اخبار داغ

دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران نمایندگی ندارند/ حمایت قاطع مجلس از کسب وکارهای اینترنتی

شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران نمایندگی  ندارند/ حمایت قاطع مجلس از کسب وکارهای اینترنتی
محبی با تأکید بر پاسخگویی نمایندگی شبکه های اجتماعی در کشور گفت: مجلس شورای اسلامی از حقوق مردم بر اساس قانون حراست خواهد کرد و از کسب و کارهای اینترنتی قطعا حمایت خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز محبی، دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: یکی از مشکلات اجتماعی و امنیتی و قضایی ما که پلیس فتا به شدت در پرونده ها درگیری دارد و برای ارکان مختلف امنیتی درگیری ایجاد کرده مسائل مربوط به فضای مجازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: این ولنگاری در فضای مجازی و اینکه افراد به راحتی می توانند در مسائل امنیتی ورود و سازماندهی داشته باشند و با استفاده از شبکه های مجازی خارجی و به واسطه اینکه این شبکه ها ارتباطی با ایران ندارند و خارج از کشور است به راحتی امنیت کشور را به خطر بیندازند قابل قبول نیست.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت توده مردم با فضای مجازی ولنگار به خطر افتاده است گفت: اینکه در برخی کلاهبرداری اقتصادی از مردم شده که نشود پیگیری کرد از جمله معضلاتی است که  با آن روبرو هستیم و بنابراین یک فضای جدیدی را در کشور بوجود اورده است.

,

وی افزود: سایر کشورهای در حال توسعه نیز در زمینه فضای مجازی همین شرایط را دارند و همه در حال تدبیر برای این فضاها هستند و شبکه های اجتماعی خارجی نمایندگی هایی در این کشورها دارند.

,

مجبی ادامه داد: اینکه فضایی را ایجاد کنیم که افراد به راحتی اظهاراتی سوء داشته باشند و هر کاری تمایل داشتند انجام بدهند و پاسخگو هم نباشند یکی از معضلات جدی کشور است.

,

وی با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب پیرامون ساماندهی این فضا افزود: بر اساس طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در بحث ایجاد همکاری های چندجانبه بین المللی پیش بینی شده و می‌توان در زمینه های دانش و تکنولوژی این همکاری ها صورت بگیرد.

,

دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: در ارتباطات نزدیک بین دو کشور می‌توان قراردادهایی داشته باشیم که به واسطه پلیس بین الملل مجرمین این فضای مجازی را شناسایی کنند.

,

وی افزود: نگرانی کشور از این طرح در زمینه حقوق شخصی و حریم خصوصی است، در صورتیکه بر اساس قانون اساسی باید حریم خصوصی برای خانواده ها حفظ شود تا فضای خصوصی به خطر نیفتد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه معاملات اقتصادی مبتنی بر فضای مجازی کشورها می توانند ارتباطات داشته باشند و دولت ها بر اساس این طرح برای تسهیل امور پیگیر باشند.

,

وی با بیان اینکه دولت جدید نیز بحث دیپلماسی اقتصادی را در دست اقدام دارد افزود: وزارتخانه ها می توانند در قالب این طرح برای کسب و کار و ارتباطات سالم، تعریف شده و در چارچوب قانون ورود داشته باشند و امورات اقتصادی را تسهیل کنند.

,

محبی گفت: اگر طرح شامل اصل 85 شود بایستی کمیسیون مشترک تشکیل شود و در این کمیسیون قانون موقت نوشته شود و اشکالات آن گرفته شده و قابل رفع باشد و اگر قرار باشد زیرساخت ها اصلاح شود بار مالی جدی خواهد داشت لذا اجرای طرح فعلی ماه ها زمان خواهد برد.

,

وی افزود: برخی تمایل ندارند شفافیت در کشور بوجود بیاید لذا در مجموع باید نظر تمامی دلسوزان و متخصصان احصا شود و به موجب تسهیل امور مردم، اقشاری در تنگنای اقتصادی قرار نگیرند.

,

این نماینده مجلس ضمن تأکید بر این مطلب که باید به شبکه های داخلی میدان داد تا قدرت پیدا کنند اظهار کرد: یقینا مجلس شورای اسلامی از حقوق مردم بر اساس قانون حراست خواهد کرد و از کسب و کارهای اینترنتی قطعا حمایت خواهیم داشت.

,

وی افزود: نمایندگان تأکید کردند تا زمانی که شبیه پلتفرم‌های در دسترس خارجی در داخل کشور تولید نشده باشد فیلتر و از دسترس خارج شدن این ابزارها در فضای مجازی صورت نخواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه