اخبار داغ

امام جمعه شهرستان خرمدره:

پیش‌نیاز ادای حق غدیر، ابلاغ پیام آن به جهانیان است/ غدیر، برهم‌زننده مبانی سکولارسازی دین است

پیش‌نیاز ادای حق غدیر، ابلاغ پیام آن به جهانیان است/ غدیر، برهم‌زننده مبانی سکولارسازی دین است
امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه پیش‌نیاز ادای حق غدیر، ابلاغ پیام آن به جهانیان است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این روز فرمودند بالاترین امر به معروف این است که این اتفاق و ولایت را به غایبان برسانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با نگاه به تاریخ اسلام مشخص می‌شود که عید غدیر، سیاسی‌ترین و اجتماعی‌ترین عید است که در روایات بسیاری هم به این نکته تاکید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اتفاقی که در غدیرخم افتاد در هیچ عیدی تکرار نشده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در زمانی که شبه‌جزیره عربستان جمعیت زیادی نداشت، هزاران نفر را در نقطه‌ای جمع کرده و محتوا و پیام مربوط به این روز را اعلام می‌کند.

,

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه غدیرخم، روزی بود که سرنوشت آینده جامعه اسلامی به صورت کامل از سوی خداوند تعیین تکلیف شد، افزود: انتصاب حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان امامت و ولایت امت اسلامی، اهمیت بسیار زیادی دارد که به عنوان تمام‌کننده نعمت‌ها و کامل‌کننده دین معرفی می‌شود.

,

 

,

*‌ غدیر، تعیین‌کننده الگوی خدمت در جامعه اسلامی است

, *‌ غدیر، تعیین‌کننده الگوی خدمت در جامعه اسلامی است, *‌ غدیر، تعیین‌کننده الگوی خدمت در جامعه اسلامی است,

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه غدیر در واقع تعیین الگوی حکومت در جامعه اسلامی است، گفت: غدیرخم تعیین می‌کند که اسلام، یک دین سیاسی و اجتماعی بوده و سکولار نیست یا به عبارت دیگر غدیر، برهم‌زننده مبانی سکولاریزاسیون یا سکولارسازی دین است.

,

وی تاکید کرد: دینی که در غدیر معرفی می‌شود، دینی به شدت سیاسی و اجتماعی بوده و در حقیقت، تعیین‌کننده قالب و الگوی حکومت در جامعه اسلامی است.

,

وی اظهار داشت: جامعه دینی نمی‌تواند حکومت غیردینی داشته باشد چرا که در این نوع حکومت فقط دینداران نیستند که حکومت دارند بلکه دینداران بر اساس الگوی تعیین‌شده از سوی خداوند، حاکمیت دارند.

,

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: توزیع قدرت که منشا خدمت در جامعه اسلامی است در غدیرخم شکل می‌گیرد و مخالفت با غدیرخم نیز از این جهت است.

,

امام جمعه شهرستان خرمدره تصریح کرد: دلیل مخالفت جدی مستکبران و غرب با غدیر و مبانی شیعی و به تبع آن با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و در واقع مخالفت جبهه استکبار با ولایتمداری این است که انقلاب اسلامی، الگوی بی‌بدیل دینی برای حکومت اسلامی در جامعه بشری را تعیین می‌کند که این حکومت، جهانی است.

,

وی ادامه داد: دلیل اصلی مخالفت با مبانی تشیع در این است که اسلام واقعی نسبت به سرنوشت جامعه، بی‌تفاوت نیست لذا بالاترین و بیشترین مخالفت‌های ابرقدرت‌های مستکبر با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در این است که انقلاب اسلامی، یک خودآگاهی سیاسی و اجتماعی بی‌نظیری را به جامعه بشری معرفی می‌کند.

,

 

,

*‌ ولایت فقیه، ادامه معرفی ولی در روز غدیر است

, *‌ ولایت فقیه، ادامه معرفی ولی در روز غدیر است, *‌ ولایت فقیه، ادامه معرفی ولی در روز غدیر است,

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه ولایت فقیه، ادامه معرفی ولی در روز غدیر است، گفت: به همین دلیل ابرقدرت‌ها، مستکبران و دیکتاتورها با ولایت فقیه به عنوان یک حکومت دینی، مخالفت می‌کنند چون ولایت فقیه همان ولایت در غدیر است.

,

وی با اشاره به اینکه مخالفت‌ها با غدیر پس از رحلت پیامبر(ص) آغاز شد، خاطرنشان کرد: چون مخالفان می‌دانستند که با حاکمیت ولایت و امام، قاعدتاً جامعه اسلامی اجازه نخواهد داد تا زورگویان به حاکمیت برسند بلکه منطق، حاکم است و جایگاه انقلاب اسلامی ایران نیز همین است.

,

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر اینکه غدیر، نوع حکومت برای دنیا را تعریف و تبیین می‌کند، تصریح کرد: در این عید باید تلاش کنیم تا آنچه که پیامبر(ص) به ما فرمود را به جهانیان ابلاغ کنیم.

,

وی با بیان اینکه پیش‌نیاز ادای حق غدیر، ابلاغ پیام آن به جهانیان است، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در همان روز فرمودند بالاترین امر به معروف این است که این اتفاق و ولایت را به غایبان برسانید و این ندای رسوال الله(ص) مبنی بر ابلاغ پیام غدیر که برآمده از آیه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک» است در کل دنیا طنین‌انداز است.

,

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: غدیر، پایه‌های استکبار و کاخ‌های ظلم علیه بشریت را به لرزه درآورده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه