علی(ع) ،عمر به علی(ع) تبریک می گوید که در تاریخ آمده است:"بخ بخ هنیئا لک یاابن ابیطالب أصبحت مولای و مولی کل مومن ومؤمنه" به به گوارایت باد ای پسر ابیطالب که برای همیشه مولای من و مولای هر زن و مرد مسلمان شدی.

,

رسول خدا از دنیا رفت در حالی که از علی(ع) راضی و خشنود بود

, رسول خدا از دنیا رفت در حالی که از علی(ع) راضی و خشنود بود,

شیخ بازماندگان گفت: امام بخاری در حدیثی نقل می کند که: رسول خدا صلی الله علیه و آله از دنیا رفت در حالی که از علی راضی و خشنود بود.

,

وی با اشاره به اینکه در مسند امام احمد موجود است که ام المومنین ام سلمه روایت می کند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وحضرت علی و فاطمه و حسنین را با عبای خود پوشاند و فرمود:" اللهم هؤلاء اهل بیتی و حامتی اللهم اذهب عنهم الرجس وطهرهم تطهیرا"بارالها اینان اهل بیت و برگزیدگان من هستند ،بارالها بدی و پلیدی را از آنها دور بگردان و آن طوری که خود میدانی پاک و تطهیرشان کن.

,

امام جمعه بندرپل ادامه داد:ام سلمه نیز می گوید:عرض کردم یا رسول الله (ص) آیا من از آنها هستم؟ فرمود :"انت علی خیر"تو بر خیر و خوبی هستی "و فی روایة و انت" و در روایت دیگری هست که فرمود: تو هم جزو اهل بیت من هستی و در کساء داخل شو پس زیر چادر رفتم.

,

شیخ بازماندگان تشریح کرد: ابن عباس روایت می کند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: " انا مدینه العلم و علی بابها فمن اراد العلم فلیٱت بابه" من شهر علم هستم و علی دروازه بان آن هرکس اراده کسب علم دارد باید از دروازه آن در آید.

,

عالم برجسته اهل سنت هرمزگان اظهار کرد: امام احمد حنبل می گوید: آنچه از فضایل و اوصاف برای فرد فرد اصحاب و یاران گرامی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وارد شده همه ی آن صفات وفضایل در شخصیت حضرت علی جمع شده است.

,

بازماندگان ابراز کرد: در سنن ترمذی و نسایی و مسند احمد از زیدابن ارقم روایت شده است که حضرت رسول اکرم (ص)درسال دهم هجری در هیجدهم ماه ذیحجه این خطبه را در محلی بنام غدیر ایراد فرمودند:" الستم تعلمون انی اولی بالمومنین من انفسهم قالوا بلی فقال الستم تعلمون آنی ولی بکل مؤمن من نفسه، قالوا بلی فقال اللهم من کنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه" مگر نه اینست که شما همه میدانید من سزاوار تر بر مؤمنان از خودآنها هستم؟عرض کردند آری باز فرمود مگر نه این است که همه تان میدانید من سزاوارتر واولی تر بر هرمؤمن از خود او هستم؟گفتند آری ،سپس فرمود خدایا هرکس را من مولایم، علی مولای اوست،خدایا کسانی که علی را دوست دارند،آنان را دوست بدار و کسانی که او را دشمن بدارند دشمن بدار.

,

وی گفت: لازم به ذکر است که حضرت علی(ع) در حجة الوداع و در نحر کردن قربانی افتخار نیابت از سوی رسول خدا صلی الله علیه و آله نصیب شان شد و در روز عید قربان در حجة الوداع رسول خدا شصت و سه شتر به دست مبارک خود نحر و قربانی کرد و ما بقی  سی و هفت شتر دیگر نیابت به علی(ع) داد تا آنها را نحر و قربانی کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه