اخبار داغ

در گفتگو با مدیر عامل سیمان کردستان عنوان شد؛

استفاده سودجویان و دلال از قطعی برق برای افزایش قیمت سیمان/سیمان کردستان در بورس کالا عرضه می‌شود

استفاده سودجویان و دلال از قطعی برق برای افزایش قیمت سیمان/سیمان کردستان در بورس کالا عرضه می‌شود
رضا نیک پور مدیر عامل سیمان کردستان گفت: قطعی برق این واحد صنعتی موجب شد که میزان تولید سیمان کاهش یابد و به همین علت بازار سیمان متاثر از کمبود سیمان می‌گردد و البته برخی از سودجویان نیز از این فرصت استفاده نموده و بر افزایش قیمت سیمان دامن می‌زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نیک پور مدیر عامل سیمان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: با توجه به قطعی مکرر برق در چند هفته گذشته، با تدابیر اتخاذ شده از طرف صنعت سیمان، ظرف کمتر از 10 روز آینده، وضعیت تامین نیاز بازار سیمان به روال عادی باز می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,

وی افزود: امکان ذخیره سازی سیمان بیش از یک هفته وجود ندارد و قطعی برق این واحد صنعتی موجب شد که میزان تولید سیمان کاهش یابد و به همین علت بازار سیمان متاثر از کمبود سیمان می‌گردد و البته برخی از سودجویان نیز از این فرصت استفاده نموده و بر افزایش قیمت سیمان دامن می‌زنند.

,

مدیر عامل سیمان کردستان گفت: صنعت سیمان همواره در راستای سیاست های دولت تمام تلاش خود را نموده است که دغدغه مردم را کاهش داده و با حداکثر توان نسبت به عرضه سیمان در بازار کشور نقش آفرینی می‌نماید.

,

نیک پور با اشاره به اینکه نکته حائز اهمیت برای صنعت سیمان که شفافیت اطلاع رسانی به مردم است تصریح کرد: علیرغم اینکه کلیه صنایع در کشور دارای سوبسید انرژی هستند ولیکن ارزان‌ترین کالا در کشور سیمان است، زیرا سیمان با نرخ کیلویی6 هزار ریال از هر کلایی ارزانتر به دست مردم می‌رسد.

,

وی عنوان کرد: همانطور که مردم می‌دانند حتی آب آشامیدنی نیز از سیمان گرانتر است و این در حالیست که برای راه اندازی یک کارخانه سیمان با حداقل ظرفیت تولید، نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر 30 هزار میلیاردریال دارد، و این صنعت جزو صنایع سنگین و مادر کشور به حساب می‌آید.

,

مدیر عامل سیمان کردستان گفت: یک لیتر آب معدنی بدون نیاز به هیچ فرآوری لیتری 80 هزار ریال به فروش می‌رود انتظار فروش سیمان با فرآوری بسیار پیچیده و انرژی بر، برای هر کیلو 6 هزار ریال به نظر منطقی نیست.

,

نیک پور ادامه داد: شرکت سیمان کردستان در طی هفته جاری ، اقدام به تحویل سیمان از محل تعهدات و فروشهای قبلی با نرخ های مصوب انجمن صنفی نموده است و در روز چهارشنبه ششم مردادماه، اقدام به عرضه 30 هزار تن سیمان در بورس کالا خواهند نمود.

,

وی با تاکید بر اینکه در یک ماه گذشته به عاملین و مصرف کنندگان خدماتی ارائه گردیده است تا کد بورسی دریافت نمایند گفت: انتظار داریم که خریداران به دور از هرگونه هیجانی و با همان قیمتی که در تابلو عرضه می‌شود نسبت به خریداری سیمان اقدام نمایند.

,

وی با اشاره به اینکه همیاری مسئولین استانی، شهرستانی و مدیر عامل برق منطقه‌ای به وصل مجدد برق و تداوم تولید انجامید تصریح کرد: شرکت سیمان کردستان جهت جبران کسری بازار از روز چهارشنبه 06/05/1400 نسبت به عرضه 3 برابری اقدام کرده و ان شاالله با حفظ برق مصرفی، تولید محصول و عرضه هفتگی به صورت مستمر خواهد ماند و هیچگونه نگرانی بابت آینده وجود نخواهد داشت.

,

نیک پور افزود: انتظار می‌رود کلیه مصرف کنندگان سیمان، تولید کنندگان بتن و ... با ارایه قیمت منطقی و اطمینان از استمرار عرضه نسبت به خریداری سیمان اقدام نمایند.

,

مدیرعامل سیمان کردستان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود کلیه شرکت‌های سیمان کشور در کمترین زمان ممکن نسبت به عرضه کلیه محصولات خود در بازار بورس کالا اقدام نمایند، زیرا ورود به بورس کالا باعث جلوگیری از واریز سود به جیب دلالان و افزایش شفافیت قیمت این کالای استراتژیک در بازار و ایجاد رقابتی آزاد و منصفانه خواهد شد.

,

وی گفت: با توجه به لزوم داشتن حساب صیاد توسط خریداران، از هرگونه فرار مالیاتی توسط دلالان و سود جویان جلوگیری خواهد شد و با ورود کلیه شرکتهای سیمانی به بورس کالا تعادل صحیحی در عرضه و تقاضا صورت خواهد گرفت و هیجان‌های ناشی از کمبود سیمان و جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه اتفاق خواهد افتاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه