اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

روحانی زمین سوخته اقتصاد را تحویل دولت بعدی می دهد/ تئوری های غربی در اقتصاد اسلامی جایگاهی ندارد

روحانی زمین سوخته اقتصاد را تحویل دولت بعدی می دهد/ تئوری های غربی در اقتصاد اسلامی جایگاهی ندارد
عبدالمجید شیخی گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور نتیجه سوءمدیریت اقتصادی روحانی و کسانی است که منابع مالی گسترده ای در دست دارند و روحانی زمین سوخته را تحویل دولت بعدی می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با تورم افسار گسیخته در دولت دوازدهم گفت: تورم  موجود در کشور یک عامل چند وجهی و محصول یک پدیده رفتاری است و مواردی مانند فریدمن و امثال آن القائات نظام سرمایه داری غرب است که اگر حجم نقدینگی بالارود بلاواسطه تورم بالا می رود، در صورتیکه دراین میان آنچه که مهم است رفتار عمومی مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در ادامه افزود: بلایی که برسر اقتصاد آمده است محصول سوءمدیریت و بی مبالاتی دولت روحانی بوده است و اگر این فرد اقتصاد داخلی را به دلار و یورو و بانک مرکزی گره نمی زد، امروز به واسطه افزایش نرخ ارز، درقیمت کالاها افزایش رخ نمی داد و قیمت کالاهای وارداتی به صورت افسار گسیخته بالا نمی رفت.

,

شیخی سیاست روحانی در اقتصاد را سیاست زمین سوخته اسرائیل دانست و تشریح کرد: روحانی زمین سوخته را تحویل دولت بعدی می دهد وبدون شک ماموریت داشت کشور را به اینجا بکشاند و نتیجه حاکمیت ظلم و تبعیض در کشور است که متاسفانه شاهد نزول بلاهای اسمانی هستیم و در یک منطقه خشکسالی است و در یک جای دیگر باران های سیل اسا رخ می دهد.

,

شیخی پیش قراولان تورم سنوات اخیر در کشور را دولت و عوامل واسطه ای دانست و توضیح داد: کسانیکه  حجم عظمیی از منابع پولی و مالی در اختیار انها است در اقتصاد موج گرانی را ایجاد می کنند و از طرف دیگر عموم مردم مزید بر علت می شوند و زمانیکه کالایی گران می شود و بنابر قانون تقاضا نباید خریداری شود با توهم فکری گران تر و یا نایاب شدن موجب خرید بیشتر و تحریک افزایش قیمت توسط عوامل عرضه کننده می شود.

,

این کارشناس اقتصادی دلیل دیگر تورم را رها شدن بازار تولید داخلی دانست و تصریح کرد: اگر8 برابر شدن حجم نقدینگی در بدنه حقیقی اقتصاد و عرضه و تولید بازار صرف می شد و بازار مملو از کالاهای داخلی بود، مازاد نیاز بازار می توانست نیاز ارزی  کشور را بیشتر تامین کند و افزایش نرخ ارز اثر مثبت نیز رخ دهد و اگر این همه حجم نقدینگی بر روی فراوری محصولات کشاورزی و مواد معدنی صرف می شد و حجم تولید و درآمد افزایش پیدا می کرد نه تنها موجب گرانی نمی شد، بلکه رفاه مردمی هم افزایش پیدا می کرد.

,

وی در مورد راهکارهای دولت سیزدهم در اقتصاد و موارد اساسی که باید اصلاح شود،توضیح داد: باید اصلاح نظام بانکی صورت گیرد و دست بانک ها در خلق اعتبار بسته شود و در کنار آن بایستی حجم نقدینگی فعلی بر روی دلال بازی ها بسته و جلوی واردات بی رویه باید گرفته شود و منابع پولی می بایست در بخش حقیقی اقتصاد تزریق شود تا تولید داخلی رونق بگیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه