اخبار داغ

مدیرعامل آبفای استان:

مدیریت تنش آبی استان مرکزی نیازمند بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است/ مدیریت مصرف آب صورت نمی‌گیرد

مدیریت تنش آبی استان مرکزی نیازمند بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است/ مدیریت مصرف آب صورت نمی‌گیرد
عرفانی نسب گفت: مدیریت تنش آبی استان نیازمند بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است بااین‌حال اعتبارات در اختیار ما ما از مجموع ۶ میلیارد تومان در سال گذشته به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عرفانی نسب مدیرعامل آبفای مرکزی پیرامون آخرین وضعیت تأمین آب شرب در استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب گفت:  تا امروز در روستاهای تحت پوشش استان مرکزی ۴۲ روستای تحت پوشش آب‌رسانی سیار می‌شوند که از این تعداد ۱۰ روستا به دلیل موضوعات کیفی و ۳۲ روستا به دلیل موضوعات کمی نیازمند این امر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد روستاهایی که نیاز به آب‌رسانی سیار دارند تا پایان تابستان به ۱۲۵ روستا برسد و این در حالی است که نمی‌توانیم از اعتبارات موجود که فقط برای حوزه اجرا و توسعه شبکه است برای تأمین تانکرهای آب‌رسان استفاده کنیم.
,
 
,
مدیرعامل آبفای مرکزی تصریح کرد: مدیریت تنش آبی استان نیازمند بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است بااین‌حال اعتبارات در اختیار ما از مجموع ۶ میلیارد تومان در سال گذشته به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.
,
 
,
عرفانی نسب گفت: در استان مرکزی ۹۵ هزار ۵۱۸ خانوار روستایی تحت پوشش شبکه آب شرب قرار دارند و ۱۰ هزار ۸۰۰ خانوار به دلایل مختلف هنوز تحت پوشش نیستند و این یعنی از هزار و ۱۱۲ روستا ۸۵۶ روستا تحت پوشش قرار دارند که ۹۰ درصد جمعیت ما در حوزه تحت پوشش است.
,
 
,
وی ادامه داد: تعداد انشعابات ما در حوزه روستایی ۱۵۷ هزار اشتراک است که به‌جز ۳ هزار مورد دامداری و ۱۷۰۰ مورد تجاری مابقی خانگی هستند ولی عمده مسائل ما کسانی هستند که اواخر هفته به روستاها می‌روند و درنتیجه با مسائلی مثل افت فشار مواجه می‌شویم.
,
 
,
مدیرعامل آبفای مرکزی افزود: در اراک ۲۷ روستا دچار مشکلات کمی و کیفی آب هستند که با تانکر آب‌رسانی سیار انجام می‌شود اما در برخی مناطق مشکلاتی که وجود دارد عمدتاً به دلیل عدم همکاری مردم است.
,
 
,
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل اراک ۲۷ روستای جاده فراهان است که البته مطالعات لازم برای حفر چاه و ایجاد مجتمع آب‌رسانی امیرکبیر در این منطقه انجام‌شده و در صورت تأمین اعتبار که قول‌هایی نیز داده‌شده است مشکلات این منطقه برطرف شود.
,
 
,
عرفانی نسب در ادامه افزود: در حوزه شهرستان شازند ۴ روستا دچار مشکلات کیفی آب هستند و ۱۳ روستا که شب آب گیری می شوند و فقط یک روستا آبرسانی سیار انجام می گیرد، در این شهرستان همچنین آب ۴۰ روستا نیز از طریق چشمه ها تأمین می شود که در صورت کاهش آب آنها آمادگی آبرسانی سیار را داریم.
,
 
,
وی اظهار کرد: در بخش خرقان شهرستان زرندیه به دلیل کوهستانی بودن امکان حفر چاه وجود ندارد و همچنین در شهر مامونیه باید مشکل مخزن ذخیره را برطرف کنیم.
,
 
,
عرفانی نسب افزود: در بخش آوه از شهرستان ساوه به دلیل اینکه بافت روستایی تبدیل به شهر شده است مردم دام‌هایی زیادی دارند و نمی‌توان آن را منفک کرد و به چاه رزرو نیاز داریم.
,
 
,
مدیرعامل آبفای مرکزی ادامه داد: در فراهان ۶ روستا با مشکل کیفی آب مواجه هستند که با تانکر آب‌رسانی سیار می‌شوند و مهم‌ترین مسئله در این شهرستان روستای سلیم‌آباد است که جمعیت زیادی نیز دارد.
,
 
,
وی همچنین با بیان اینکه در قالهر دلیجان با چالش تأمین آب مواجه هستیم گفت: در این روستا برای ۶۲۰ نفر فقط یک لیتر بر ثانیه آب‌داریم و از طرفی مردم این روستا نگران باغچه‌های خود نیز هستند.
,
 
,
عرفانی نسب عنوان کرد: ما در بحث طرحی‌های مهندسی آب در حوزه روستایی ۷۰ لیتر برای هر نفر و در حوزه شهری ۱۴۰ لیتر برای هر نفر در نظر می‌گیریم اما در حال حاضر با مصرفی که ما در سطح استان مرکزی داریم ۲۵۰ لیتر تولید می‌شود که متأسفانه در این خصوص مدیریت مصرف نیز صورت نمی‌گیرد.
,
 
,
مدیرعامل آبفای مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم بحث توسعه روستایی و طرح‌های هادی بدون توجه به زیرساخت‌هاست که این ناهماهنگی باعث می‌شود برای توسعه شبکه و زیرساخت‌ها با مشکل تأمین اعتبار مواجه شویم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه