اخبار داغ

امام جمعه بانه:

غدیرخم نمادی از وحدت و اتحاد بین مسلمانان است/بزرگداشت این عید بزرگ سفارش پیغمبر خدا است

غدیرخم نمادی از وحدت و اتحاد بین مسلمانان است/بزرگداشت این عید بزرگ سفارش پیغمبر خدا است
ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه گفت: بـدون شـک شخصیت على بن ابى طالب (ع ) پس از رسول گرامى اسلام (ص ) ارزنده ترین وجودى است که پا به عرصه وجود نهاده و عالم امکان را با حضور خویش آراسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی بانه در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، اظهار کرد: حقیقت غدیرخم نیز نه تنها مختص شیعه بلکه متعلق به جهان اسلام و همه مسلمانان است و در این راستا غدیر تلاشی درراستای وحدت مسلمین است و این موضوع در کلام رهبری نیز به زیبایی بیان شده که مسئله غدیر هم می‌تواند مایه وحدت باشد، چرا که بر اساس دیدگاه ایشان در خود مسئله غدیر غیر از جنبه‌ای که شیعه آن را به‌عنوان اعتقاد قبول کرده اصل ولایت هم مطرح شده و این دیگر موضوع شیعه و سنی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,
 
,
وی افزود:  عید غدیرخم جشنی مبارک و در بین اهل سنت و اهل تشیع و از جایگاه والایی برخوردار است، حضرت رسول اکرم(ص) در طول رسالت خود احترام خاصی برای حضرت علی(ع) قائل می‌شد و دستور فرموده‌اند که اهل سنت و اهل تشیع نیز امیرالمومنین(ع) را بزرگوار بدانند.
,
 
,
 
,
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه غدیرخم نمادی از وحدت و اتحاد بین مسلمانان است، بیان کرد: در روز غدیر با اتمام رسالت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) لطف خداوند شامل حال بندگان شده است و وظیفه مسلمانان در جهان امروز وحدت و همبستگی و دفاع از حقوق مظلومان و ایستادگی در مقابل ظلم و جور است، عید غدیر خم و ایام دهه ولایت و امامت بهترین فرصت است که جایگاه والای رهبری و ولایت در جامعه تبیین شود.
,
 
,
 
,
وی در پایان با اشاره به اینکه همیشه برای صراط مستقیم از تابلو استفاده می‌شود اما برای جاده‌های فرعی و غیر مستقیم تابلویی نمی‌زنند، بیان کرد: گرامی داشت هر ساله عید غدیر به معنای تابلو زدن و نشان دادن صراط مستقیم برای بندگان خداوند است، بزرگداشت این عید بزرگ سفارش پیغمبر خدا است.
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه