اخبار داغ

در جلسه هئیت وزیران صورت گرفت؛

تصویب برنامه ویژه برخورداری عشایر از خدمات درمانی

تصویب برنامه ویژه برخورداری عشایر از خدمات درمانی
هیئت وزیران به منظور ارتقای کیفیت زندگی عشایر «برنامه ویژه ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی» را تصویب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه صبح روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی «تشویق به مشارکت» موضوع ماده (۱۵) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را با هدف ایجاد یک چارچوب در قوانین و مقررات کشور به منظور حمایت از مشارکت و بزرگ مقیاس شدن فعالیت بنگاه های اقتصادی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر، به تصویب رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیین نامه اجرایی مذکور با رویکرد تجمیع توان فنی، مالی، تسهیلاتی و اعتباری و ثبت شرکت برای آن دسته از شرکت هایی که به شکل ادغام و یا گروه اقتصادی با منافع مشترک (کنسرسیوم) با یکدیگر مشارکت می‌کنند، تهیه و تدوین شده است.

,

نحوه ادغام شرکت ها با یکدیگر، تشکیل گروه اقتصادی مشترک، شرایط اعطای مشوق ها و نظارت بر حُسن اجرای آیین نامه، از جمله موارد مندرج در آیین نامه یاد شده هستند.

,

به منظور ارتقای کیفیت زندگی عشایر در زمینه های خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه ها و خدمات حمایتی به عنوان یکی از شاخص های توسعه فراگیر، دولت پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی با عنوان «برنامه ویژه ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه ها و خدمات حمایتی» را به تصویب رساند.

,

برنامه یاد شده دارای ۵ حوزه عملیاتی شامل حوزه های ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق عشایری، ارتقای پوشش بیمه درمانی در مناطق عشایری، ارتقای پوشش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای جامعه عشایر کشور به ویژه در زمان کوچ، ارتقای پوشش بیمه اجتماعی در مناطق عشایری و ارتقای پوشش خدمات حمایتی در این مناطق با مسئولیت دستگاه های اجرایی مربوط در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه است.

,

تصمیم گیری درخصوص تعدادی از مصوبات شورای عالی بیمه سلامت

, تصمیم گیری درخصوص تعدادی از مصوبات شورای عالی بیمه سلامت,

دولت در ادامه، ۷ مورد از مصوبات شورای عالی بیمه سلامت را بررسی و به تصویب رساند.

,

مصوبات مذکور شامل آیین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری، پوشش بیمه ای تعرفه خدمات بانک شیر مادر، حذف فرانشیز خدمات تشخیص زودهنگام سرطان های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم، پرداخت مشوق برای آماده سازی و ثبت گزارش های ساختارمند پاتولوژی سرطان، تعرفه خدمات مشاوره و روانشناسی، پوشش بیمه ای تعرفه تشویقی نسخ الکترونیک و بازنگری تعرفه ارایه خدمات درمانی در منزل هستند.

,

اصلاح مصوبه نحوه ماموریت کارمندان دستگاه های اجرایی به سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی

, اصلاح مصوبه نحوه ماموریت کارمندان دستگاه های اجرایی به سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی,

هیئت وزیران با هدف تأمین نظر و رفع ایراد هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص مصوبه نحوه مأموریت کارمندان دستگاه های اجرایی به سازمان های مناطق آزاد تجاری – صنعتی، مصوبه مربوط را اصلاح کرد.

,

بر این اساس، مأموریت کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به سازمان های مناطق آزاد تجاری‏- صنعتی، بدون حفظ پست سازمانی و با دریافت حقوق و مزایا بر اساس سطح پست سازمانی مورد تصدی سازمان مقصد از محل اعتبار سازمان های یاد شده و مطابق قانون حاکم بر نظام پرداخت دستگاه مبدأ، مجاز است.

,

اصلاح مصوبه اجرای آزادراه لامرد – پارسیان

, اصلاح مصوبه اجرای آزادراه لامرد –, پارسیان,

هیئت وزیران با توجه به اعلام سرمایه گذار پروژه محور جاده ای لامرد – پارسیان مبنی بر عدم توانایی در تأمین مالی سهم خود در احداث پروژه مذکور، ضمن اصلاح مصوبه مربوط، با تغییر سرمایه گذار پروژه آزادراه یاد شده موافقت کرد.

,

هیئت وزیران باتوجه به تاثیرگذاری دریاها در اقتصاد و توسعه کشور و همچنین در راستای گسترش علوم دریایی و اقیانوس شناسی در آب های پیرامونی، خصوصاً گستره آبی خلیج فارس که از دیرباز از اهمیت ویژه اقتصادی، نظامی، سیاسی و راهبردی برخوردار بوده است، با صدور مجوز برگزاری مجازی گردهمایی بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس در سال۱۴۰۰ موافقت کرد.

,

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی با توجه به شرایط همه گیری کرونا نسبت به برگزاری مجازی این گردهمایی تا سقف هزینه کرد ۵۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مصوب مربوط اقدام می کند.

, کرونا,

دولت با توجه به گذشت ۷ سال از آغاز فعالیت صندوق ضمانت سپرده ها و لزوم حفظ ارزش و قدرت خرید منابع و ارتقای جایگاه مالی این صندوق و نیز رفع چالش های اخذ حق عضویت کامل و شفاف از بانک ها، با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اصلاح موادی از اساسنامه صندوق مذکور و نیز موادی از آیین نامه میزان و نحوه دریافت حق عضویت در آن موافقت کرد.

,

به موجب اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت سپرده ها، سرمایه گذاری در اوراق مالی منتشره یا ضمانت شده توسط بانک مرکزی یا دولت، حداکثر تا سقف ۸۰ درصد منابع صندوق مذکور و صرفاً در مواقعی که منابع صندوق آزاد بوده و تعهدی بر ذمه صندوق وجود نداشته باشد، از وظایف و اختیارات صندوق ضمانت سپرده هاست. خرید اوراق یاد شده در بازار اولیه با هماهنگی بانک مرکزی و پس از آن در بازارهای ثانویه، مجاز است.

,

همچنین هیئت مدیره صندوق حداقل دو بار در ماه بنا به دعوت رییس هیأت مدیره و یا مدیرعامل تشکیل جلسه می دهد.

,

۲۰ درصد از مانده منابع صندوق که تحت هیچ عنوان قابل سرمایه گذاری نمی باشند به همراه سایر منابع صندوق که مصروف سرمایه‌گذاری نشده اند، در حسابی نزد بانک مرکزی نگهداری می شود.

,

همچنین براساس اصلاح آیین نامه میزان و نحوه دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده ها، مؤسسات اعتباری مکلفند گزارش حسابرس مستقل خود حاوی اظهار نظر صریح در ارتباط با صحت مبلغ حق عضویت های سالانه و خاص محاسبه شده بر مبنای ضوابط مربوط را هرساله "با هزینه خود" أخذ نموده و منضم به گزارش حسابرسی صورت های مالی سالانه، به صندوق ارایه نمایند.

,

چنانچه مؤسسه اعتباری از پرداخت حق عضویت‌ خود ظرف سه ماه پس از مهلت های مقرر امتناع ورزد، مراتب توسط صندوق به رییس‌کل بانک مرکزی برای برداشت حق عضویت از حساب های مؤسسه اعتباری نزد بانک مرکزی و واریز آن به حساب صندوق اعلام و در صورت عدم امکان آن، ‏‏‏موضوع جهت اعمال اقدامات انتظامی از جمله سلب صلاحیت مدیران و ممنوعیت عملیات سپرده گیری مؤسسه اعتباری به هیأت انتظامی بانک ها ارجاع می شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه