اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

آیا ۱۰ قسمت سریال جدید شبکه دو سانسور شده است؟!

آیا ۱۰ قسمت سریال جدید شبکه دو سانسور شده است؟!
در رسانه ها گزارشی مبنی بر سانسور شدن ۱۰ قسمت از سریال «زندگی زیباست» شبکه دو شده که پیگیری های دانا نشان می دهد از همان ابتدا ۴۰ قسمت تحویل صدا و سیما شده و اگر سانسوری هم بوده توسط تیم تولید و قبل از تحویل به تلویزیون انجام شده است.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال «زندگی زیباست» به کارگردانی قاسم جعفری این شب ها از شبکه دو سیما در حال پخش است. روزنامه فرهیختگان در گزارشی بنا بر گفت وگوی نویسنده این سریال و تحقیقات میدانی خود مدعی شده که حدود 450 تا 550 دقیقه از این سریال در زمان پخش سانسور شده است و بنا بوده این سریال در 50 قسمت از شبکه دوم سیما به روی آنتن رود که حالا تبدیل به 40 قسمت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در گزارش فرهیختگان آمده: « اواخر تیرماه بود که پریسا شمس، نویسنده «زندگی زیباست» در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «روزی که قرار بود کار پخش شود دو ساعت قبل از پخش با من تماس گرفتند و اعلام کردند که امشب ساعت 9.5 کار روی آنتن می‌رود. با دیدن قسمت اول ابتدا فکر کردم دیر به من اطلاع‌رسانی شده و چهار قسمت کار پخش شده است. زمانی که پیگیری کردم متوجه شدم این قسمت اول است که روی آنتن می‌رود و شوکه شدم؛ چراکه سریال از قسمت پنجم شروع شده بود و معرفی شخصیت‌ها و داستان‌هایی که ساخته بودیم تا تماشاچی به‌خوبی شخصیت‌ها را بشناسد، حذف شد.»

,

نویسنده این سریال با این ادعا که من سال هاست در تلویزیون برای سریال های مختلف فیلمنامه و سناریو نوشتم در ادامه گفته است:

,

«با این نوع از حذف کردن و سانسور، بدیهی است که اثر دچار ضربه می‌شود. درحال‌حاضر هر قسمتی را که شب‌به‌شب می‌بینم واقعا از حذفیات کار دچار حیرت می‌شوم. من در پنج سال گذشته تقریبا سالی یک سریال روی آنتن داشته‌ام و با ممیزی‌ها کاملا آشنایی دارم اما خیلی جاها حذفیات سریال «زندگی زیباست» حیرت‌آور است و شخصا تجربه عجیب و غریبی به این صورت با مقوله سانسور نداشته‌ام.»

,

پس از ادعای نویسنده سریال، حجازی مهر تهیه کننده «زندگی زیباست» با رد ادعای پریسا شمس، نظر دیگری دارد که در ادامه گزارش آمده:

,

 «یک روز بعد علی حجازی‌مهر، تهیه‌کننده سریال در پاسخ به ادعاهای خانم نویسنده نظر خود را نسبت به تعداد قسمت‌های پخش‌شده از این مجموعه اعلام کرد و گفت: «ما ۴۰ قسمت برای این سریال ساخته‌ایم و اگر خدا بخواهد ۴۰ قسمت هم پخش خواهیم کرد.» این تهیه‌کننده همچنین درباره قسمت‌های پخش‌شده سریال و این‌که ممیزی داشته است یا خیر نیز عنوان کرد: «من از پخش سریال راضی هستم. این مجموعه ممیزی نداشته است، یکی دو مورد هم نسبت به آنها نکاتی مطرح بوده که طبیعی است.»

, .,

اما بر اساس اطلاعات بدست آمده و پیگیری های خبرنگار دانا نشان می دهد که تهیه کننده این سریال 40 قسمت در اختیار صدا و سیما قرار داده و بر همین اساس تمام 40 قسمت با اندکی سانسورهای کوتاه که آن هم بر اساس نظر کارگردان و جهت بالا بردن ریتم سریال انجام شده، برای پخش آماده شده است که برای هر سریالی ممکن است اتفاق بیافتد و امری کاملا طبیعی است و اینکه از ابتدا 50 قسمت توسط تهیه کننده به شبکه دو تحویل داده شده و حالا 40 قسمت قرار است پخش شود، کاملا تکذیب شده است.

,

اگر از ابتدا 50 قسمت به سازمان صدا و سیما از طرف تهیه کننده داده می شد و در زمان پخش، این تعداد قسمت حذف می شد، این گلایه به صدا و سیما وجود داشت که چرا در زمان ساخت نظارتی از طرف شما نبوده تا کار به اینجا کشیده شود ولی وقتی بر اساس قرارداد شبکه با تهیه کننده، فلان قسمت تحویل شبکه می شود و همان قسمت ها به پخش می رسد، دیگر نمی شود نام سانسور بزرگ و بی نظارتی را به صدا و سیما سنجاق کنیم. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه