اخبار داغ

دو تن از ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند؛

شکل گیری جامعه سالم با توجه به مسئله امامت/ عید غدیر مکتبی برای انسان هاست

شکل گیری جامعه سالم با توجه به مسئله امامت/ عید غدیر مکتبی برای انسان هاست
دو تن از ائمه جمعه استان کرمان با تأکید بر اینکه عید غدیر مکتبی است برای انسان ها، گفتند: اگر بخواهیم جامعه سالم و مدینه فاضله ای داشته باشیم، تنها راه آن توجه به مسئله امامت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش راه آرمان؛ واقعه غدیر رویداد مهم تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام (ص) در پی دستور الهی، علی علیه السلام را به سمت جانشینی خود منصوب نمودند. این انتصاب در هجدهم ذی‌الحجه‌ سال دهم هجری در راه بازگشت از سفر حجة الوداع و در مکانی به نام «غدیر خم» انجام پذیرفت. واقعه غدیر در قرآن به عنوان روز اکمال دین مورد اشاره قرار گرفته است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,

شکل گیری جامعه سالم با توجه به مسئله امامت

, شکل گیری جامعه سالم با توجه به مسئله امامت , شکل گیری جامعه سالم با توجه به مسئله امامت ,

حجت الاسلام و المسمین حسن منتظری در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک فرا رسیدن دهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم گفت: در روز عید غدیر خداوند متعال در حق مسلمانان و بندگان لطف و عنایت کرد و پیامبر مکرم اسلام (ص) را مأمور کرد تا رسالت اصلی خود را انجام دهد.

,

امام جمعه شهرستان انار ادامه داد: در این روز عظیم پیامبر اکرم(ص) در آخرین مراسم حج خطبه و سخنرانی مفصلی را ایراد داشتند و در آنجا فرمودند" مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا علیٌ مَولاه" و موضوع ولایت را مطرح کردند و خدادوند در آیه سه سوره مائده فرمود " اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً؛ امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما آیینی برگزیدم."

,

وی با بیان اینکه جریان امامت و ولایت پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) می توانست برای جامعه و امت اسلامی، وحدت ایجاد کند که متأسفانه مسلمانان قدر ندانستند و موضوع امامت را فراموش کردند، عنوان کرد: اگر بخواهیم جامعه سالم و مدینه فاضله ای داشته باشیم، تنها راه آن توجه به مسئله امامت است.

,

حجت الاسلام و المسمین منتظری خاطر نشان کرد: در آیات قرآن کریم داریم که اگر می خواهید جامعه ای امن و سالم داشته باشید و عبودیت و توحید در آن جامعه مستقر شود؛ تنها از رهگذر استقرار حکومت علوی و مرتضوی میسر است.
 

,
,

عید غدیر مکتبی برای انسان هاست

, عید غدیر مکتبی برای انسان هاست, عید غدیر مکتبی برای انسان هاست,

حجت الاسلام و المسلمین امین رضوانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم به احاد مسلمان جهان و شیعیان گفت: یکی از با فضیلت ترین اعیاد، عید ولایت است و عید غدیر به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت خداوند بر بندگان نامگذاری شده است.

,

امام جمعه شهرستان منوجان با تأکید بر اینکه عید غدیر مکتبی است برای انسان ها تصریح کرد: خداوند انسان را آفرید و برای هدایت او پیامبران الهی را قرار داد و مشیت الهی بر این بود که باب نوبت بسته و کاملترین دین برای انسان ها بیاید و خداوند هدایت خود را در کانالی دیگر، کانال امامت قرار داد.

,

وی با بیان اینکه عقیده ما بر این است که هدایت کاملا در اختیار خداوند است و خداوند افرادی را برای هدایت انسان ها می گمارد، عنوان کرد: سرچشمه هدایت انسان ها از غدیر شروع می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه