اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

پیام رسان ها در طرح ساماندهی فضای مجازی فیلتر نمی شوند/ صیانت از کاربران فضای مجازی در این طرح مد نظر است

پیام رسان ها در طرح ساماندهی فضای مجازی فیلتر نمی شوند/ صیانت از کاربران فضای مجازی در این طرح مد نظر است
حسین جلالی گفت: در طرح ساماندهی فضای مجازی هیچ یک از پیام رسان های داخلی و خارجی فیلتر نخواهد شد و همچنین در این طرح کسب و کار اقتصادی هیچ فردی محدود نمی شود؛ بلکه با این طرح، بحث کسب و کار اقتصادی توسعه پیدا خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به موافقت مجلس در خصوص بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: آنچه که امروز مطرح شده پیش نویس است، بنابراین موضوع محدودیت این فضا نیست، بلکه صیانت از کاربران فضای مجازی مطرح است؛ به این معنا که بنا داریم در این طرح زمینه استفاده هر چه بیشتر کاربران را از فضای مجازی فراهم و امنیت آن را تأمین کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این طرح هیچ یک از پیام رسان های داخلی و خارجی فیلتر نخواهد شد و همچنین در این طرح کسب و کار اقتصادی هیچ فردی محدود نمی شود؛ بلکه با این طرح، بحث کسب و کار اقتصادی توسعه پیدا خواهد کرد.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این طرح سعی کرده ایم که حمایت قاطعی از استفاده کنندگان فضای مجازی را فراهم کنیم؛ به این معنا که هر فردی که وارد این میدان می شود باید پاسخگو باشد و اطلاعات شهروندان را باید تضمین کند تا محرمانه بماند؛ حساب ها و تراکنش های مالی افراد جزو اسرار است و این مهم باید محترم شمرده شود.

,

وی با طرح این سوال که اگر کسی از طریق پیام رسان ها اطلاعات دیگران را به سرقت ببرد و حساب شهروندان را خالی کند، چه کسی پاسخگوست، ابراز کرد: چنانچه پیام رسان ها می خواهند خدمات ارائه دهند، اشکالی ندارد؛ اما اگر ضرر و آسیبی متوجه شهروندان ما شد، باید پاسخگو باشد؛ بنابراین برای آنکه آنها پاسخگو باشند، پیام رسان ها باید در کشور ما دفتر داشته باشند.

,

حجت الاسلام و المسلمین جلالی افزود: پیام رسان هایی همانند تلگرام، توئیتر، اینستاگرام و غیره باید در ایران سرور داشته باشند که اگر اطلاعاتی از شهروندان ما به سرقت رفت ما بتوانیم پیگیری های لازم را انجام دهیم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص این طرح تفویض اختیار به متخصصین حوزه فضای مجازی کرده است تا در این زمینه قانون گذاری انجام شود؛ چرا که متأسفانه امروز در حوزه فضای مجازی دچار هرج و مرج عجیبی هستیم و معتقدیم این فضا باید ضابطه مند و قانون مند شود.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این طرح صندوق حمایت از کاربران و پیام رسان ها را پیش بینی کرده ایم که چنانچه پیام رسان ها به تسهیلات مالی نیاز داشته باشند، از این ظرفیت استفاده کنند همچنین در این طرح عنوان کرده ایم که چرا حق و حقوق فضای مجازی تنها برای چند شرکت باشند؛ در حالی که در عرصه تولید محتوا نیز اقداماتی صورت می گیرد و از این فضا نیز باید حمایت شود و آنها نیز باید از این فضا بهره مند شوند.

,

وی تصریح کرد: مجلس بر اساس اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون مشترک، متشکل از متخصصین کمیسیون صنایع و معادن، امنیت ملی و فرهنگی تفویض اختیار کرده تا قانون گذاری در این حوزه را انجام دهند و پس از اینکه طرح توسط کمیسیون مشترک آماده شد، این طرح مجددا باید در کمیسیون فرهنگی به تصویب و سپس به صحن علنی مجلس برود تا رأی بیاورد، بنابراین هنوز قانونی در این خصوص به تصویب نرسیده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین جلالی خاطر نشان کرد: جنجال های رسانه ای ایجاد شده در این خصوص متأسفانه بر اساس حدس و گمان هایی است که افراد بر اساس ذهنیات خود شکل می دهند؛ در حالی که آنها خواهند دید که این طرح بیشتر حوزه حمایتی و صیانتی دارد تا فضایی را برای استفاده هر چه بیشتر کاربران فضای مجازی ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه