اخبار داغ

رئیس کمیته امنیت مجلس مطرح کرد؛

سازماندهی فضای مجازی با تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران

سازماندهی فضای مجازی با تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران
رئیس کمیته امنیت مجلس گفت:طرح صیانت از فضای مجازی به معنای محدود کردن و یا مسدود کردن فضای مجازی و اینترنت نیست بلکه به معنای سازمان دهی این فضا هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن همتی رئیس کمیته امنیت مجلس در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز درباره تصویب طرح صیانت از کاربران فضای مجازی گفت: طرح صیانت از فضای مجازی به معنای محدود کردن و یا مسدود کردن فضای مجازی و اینترنت نیست بلکه به معنای سازمان دهی این فضا هست تا مثل گذشته گذشته رها نباشد که هرکس هرمطلبی که دلش خواست در فضای مجازی منتشر کرده و با حذف اکانت امکان پیگیری سلب میشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,
 
,
وی افزود: طبیعتا اکثر کشورها دارای اینترنت هستند که به طبع آن مشکلات امنیتی و سایر معضلات را به وجود می آورد،این طرح برای جلوگیری از چنین مشکلاتی است.
,
 
,
رئیس کمیته امنیت مجلس گفت: اگر چه بنده مخالف اصل 85کردن این طرح بودم و اعتقاد داشتم که باید در مجلس در این مورد بحث میشد،چون با اصل85 شدن آن،در کمیسون مشترک مطرح خواهد شد و مجلس ورودی در این مسئله ندارد.
,
 
,
همتی در ادامه عنوان کرد: هدف از این طرح صیانت از کاربران و ارزش های حقیقی و حقوقی کسانی است که در این مسیر کار می کنند،اینکه بعضا شایعاتی مطرح می شود که فضای مجازی را مسدود می کنند، این ها همه غیرکارشناسی و برخی هم جو سازی است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح به کمیسیون مشترک واگذار شده تا با بررسی تخصصی، نقایصی که در آن موجود است اصلاح شود و امیدواریم بازخورد خوبی از آن را شاهد باشیم.
,
 
,
لازم به ذکر است، قرار گرفتن در قالب اصل ۸۵ به این معنا است که دیگر نیازی نیست این طرح در صحن علنی مجلس بررسی شود؛ بلکه به کمیسیون تخصصی ارجاع داده می‌شود و در صورت تایید در کمیسیون برای ۳ تا ۵ سال به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه