اخبار داغ

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد خبرداد؛

آمادگی اوقاف جهت واگذاری صدور احکام هیات امناء مساجد به مرکز رسیدگی امور مساجد

آمادگی اوقاف جهت واگذاری صدور احکام هیات امناء مساجد به مرکز رسیدگی امور مساجد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماده هستیم تا واگذاری صدور احکام هیأت امنا از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان صورت پذیرد و هرگونه کمک در این زمینه نیاز باشد که در توان این اداره کل باشد، آماده ارائه آن به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: آماده هستیم تا واگذاری صدور احکام هیأت امنا از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان صورت پذیرد و هر گونه کمک در این زمینه نیاز باشد که در توان این اداره کل باشد، آماده ارائه آن به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
وی افزود: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای می‌فرمایند: «روح مسجد، کالبد زندگی را پرنشاط و پرانگیزه می‌سازد. در هر جا سامان زندگی است، مسجد، مرکز و کانون اصلی است. در بنای شهر و روستا، در مدرسه و دانشگاه، در مراکز جمعیتی از بازارهای کسب و کار تا فرودگاهها و جاده ها و پایانه های سفری و تا آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و بوستان‌ها و گردشگاه‌ها، در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.»
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام جماعت در مساجد مهمترین رکن مسجد هستند و هیأت امنا مساجد باید با هماهنگی و پیشنهاد امام جماعت مسجد انتخاب و معرفی گردد.
,
 
,
نصیرالاسلامی گفت: تاکنون برای رسیدگی، تایید و صدور احکام هیأت امنا مساجد در کمیسیون مربوط که با حضور امام جمعه محترم یا نماینده ایشان، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه، دو نفر معتمد محلی و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تشکیل، صلاحیت اعضای هیأت امنا مساجد بررسی و در صورت تائید در کمیسیون احکام صادر می‌گردید.
,
 
,
وی درادامه تصریح کرد: ولی با توجه به فعالیتهای مختلف اوقاف و امور خیریه در امور توسعه و ترویج فرهنگ وقف، احیاء موقوفات، امور فرهنگی و عمرانی،حقوقی و ثبتی بقاع متبرکه، برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی و بصورت ویژه مسابقات سراسری قرآن کریم، لذا برای اهتمام ویژه به امر مهم مسجد و جلوگیری از موازی‌کاری و محور قرار دادن ائمه محترم جمعه برآن هستیم تا تایید صلاحیت و صدور احکام مساجد و حسینیه ها را به ائمه محترم جمعه و به تعبیری مرکز رسیدگی به امور مساجد واگذار کنیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه