اخبار داغ

امام جمعه بهاباد:

واقعه غدیر نه صرفا یک جریان تاریخی بلکه یک جریان انسان‌ساز و تمدن‌ساز است

واقعه غدیر نه صرفا یک جریان تاریخی بلکه یک جریان انسان‌ساز و تمدن‌ساز است
حجت الاسلام بشکانی امام جمعه بهاباد گفت: واقعه غدیر نه صرفا یک جریان تاریخی بلکه یک جریان انسان‌ساز و تمدن‌ساز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی استاد حوزه و امام جمعه بهاباد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اهمیت واقعه غدیر گفت: از نظر تاریخی واقعه غدیر در شرایط ویژه‌ای اتفاق افتاد یعنی آن سالی که این اتفاق می‌خواست بیفتد امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام از طرف پیامبر اکرم (ص) در یمن حضور داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: در شرایطی که علی علیه‌السلام در مکه و مدینه نبود، پیامبر (ص) پیام فرستاد و از وی خواست که به مکه برود و به پیامبر ملحق شود. در واقع همین‌که پیامبر از حضرت علی خواستند از یمن به مکه برود، موضوعیت و اهمیت دارد در حالی که اگر مسئله عادی بود چنین درخواستی را مطرح نمی‌کردند.

,

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: واقعه غدیر و عظمت آن را فردی به نام ابن کثیر دمشقی که شاگرد ابن تیمیه وهابی مسلک است در کتاب 16 جلدی به نام البدایه بی نهایه روایت کرده است؛ وی در این کتاب عنوان می‌کند "من ابن کثیر دمشقی دو جلد کتاب زخیم و طولانی و قطور دیدم که به خط خود جناب طبری راجع به غدیر نوشته شده است".

,

ابراهیمی بشکانی خاطرنشان کرد: این مسئله بیانگر این است که واقعه غدیر مسئله‌ای است که مورخان در طول تاریخ به آن اهتمام داشتند و یک مسئله عادی نبوده است؛ پیامبر احادیث دیگری هم داشته است اما چرا باید مورخی مثل طبری دو جلد کتاب زخیم راجع به حدیث غدیر بنویسد.

,

وی تأکید کرد: امروز که ما بحث غدیر را مطرح می‌کنیم نه به عنوان صرفا یک جریان تاریخی بلکه یک جریان انسان‌ساز و تمدن‌ساز است مانند خود عاشورا که صرفا عزاداری نیست بلکه حرکت سیاسی است که حتی انقلاب اسلامی بر اساس آن ایجاد شد.

,

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: طبعا اگر ما هر ساله عید غدیر را هم جشن بگیریم، جشنی است برای تمدن و رشد انسان و این جشن می‌تواند نقطه شروع تکامل انسان‌ها باشد و افرادی مثل کمیل و میثم تمار و امثالهم وقتی در مسیر رشد امامت و ولایت قرار گرفتند انسان‌های بزرگی از کار در آمدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه