اخبار داغ

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس خبر داد

بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در کمیسیون ویژه

بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در کمیسیون ویژه
محمدعلی محسنی‌بندپی گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک و ویژه‌ای که در مجلس تشکیل می‌شود، ارسال شده تا ضمن بررسی بیشتر، اصلاحات احتمالی درصورت نیاز اعمال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی محسنی‌بندپی در گفت و گو با بلاغ در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی داخلی به عنوان یکی از ارکان مهم شبکه ملی اطلاعات با هدف مدیریت فضای مجازی اظهار کرد: صیانت فضای مجازی بسیار گسترده تر از این موضوعاتی است که امروز در مجلس مطرح شد اما این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی شدن است.

وی با اشاره به اینکه این طرح امروز بخشی به صورت غیرعلنی و بخشی هم به صورت علنی در مجلس بررسی شد، تصریح کرد: موضوع امروز مجلس بحث اصل هشتادو پنجاهمین کردن این طرح بود اصل ۸۵ قانون اساسی میگوید که نمایندگی قائم به شخص است و هیچ کسی نمی‌تواند جای یک نماینده تصمیم بگیرد اما پایان این اصل میگویند که اگر مجلس تصمیم بگیرد می‌توانند در صحن علنی موضوع بسیار مهم را به یک تعداد معدودی واگذار کنند و آنها در قالب کمیسیون ویژه کار بکنند موضوع را بررسی کنند و تصمیمات آن کمیسیون، تصمیمات مجلس خواهد بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات کاربردی فضای مجازی موافقان و مخالفان زیادی داشت اما از آنجایی که ما تجربه خوبی در اصل هشتاد و پنجمی کردن کمیسیون یا موضوع تعالی خانواده و جوانی جمعیت نداشتیم اغلب نمایندگان مخالف این طرح  بودند اما این موضوع رای آورد و اصل هشتادپنجمی شد یعنی یک کمیسیونی تشکیل خواهد شد که به این موضوع خارج از صحنه علنی خواهد پرداخت و مصوبات آن عین مصوبات مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: دغدغه نمایندگان مجلس همان دغدغه های مردم و کاربران فضای مجازی است که نباید پلتفورم هایی که الان وجود دارد حذف شود مگر اینکه نمونه‌های ایرانی آن فراهم شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر چیزی در مورد طرح صیانت از فضای مجازی مطرح نشد و هیچ مصوبه ای از مجلس به سمت دولت ارسال نشد، ادامه داد: مجلس موافقت کرد تا کمیسیون مستقلی تحت عنوان کمیسیون صیانت از فضای مجازی یا کمیسیون ویژه تشکیل شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصمیم مجلس این طرح قرار است در کمیسیون مشترکی متشکل از تعدادی از نمایندگان همه کمیسیون های مرتبط با موضوع و نه تنها یک کمیسیون بررسی و در صورت نیاز اصلاحاتی روی آن انجام شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه