اخبار داغ

نیلچی‌زاده:

رفع ظلم از مردم با اقتدار جریان ولایت ممکن است/ ظلم‌ستیزی شاخصه اصلی کارگزار علوی است

رفع ظلم از مردم با اقتدار جریان ولایت ممکن است/ ظلم‌ستیزی شاخصه اصلی کارگزار علوی است
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه ظلم ستیزی شاخصه اصلی کارگزار علوی است گفت: تا زمانی که رفع ظلم از ولی نشود از مردم رفع ضلالت و ظلم نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فروغ نیلچی‌زاده، کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: امام علی(ع) در شاخصه های مسئولیت پذیری و انتخاب کارگزاران شایسته در بحث حکومت ناب به دلیل پیشینه ای که در غصب جایگاه ایشان رخ داده افراد کارگزار شاهد هستیم این افراد با انحرافات زیادی مواجه هستند که برای عموم مردم به روش عادی تبدیل شده و برای کارگزاران نیز به فرصت طلایی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حکومت داری علوی بر اساس لیاقت و تقوی است

, حکومت داری علوی بر اساس لیاقت و تقوی است,

وی با اشاره به اینکه در شیوه حکومت داری اموی و علوی تفاوت های بنیادینی وجود دارد افزود: اولین تفاوت چگونگی کسب قدرت است و در حکومت علوی نحوه به حکومت رسیدن یک کارگزار خیلی مهم است لذا در مکتب علوی بر اساس لیاقت و تقوی یا تخصص و تعهد است.

,

این کارشناس مسائل دینی گفت: اگر یکی از این موارد کمرنگ باشد و این فرد انتخاب شود ماندن در این موقعیت خیانت محسوب می شود چون شایستگی لازم را ندارد و در نظام های دموکراتیک هر کسی زورش بیشتر بود با هر شیوه ای می تواند قدرت را در اختیار بگیرد و رقابت ناسالم وجود دارد تا امکانات و فرصت ها را کسب کند.

,

حکومت داری علوی در معارضه با ظلم است

, حکومت داری علوی در معارضه با ظلم است,

وی افزود: در حکومت داری علوی چون باید در معارضه با ظلم باشند و اصلا ظلم ستزی شاخصه اصلی کارگزار علوی است طبیعتا افرادی که در پی بیشترین امتیازها و کمترین مسئولیت های اجتماعی هستند از تمام قدرت خود برای مقابله با اینها استفاده خواهند کرد.

,

نیلچی‌زاده ادامه داد: کارگزارانی که وارد حکومت علوی می شوند اگر خودساختگی های لازم را نداشته باشند در مسیرسازی های اشراف و قدرتمندان دچار خطای محاسباتی خواهند شد و لذا امام علی می فرمایند مراقب باشید افراد پولدار دانه درشت پر سر و صدا در روز بحران به داد مسئول نمی رسند و در پی این هستند که خودشان را نجات بدهند

,

وی با تأکید بر این مطلب که حضرت علی به عموم مردم به عنوان پشتوانه های اصلی مسئولان اشاره دارند افزود: در روزگار ما نیز همین مردم مستضعف و پابرهنگان در شرایط بحرانی جنگ و سیل و زلزله به انقلاب اسلامی کمک کردند و از همه چیز برای یاری حکومت اسلامی استفاده کردند.

,

رفع ظلم از مردم با اقتدار جریان ولایت ممکن است

, رفع ظلم از مردم با اقتدار جریان ولایت ممکن است,

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: مهم ترین چیزی که می تواند کمک کند این است که سیاست ما عین دیانت ما است و در حیطه تعاملی و مدیریت اجتماعی شاهدیم که حکومت صالح می تواند اصلاح اجتماعی داشته باشد.

,

وی افزود: اگر ظواهر دینی هم افزایش یابد و دست افراد در دست امام معصوم(ع) نباشد می‌شود زمان معاویه که بالای منابر لعن حضرت امیر را می گفتند و در آن شرایط مساجد مناره های کفر و ضلالت بودند.

,

نیلچی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر جریان ولایت به عنوان جریان اصیل معرفی و شناسایی نشود مقتدر بودن ولی زیر چتر مظلومیت او پنهان باقی می ماند و اگر این جریان شناسایی شود اقتدار جامعه اسلامی را داریم و رفع ظلم از مردم صورت خواهد گرفت لذا تا زمانی که رفع ظلم از ولی نشود از مردم رفع ضلالت و ظلم نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه