اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مشکلات بازارچه‌های مرزی بین دو کشور ایران و عراق مشترک است

مشکلات بازارچه‌های مرزی بین دو کشور ایران و عراق مشترک است
شهریار حیدری درباره مشکلات بازارچه های مرزی استان کرمانشاه گفت: مشکلات بازارچه‌های مرزی بین دو کشور ایران و عراق مشترک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره ساماندهی بازارچه های مرزی و کوله بری اظهار داشت: ساماندهی کولبری در قالب آیین نامه ای توسط دولت تنظیم شد که به تصویب هم رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در این آیین نامه فعالیت مرزها با روشی جدید تحت نظارت گمرک و با هدف کمک به معیشت مرزنشینان و افرادی که دارای کارت مرزنشینی هستند، آغاز می شود.

حیدری گفت: این طرح به صورت آزمایشی در یکی از مرزهای غربی کشور در حال اجرا است و ساز و کار آن تعریف شده که اگر نتیجه آن مثبت باشد در مرزهای کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی نیز اجرا خواهد شد.

وی درباره مشکلات بازارچه های مرزی استان کرمانشاه عنوان کرد: مشکلات بازارچه‌های مرزی بین دو کشور ایران و عراق مشترک است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اتاق‌های بازرگانی و دستگاه‌های متولی مثل گمرک، استانداری و وزارت خارجه حلقه واسطه فعالیت بازارچه‌های مرزی هستند که باید به طور مداوم با کشور عراق رایزنی و نسبت برگزاری جلسه و رفت و آمد اقدام کند تا این بازارچه‌ها تقویت شود.

حیدری تصریح کرد: با کمال تاسف در حال حاضر این موضوع به دلیل شرایط کرونا که یکی از توجیهات است هرچند که قابل قبول نیست مورد بی توجهی قرار گرفته درحالی که باید مدام رفت و آمد کرده و بازارچه ها را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه بازارچه ها از نظر عملکردی قدری ضعیف هستند، افزود: هرچه فعالیت بازارچه ها بیشتر شود هم ایجاد اشتغال افزایش می یابد و هم چرخ کارخانجات بهتر می چرخد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازارچه تیله کوه نیز که طی یکی دو سال گذشته پیگیر راه اندازی آن بوده ایم در همین راستا طرف عراقی در اقلیم کردستان طی مکاتبه ای اعلام آمادگی کرده است.

حیدری خاطرنشان کرد: کارهای اجرایی و اداری در کشور عراق همچنین کارهای اجرایی در این سوی مرز باقی مانده با این حال اگر مرز تیله کوه بازگشایی شود به عنوان ششمین مرز استان کرمانشاه با کشور عراق فعالیت خود را آغاز می‌کند که هم به اشتغال منطقه و هم به رونق صادرات کمک خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه