اخبار داغ

رئیس بانک مرکزی:

سختگیری بانکها جهت ضامن وام ازدواج، تذکر و تنبیه بانک مرکزی را برای آنها دنبال دارد/ مردم تخلفات را مکتوب گزارش کنند

سختگیری بانکها جهت ضامن وام ازدواج، تذکر و تنبیه بانک مرکزی را برای آنها دنبال دارد/ مردم تخلفات را مکتوب گزارش کنند
کمیجانی گفت: بانکها از طرفی با کمبود منابع مواجه‌اند و از سوی دیگر تکلیف قانونی دارند تا وام ازدواج را به متقاضیان بدهند. البته در این میان برخی بانک ها علیرغم تاکیدات بانک مرکزی کج سلیقگی انجام می دهند و در مورد ضامن وام سختگیری می کنند که تذکر و تاکیدات لازم به آنها داده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی در گفتگوی اختصاصی با دیارآفتاب در خصوص تخلفات بانک ها از دادن وام ازدواج با یک ضامن و سفته، گفت: جهت اعطای وام به افراد، بانک باید اعتماد کند که امکان بازگشت مبلغ وام وجود دارد. لذا اخذ سفته و ارائه یک ضامن معتبر که اعتبارسنجی آن توسط بانک صورت می پذیرد برای ایجاد اطمینان از برگشت مبلغ وام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: بانکها از طرفی با کمبود منابع مواجه اند و از سوی دیگر تکلیف قانونی دارند تا این وام را به متقاضیان بدهند. البته در این میان برخی بانک ها علیرغم تاکیدات بانک مرکزی کج سلیقگی انجام می دهند و در مورد ضامن وام سختگیری می کنند. بانک مرکزی هم طبق قانون مرتبا به بانک ها تاکید می کند که باید بر اساس مقررات ابلاغی بانک مرکزی و قانون بودجه عمل کنند و نه فراتر از آن.

,

کمیجانی اضافه کرد: اگر بانکی از قانون تخطی کند، مردم این تخلف و مانع تراشی را به صورت مکتوب به بانک مرکزی گزارش کنند تا پیگیر شویم. ولی در مجموع تا به اینجا عملکرد بانک ها در پرداخت وام ازدواج نسبت به سال گذشته قابل قبول بوده است.

,

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اگر ثابت شود بانکی در اعطای وام ازدواج به متقاضیان تخلف کرده است، قطعا تذکرات لازم داده و تنبیهاتی برای آن در نظر گرفته می شود. حوزه نظارت بانک مرکزی شکایات مربوطه را به بانک های ذیربط منعکس می کند و پیگیر نتیجه آن خواهد بود و نظارت ها به طور مداوم صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه