اخبار داغ

حسینی، مشاور سینمایی بنیاد روایت فتح مطرح کرد؛

سراغ قهرمانان گم‌نام استان‌ها خواهیم رفت/ حضور جدی‌تر در پخش بین المللی

سراغ قهرمانان گم‌نام استان‌ها خواهیم رفت/ حضور جدی‌تر در پخش بین المللی
سید محمد حسینی که به تازگی مشاور امور سینمایی بنیاد روایت فتح شده است، بیان کرد که سعی ما و دوستان‌مان این است که در عرصه پخش، به‌ویژه پخش بین‌الملل حضور جدی‌تری داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد حسینی مشاور امور سینمایی بنیاد روایت فتح درباره برنامه‌های سینمایی این بنیاد گفت: کار ویژه بنیاد روایت فتح در حوزه سینما تمرکز بر سه حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که هر سه حوزه از حوزه‌های مهم و بر زمین مانده در سینمای ایران محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در تشریح برنامه‌های خود افزود: در این دوره نگاه‌مان نگاه استانی و منطقه‌ای است و می‌خواهیم از تهران خارج شویم. به جای پرداختن به مشاهیر و چهره‌های مطرح در پایتخت، سراغ قهرمانان گم‌نام استان‌ها خواهیم رفت و در هر استان تلاش می‌کنیم در این دوره حداقل یکی از قهرمانان استانی را بر پرده نقره‌ای سینما به تصویر بکشیم. ما سفره‌ای را پهن می‌کنیم، ان‌شالله بتوانیم از پس آن بربیاییم و به بهترین شکل این قهرمانان را به تصویر درآوریم. ساخت فیلم‌های پرتره همواره در سینما با سختی‌ها و مخاطراتی همراه است ولی تلاش می‌کنیم تولیدات خوب و شایسته‌ای در این حوزه برای تمامی استان‌ها داشته باشیم.

,

حواسمان هست برای شهدا کم نگذاریم

, حواسمان هست برای شهدا کم نگذاریم,

حسینی تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف، بخشی از ظرفیت‌های استان‌ها را به کار خواهیم گرفت و تا حد امکان از توانمندی‌های استانی استفاده می‌کنیم، اما از آنجایی که نگاه حرفه‌ای به این حوزه داریم، به‌واسطه اهمیت موضوع، حواس‌مان هست که برای این شهدا کم نگذاریم و حق مطلب را درباره قهرمانان استانی ادا کنیم.

,

مشاور امور سینمایی بنیاد روایت فتح درباره سرانجام انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» از تولیدات اکران‌نشده بنیاد روایت فتح با موضوع زندگی شهید چمران هم گفت: این انیمیشن از آثاری است که هرچند مربوط به دوره مسئولیت بنده نیست و به شخصه به‌شدت آن را دوست دارم. معتقدم علی اسکویی کارگردان این انیمیشن یکی از آدم‌های بااستعداد و توانمند این سرزمین است و باید حتماً قدرش را دانست. این انیمیشن به لحاظ تکنیکی بسیار کار شایسته‌ای است و تلاش می‌کنیم در این دوره فیلم را برای مخاطبان عام عرضه کنیم.

,

, ,

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای توفیق فیلم‌های تولیدی بنیاد روایت در گیشه و ارتباط مؤثر آن‌ها با مخاطب در اکران عمومی، گفت: این یکی از مهمترین و اساسی‌ترین موضوعاتی است که مدنظر بنده قرار دارد. عدم کامیابی در گیشه و فعالیت اقتصادی ناموفق در زمینه سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مربوط به این موضوعات نیست، حتی مربوط به ساختار این آثار هم نیست بلکه مربوط به نحوه عرضه این تولیدات و تبلیغات است. نگاه ما در این حوزه بیش از اندازه بخشی و محدود به ظرفیت سینمای خودمان است. سعی ما و دوستان‌مان این است که در عرصه پخش، به‌ویژه پخش بین‌الملل حضور جدی‌تری داشته باشیم.

,

عرضه مستقیم فیلم‌های بنیاد در پلتفرم‌های خارجی

, عرضه مستقیم فیلم‌های بنیاد در پلتفرم‌های خارجی,

حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی برای عرضه ارگانی و مستقیم فیلم‌های بنیاد روایت در پلتفرم‌های بین‌المللی و چرخه اکران سینمای جهان گفت: ما باید درآمد حاصل از فیلمسازی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس را به حدی برسانیم که بسیاری از سینماگران خودشان برای ساخت فیلم‌های مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس ترغیب شوند.

,

وی در پایان تأکید کرد: این نوید را می‌دهیم که حتماً می‌توانیم لااقل با کشورهایی که وضعیت و نگاه مشترک و مشابهی در حوزه مقاومت داریم، وارد تعامل سینمایی شویم. یکی از مشکلات ما در حوزه بین‌الملل این است که مدام نگاه‌مان به جشنواره کن و برلین است، اما این جشنواره‌ها «بازار» ما نیستند. کشورهایی در این جشنواره‌ها موفق هستند که در بازار این رویدادها حضور موفق دارند نه از نگاه داوران و منتقدانشان. مهم این است که ما بتوانیم محصول خود را بفروشیم و برای فروش موفق آثار خود باید به سمت عرضه ارگانی آثار خود، به‌ویژه در کشورهای محور مقاومت برویم. این کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم و این نوید را می‌دهم که تا ۲ سال دیگر شاهد آثاری در سینمای ایران خواهید بود که پیش از ورود به چرخه اکران داخلی، به سود رسیده‌اند.

,

انتهای پیام/

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه