اخبار داغ

در جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق مطرح شد؛

مدیریت مصرف برق تنها راه حل برون رفت از خاموشی هاست/ قطع برق ۲۰ اداره پرمصرف اراک

مدیریت مصرف برق تنها راه حل برون رفت از خاموشی هاست/ قطع برق ۲۰ اداره پرمصرف اراک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: مدیریت مصرف برق تنها راه حل برون رفت از خاموشی هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب سعید فرخی امروز در دهمین جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق 1400 گفت: 70درصد مصرف برق استان در بخش  صنایع و کشاورزی است ،صنایع و کشاورزان  باید براساس برنامه های کاهش پیک بار شرکت توزیع برق استان مرکزی مشارکت کنند زیرا خاموشی های بدون برنامه بیشتر متضرر صنایع و کشاورزان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی اعمال خاموشی های بدون برنامه را ناشی از عدم توازن تولید و مصرف برق دانست و افزود: مدیریت مصرف برق و مشارکت مشترکان درتمامی بخش ها ضروری است.
,
 
,
فرخی گفت: تمامی ادارات و بانکها نسبت به کاهش 50درصدی مصرف عمل و شرکت توزیع موظف است در صورت مشاهده عدم رعایت الگوی نسبت به قطع برق اقدام کند.
,
 
,
عدم توازن تولید و مصرف برق در کشور
,
 
,
مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: کاهش بارش ها و در پی آن کاهش ۵۰ درصدی ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سال گذشته، تولید برق را با مشکل مواجه کرده است.
,
 
,
حسن کیوانپور با اشاره به  اینکه که تولید و مصرف باید تراز داشته باشند هم اکنون 15هزار مگاوات مصرف برق رشد داشته است ، افزود: در صورتی که تا پایان شهریور امسال مصرف زیاد باشد، با توجه به کاهش تولید، مجبور به اعمال خاموشی هستیم.
,
 
,
وی با توجه به اینکه افزایش بالای مصرف برق روزانه رکورد جدیدی را رقم می زند،افزود: هم اکنون پیک مصرف برق در کشور حدود 67هزار مگاوات است.
,
 
,
کیوانپور بابیان اینکه به صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان انجام می شود بیان کرد: ادارات و مراکز پر مصرف در نوبت اول تذکر از سوی استانداری و در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده با قطعی مواجه خواهند شد که طی روز گذشته برق 20 اداره و بانک قطع شده است.
,
 
,
وی تاکید کرد: کشاورزان باعدم استفاده و فعالیت پمپاژهای کشاورزی در ساعات پیک و تغییر زمان فعالیت این نوع مشترکین و همچنین ادارات  باکاهش بار  مصرف 50درصدی در ساعات اداری موجب همکاری با صنعت برق و تامین برق کشور می شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه