اخبار داغ

استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم:

ارزش‌های وجودی علی(ع)، ایشان را به مقام امامت رساند

ارزش‌های وجودی علی(ع)، ایشان را به مقام امامت رساند
استاد شیخ حسین انصاریان با اشاره به ویژگی های شخصیتی امیرمومنان علی(ع) گفت: ارزش‌های وجودی علی(ع)، ایشان را به مقام امامت رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا؛ حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم در مراسم جشن غدیر حسینیه اعظم زنجان با اشاره به جایگاه والا و عظمت رفیع مولا امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: علمای اهل سنت در کتاب‌ها نقل کردند که پیغمبر(ص) فرمود: اگر یک ترازویی باشد تمام آسمانها و زمین را در یک کفه آن قرار دهیم و اگر ایمان علی(ع) را در کفه تراروی دیگر قرار دهیم، کفه ایمان علی(ع) بر تمام آسمان‌ها و زمین سنگینی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه فقط و فقط به خاطر این ارزش‌ها خدا ایشان را برای امامت و خلافت در امت انتخاب کرد تصریح کرد: خداوند به پیامبر(ص) گفت انتخاب مرا ابلاغ کن.

,

استاد اخلاق با اشاره به اینکه در روایت‌های مختلفی آمده شب جمعه از نظر ارزش کمتر از شب قدر نبوده است ابراز کرد: خداوند این روزها را عزیز قرار داده تا بندگان را شفاعت کند چرا که خداوند بسیار مهربان است.

,

وی با اشاره به اینکه خداوند در مورد رحمت خود در قرآن کریم به دو نکنه اشاره کردند که کاش همه مردم به این دو نکته توجه داشتند ادامه داد: "ولولا فضل الله علیکم وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّیْطَانَ إلا قلیلا" اگر فزون بخشی من و رحمت من نسبت به شما نبود جز اندکی همه بنده شیطان می‌شدید.

,

حجت الاسلام انصاریان با بیان اینکه خداوند در آیه دیگری فرمودند" فَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ لَکُنْتُمْ مِنَ الْخَاسِرِینَ" اگر فزون بخشی، احسان و رحمت من نسبت به شما نبود قیامت که وارد می‌شدید می‌دیدید که تمام سرمایه‌های وجودتان بر باد رفته و از شما تنها یک تیکه هیزم می‌ماند.

,

وی با اشاره به اینکه این جریانات مشکلات و تحریم همانند موج روی آب است افزود: همه این جریانات و موج‌ها در نهایت خاموش خواهد شد و اصل اقیانوس باقی خواهد ماند و اگر بخواهید با موج همراه شوید از خدا، قرآن کریم، آخرت و انبیاء جدا خواهید شد.

,

وی عنوان کرد: یکی از دانشمندان بزرگ غیرشیعه دربارۀ شخصیت امام علی(ع) می‌گوید: «احتیاج الکلِّ إلیه»؛ تمام انسان‌ها به علم، ایمان، ادب، عظمت، کرامت، نهج‌البلاغه و سایر فرمایشات و همین‌طور فرزندداری و همسرداری علی(ع) محتاجند.

,

حجت‌الاسلام انصاریان افزود: او در ادامه می‌گوید: «و استغنائه عنِ الکُلّ» اما امیرالمؤمنین علی(ع) در هیچ چیز اعم از؛ امور عقلی، اخلاقی، عملی، اجتماعی و غیره نیازمند انسان‌ها نیست. او از همه انسان‌ها در امور انسانی و معنوی سرمایه‌دارتر است، لذا بی‌نیاز کل است و همۀ عالم محتاج محبت‌های او و فرزندان او هستند.

,

این استاد اخلاق اظهار کرد: این دلیل بر این است که وجود مقدس او امام کل جهانیان است، حالا آنانی که به آن حضرت اقتدا می‌کنند یقیناً در دنیا و آخرت برنده‌اند و آنانی که کنار و جدای از ایشانند و این‌طور زندگی می‌کنند، یقیناً در دنیا و آخرت هیچ بردی ندارند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه