اخبار داغ

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

کارهای غیرقانونی در برخی تعاونی‌های مسکن با دور زدن قانون به صورت قانونی انجام شده است

کارهای غیرقانونی در برخی تعاونی‌های مسکن با دور زدن قانون به صورت قانونی انجام شده است
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه مردم و اعضا آسیب‌های زیادی از تعاونی‌های مسکن دیده‌اند، گفت: متاسفانه کارهای غیرقانونی با دور زدن قانون به صورت قانونی انجام شده که از جمله آن‌ها دست‌به‌دست شدن فیش زمین‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا انصاری امروز در نشست خبری مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره ۀ آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به مناسبت 6 مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: تشکیل تعاونی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی و همچنین طبق قوانین در بخش‌های مختلف می‌تواند اتفاق بیفتد که یکی از آن‌ها بخش مسکن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

 وی با بیان اینکه وظیفه تعاونی‌های مسکن طبق قانون، تامین زمین و مسکن برای اعضای صنفی خود در حیطه شهرسازی و محدوده شهری است، خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل برخی تعاونی‌ها اقدامات غیرقانونی مبنی بر خرید زمین‌های غیرمحدوده شهری، استفاده از زمین‌های فاقد کاربری مسکونی و همچنین زمین‌های فاقد طرح تفصیلی شهر انجام شده که مصداق کج نهادن خشت اول است.

,

انصاری با بیان 2 نکته در این زمینه بسیار مهم است، افزود: موضوع اول، وظایف حاکمیتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موضوع دوم، وظایف تصدی‌گری تعاونی‌ها است که به اتاق تعاون محول شده است.

,

وی با بیان اینکه مردم و اعضا آسیب‌های زیادی از این تعاونی‌ها دیده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه کارهای غیرقانونی با دور زدن قانون به صورت قانونی انجام شده که از جمله آن‌ها دست‌به‌دست شدن فیش زمین‌ها است.

,

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه باید چهارچوب رعایت قوانین و مقررات برای تعاونی‌ها حاکم شود، گفت: حسابرسی تعاونی‌ها، برگزاری منظم مجامع، انتخاب بازرس برای شرکت‌های تعاونی از جمله این موارد است که امیدواریم این مشکلات به زودی حل شوند.

,

وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات تعاونی‌ها هستیم اما حل آن‌ها زمان‌بر است، اظهار داشت: دستگاه قضایی و شخص دادستان مرکز استان زنجان نیز در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و راه حل برون‌رفت از مشکلات تعاونی‌ها تقویت اتاق تعاون و هیات‌های داوری است.

,

*‌ 85 درصد جامعه، مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند

, *‌ 85 درصد جامعه، مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند, *‌ 85 درصد جامعه، مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند,

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به ارتباط گسترده وزارت متبوع با جامعه گفت: 85 درصد جامعه، مخاطب این وزارتخانه و مجموعه‌های تحت نظر ان هستند.

,

وی با تاکید بر اجرای دقیق قوانین و مقررات در سطح این اداره کل و دستگاه‌های تابعه اظهار داشت: هر انحرافی در اجرای قوانین و مقررات 85 درصد جامعه را به قهقرا می‌برد ضمن اینکه در این مجموعه باید مطالبه‌گری را به مخاطبین آموزش دهیم.

,

انصاری که همزمان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز است در خصوص تجهیزات مورد نیاز برای آموزش مهارت‌های فنی خاطرنشان کرد: برای رشته مدیریت منابع آب، تجهیزاتی از شرکت آلمانی خریداری شده و در رشته اتومکانیک نیز خودروهایی خریداری شده که تکگنولوژی ان‌ها در زنجان وجود ندارد.

,

وی با اشاره به ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی افزود: نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر زنجان در سایر شهرستان‌ها نیز نصب و راه‌اندازی شده، جوشکاری در زیر آب نیز در زنجان آموزش داده می‌شود و آخرین اقدام نیز ورود تکنولوژی cnc روی چوب است که تا چند روز آینده محقق می‌شود.

,

انصاری ادامه داد: شاید برخی تجهیزات از جمله تراشکاری مربوط به دهه 60 باشد اما با این وجود این دستگاه‌ها همان کاری را انجام می‌دهند که لازم است و در مقابل در برخی رشته‌ها نیز بهترین و به‌روزترین تجهیزات را داریم.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه شعار سال 1400 به صورت هوشمندانه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، اجتماعی، تحریم و بین‌المللی نامگذاری شده است، گفت: تسهیلگری، مانع‌زدایی برای جذب سرمایه‌گذاران، افزایش هوشمندانه و باکیفیت تولید، متعادل‌سازی عرضه و تقاضا در جامعه، توسعه بخش غیردولتی، توسعه مشارکت ذی‌نفعان، برنامه‌ریزی و حکمرانی و توسعه آموزش‌های محلی فنی و حرفه‌ای و از بین بردن یاس و ناامیدی در بین جوانان و دانشجویان از شروط تحقق شعار سال است.

,

*‌ تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، مهمترین عامل در پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است

, *‌ تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، مهمترین عامل در پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است, *‌ تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، مهمترین عامل در پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، یکی از مهمترین عوامل پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است که در قوانین نیز به آن اشاره شده است.

,

وی با بیان اینکه مطمئناً افراد دارای گواهینامه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، بیکار نخواهند ماند، گفت: 90 درصد افراد دارای مهارت حرفه‌ای، اشتغال دارند.

,

انصاری با بیان اینکه نیروهای کار ماهر از میان کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای جذب می‌شوند، خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر 4 هزار نفر از آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای در سطح استان به صورت مستقیم جذب بازار کار می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه