اخبار داغ

به رسم حسنه عید غدیر ؛

سیدی که سمنانی ها به آن ارادت خاصی دارند/ امامزاده ای که با آش نذری آن خو گرفته ایم

سیدی که سمنانی ها به آن ارادت خاصی دارند/ امامزاده ای که با آش نذری آن خو گرفته ایم
امروز بنا به رسم ادب و احترام دیدار با ذریه سادات؛ به آستان مبارک امامزاده امامزاده سید اسد(ع) از نوادگان امام سجاد (علیه السلام) سری زدیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ امروز بنا به رسم ادب و احترام دیدار با ذریه سادات به آستان مبارک امامزاده امامزاده سیداسد(ع) از نوادگان امام سجاد (علیه السلام) سری زدیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , مرآت,

این امام زاده در کوچه و پس کوچه های باغ محله کوشمغان سمنان قراردارد و همیشه در این روز های عید محل پخت آش و ندری و خیرات مردمی بوده است و زائرین و حاجت مندتان زیادی هرساله با پخت آش نذری در این امامزاده حاجت روا شدند.

,

, ,

اما محمد تقی، متولی امام زاده سید اسد از کرونا یا به قول خودش چوب خدا دلگیر بود می گفت دوسالی است دیگر امامزاده مثل قبل شلوغ نیست .

,

محمد باقر با بغض که  سعی می کرد آن را پنهان کند به یاد خاطرات آن روزها برایمان از دعوای سر دیگ نذری می گفت که افراد برای اینکه زودتر نذر خود را انجام دهند با یکدیگر بحث و دعوا می کردند.

,

, ,

وی ناگهان به یاد خاطره ای از شفا گرفتن یک کودک در این امامزاده افتاد و گفت: کودکی که از اصفهان برای شفا گرفتن به این امامزاده آمده بود و خانواده او خیلی ناامید و ناراحت بودند، اما من به چشم خودم شاهد شفا گرفتن او بودم.

,

هنگام نماز ظهر به یاد سنت دیرینه و همیشگی در گوشه ای از امامزاده نشست و شروع به مدیحه سرایی در وصف مولا علی (ع) کرد تا دل مشتاقان را به یاد نجف اشرف بیاندازد و از خداوند خواست تا بار دیگر این ویروس منحوس از بین برود و فرصتی دوباره برای دیدار یار در نجف اشرف  فراهم شود.

,

, ,

گفتنی است بنای مقبره امامزاده سیداسد مربوط به دوره قاجار است واین اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۵۶۴۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه