اخبار داغ

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

به دنبال ساماندهی فضای مجازی هستیم نه فیلترینگ/ پلتفرم‌های خارجی بستر انواع جرائم در داخل کشور هستند

به دنبال ساماندهی فضای مجازی هستیم نه فیلترینگ/ پلتفرم‌های خارجی بستر انواع جرائم در داخل کشور هستند
عنابستانی گفت: فضاسازی‌ها علیه طرح «حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی» نشان می‌دهد که منافع برخی در ولنگاری و رها بودن فضای مجازی است لذا ما در این طرح به دنبال ساماندهی فضای رها شده فضای مجازی هستیم و فیلترینگ در کار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: طرح «حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی» که امروز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است با «طرح صیانت» که پیش از این در رسانه‌ها مطرح شده بود چیزی حدود 70 درصد تفاوت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تأکید بر اینکه کاربران اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌ها نگران فیلترینگ نباشند، افزود: اولویت و مبنی این طرح حمایت از کاربران، توسعه کسب‌وکارها و خدمات پایه‌ای در بستر فضای مجازی است و اصلاً مبنی بر فیلترینگ، محدودیت و اینترانتی کار کردن در این طرح وجود ندارد.

,

عنابستانی خاطر نشان کرد: پس از گذشت حدود 20 سال از حضور اینترنت و فضای مجازی در کشور، هیچ قانونی برای نظارت، ساماندهی و فعالیت در فضای مجازی وجود ندارد، این در حالی است که در اکثر کشورهای جهان قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این خصوص وجود دارد مانند آمریکا که بیش از 200 عنوان قانونی در خصوص فضای مجازی دارند.

,

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که در قالب پلتفرم‌های خارجی در داخل کشور انواع جرائم مانند خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر و اشاعه فحشا در حال انجام است و از طریق نظام بانکی کشور اقدام به‌جا به‌جایی پول می‌کنند ما نمی‌توانیم بر آن نظارت داشته باشیم.

,

وی بیان کرد: برای کسب‌وکارهای قانونی هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود اما اگر کسی بخواهد از فضای مجازی برای قاچاق استفاده کند حتماً جلوی آن گرفته می‌شود ازاین‌رو در طرح «حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی» فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی، جرم‌انگری شده‌اند.

,

عنابستانی با اشاره به اینکه قطعاً هیچ‌کس موافق فضای ولنگار و رهاشده فضای مجازی در داخل کشور نیست، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ قانونی برای حمایت از کسب‌وکارهای کاربران ایرانی در بستر پلتفرم‌های خارجی وجود ندارد و پلتفرم‌های خارجی هر زمانی که بخواهد می‌توانند جلوی فعالیت هر نوع کسب‌وکاری را بگیرند که از این مورد موارد متعددی را شاهد بودیم که یک کسب‌وکار با چندین میلیون کاربر به ناگهان توسط اینستاگرام بسته شدند.

,

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید یک پلتفرم مانند اینستاگرام از 50 درصد پهنای باند اینترنت کشور استفاده کند اما دیگر پلتفرم‌های داخلی با مشکل پهنای باند مواجه باشند ازاین‌رو در این قانون برای این مورد نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

,

وی یادآور شد: تمام کشورهای پیشرفته در فضای مجازی برای این فضا قوانینی دارند به عنوان مثال مجلس ترکیه طی یک سال گذشته دو قانون برای ساماندهی فضای مجازی کشورش به تصویب رسانده است و وقتی شاهد آن هستیم که برسر طرحی که هنوز تصویب نشده و قرار است در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گیرد، این‌قدر جنجال‌های عجیب‌وغریب ایجاد شده، ما را مصمم‌تر می‌کند که این فضا به ساماندهی نیاز دارد.

,

عنابستانی ادامه داد: فضاسازی‌ها علیه طرح «حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی» نشان می‌دهد که منافع برخی در ولنگاری و رها بودن فضای مجازی است و چرا فردی که با یک و نیم میلیون دنبال کننده برای چند ثانیه استوری مبالغ هنگفتی دریافت می‌کند نباید مالیات بدهد، لذا ما در این طرح تنها به دنبال ساماندهی فضای رها شده فضای مجازی هستیم نه فیلترینگ.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه