اخبار داغ

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

مأیوس شدن دشمنان با حاکمیت نظام امامت و ولایت رقم می خورد/ شیوه حکومت داری امام علی(ع) باید روش ملت ها و مسئولان باشد

مأیوس شدن دشمنان با حاکمیت نظام امامت و ولایت رقم می خورد/ شیوه حکومت داری امام علی(ع) باید روش ملت ها و مسئولان باشد
امان الله علیمرادی گفت: غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک عید غدیر، عیدالله‌الاکبر و بالاترین اعیاد بشریت و امت اسلامی گفت: عید غدیر عید ولایت و حکومت است در آسمان روز عهد معهود و در زمین روز میثاق مأخوذ نام دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حادثه غدیر، در زمینه‌ حکومت، تکلیف بشر بعد از پیامبر اکرم (ص) معیّن شده و آن عبارت است از اثبات حکومت علم، عدالت، فضیلت و اخلاق و نفی حکومت زر، زور و دغل؛ در این روز بزرگ پیامبر اسلام (ص) به امر خداوند حکومت امام علی علیه السلام را به عنوان الگوی حکومت اسلامی تا آخر برای بشر تعیین فرمودند و البته معلوم است کسی نمی تواند مانند امیرالمؤمنین حکومت کند ولی باید به سوی آن هدف متعالی حرکت کرد و به آن نزدیک شد.

,

وی بیان کرد: حکومت در نظر علی علیه‌السلام هیچ ارزش تعلق و دلبستگی ندارد ، جز اینکه با آن ظالمان را سر جایشان بنشاند و از مظلومان و محرومان دستگیری کند.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: در نهج البلاغه امام علی علیه السلام آمده است؛ آگاه باشید! به خدایى که دانه را شکافته و انسان را آفریده، سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران و توده هاى مشتاق بیعت کننده و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود یار و یاور، نبود و نیز به خاطر عهد و پیمانى که خداوند از دانشمندان و علماى (هر امّت) گرفته که: «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمدیده و مظلوم سکوت نکنند!»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى افکندم (و رهایش مى نمودم) و آخرینش را به همان جام اوّلینش سیراب مى کردم و در آن هنگام در مى یافتید که ارزش این دنیاى شما (با همه زرق و برقش که براى آن سر و دست مى شکنید) در نظر من از آب بینى یک بز کمتر است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی عنوان کرد: در بخش دیگری از این کتاب ارزشمند آمده است؛ عبد الله بن عباس گوید که در «ذوقار» بر امیر المؤمنین (ع) در آمدم. کفشش را وصله مى زد، مرا گفت: این کفش به چند مى ارزد؟ گفتم: هیچ. گفت: به خدا سوگند، که من این کفش را از حکومت شما بیشتر دوست دارم، مگر آنکه در این حکومت حقى را برپاى دارم یا باطلى را برافکنم. 

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حکومتی که علی علیه‌السلام به عنوان‌ الگوی حکومت اسلامی به بشر ارائه می‌دهد، ویژه‌خواهی و ویژه‌دهی نیست به خطبه 224 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: غدیر درس‌های فراوانی به بشر می‌دهد، از درس‌های غدیر آن است که با اقامه ولایت و رسیدن حکومت به دست صاحب حق، همه مسائل حل می‌شود و همه انحرافات از بین می رود.

,

وی با تأکید بر اینکه با حاکمیت نظام امامت و ولایت، دشمنان از نابود کردن دین مایوس می‌‌شوند، افزود: در نگاه تاریخی به حوادث صدر اسلام، اگر آن‌چنان که تدبیر شده بود؛ به غدیر عمل می‌شد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر چیزی غیر از این بود که اکنون است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان خاطر نشان کرد: پرچم غدیر باید برافراشته، بزرگ، عظیم و زنده نگه داشته شود و زنده نگه‌داشتن آن تنها به چراغانی و قصیده خوانی و مداحی نیست، البته اینها خوب است، اما مسأله بالاتر است. مسأله این است که یاد بگیریم که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه