اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

مسوولان به ظرفیت داخلی توجه داشته باشند/ لزوم توجه دولت آینده به تجربیات دولت فعلی

مسوولان به ظرفیت داخلی توجه داشته باشند/ لزوم توجه دولت آینده به تجربیات دولت فعلی
آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

مسوولان به ظرفیت داخلی توجه داشته باشد

, مسوولان به ظرفیت داخلی توجه داشته باشد, مسوولان به ظرفیت داخلی توجه داشته باشد,
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دولت آینده باید از دولت قبلی درس عبرت گرفته و به امریکا و اروپا که ناقضان عهد و پیمان هستند اعتماد نکند و به جوانان و ظرفیت داخلی اتکا داشته باشند.
,
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دولت آینده باید از دولت قبلی درس عبرت گرفته و به امریکا و اروپا که ناقضان عهد و پیمان هستند اعتماد نکند و به جوانان و ظرفیت داخلی اتکا داشته باشند.
,
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دولت آینده باید از دولت قبلی درس عبرت گرفته و به امریکا و اروپا که ناقضان عهد و پیمان هستند اعتماد نکند و به جوانان و ظرفیت داخلی اتکا داشته باشند.
,

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: با توجه به وضعیت معیشت مردم، لازم است افراد توانمند و دارا به افراد نیازمند کمک کنند.

,

وی ادامه داد: اعضای دولت جدید در زمان برعهده گرفتن مسئولیت خدا را در نظر گرفته و برای خدا کار انجام دهند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه بیان کرد: خدمتی که با اخلاص باشد در پیشگاه خداوند ذخیره آخرت خواهد بود.

,

حجت الاسلام قریشی افزود: شایسته نیست صحبت و عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی در زمان برعهده گرفتن مسئولیت و زمان غیر مسئولیت، تغییر کند.

,

لزوم توجه دولت آینده به مسئله تولید ملی و استفاده از تجربیات دولت فعلی

, لزوم توجه دولت آینده به مسئله تولید ملی و استفاده از تجربیات دولت فعلی, لزوم توجه دولت آینده به مسئله تولید ملی و استفاده از تجربیات دولت فعلی,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: دولتمردان فعلی و آینده باید چند موضوع اساسی را مورد توجه قرار داده و به آنها دقت کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اقتصاد و تولید ملی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد، افزود: باید به تولید ملی توجه اساسی شود چرا که اگر به تولید ملی توجه شود می توان اقتصاد پویا و پررونق و کارخانجات فعال و اشتغالزایی را شاهد باشیم.

,

وی با تاکید بر فهم دقیق نقاط قوت و ضعف دولت های گذشته توسط دولت آینده، تصریح کرد: دولت آینده باید مراقب سهم خواهی ها باشد و این را در نظر داشته باشد برای عده ای این دولت و دولت آینده تفاوتی ندارد و مهم برای آنها سهم خواهی است.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: دولت آینده باید با تمام قدرت در مقابل سهم خواهی ها بایستد و نیروهای جوان و پرتلاش را وارد میدان کند‌.

,

حسن زاده با بیان اینکه در تمام دوره های انتخابات ریاست جمهوری هر کس کاندیدا شده از حل مشکلات سخن گفته است، افزود: مردم از مشکلات رنج می برند و دولت آینده باید با همت مضاعف به دنبال حل مشکلات باشد.

,

وی هم چنین با بیان اینکه دشمنان از هم اکنون به دنبال نقشه کشیدن و ایجاد مشکلات برای دولت بعدی هستند، گفت: عده ای از هم اکنون توقع از دولت آینده ایجاد می کنند و لازم است در این راستا با همدلی و وفاق و همکاری و استفاده‌ از تجربیات فعلی کمک کنیم تا کارها پیش رود و مشکلات حل شود.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین با تقدیر و تشکر از مسئولان شهرستانی در اجرای پرشور برنامه های دهه امامت و ولایت امسال، گفت: امسال نسبت به سال های گذشته مسئولان شهرستانی سنگ تمام گذاشته و نزدیک به ۲۰ برنامه مهم در سطح شهرستان تدارک دیده شده بود و سه هزار پرس غذا نیز توزیع شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

,

وی با اشاره به اینکه باید در اخلاق خود تجدید نظر کنیم، افزود: در بررسی ها ریشه این همه پرونده قضایی به اخلاقیات و مسائل اخلاقی برمی گردد که اخلاق اسلامی و توصیه های دین مبین اسلام را رعایت نمی کنیم.

,

حسن زاده با تاکید بر عفو و گذشت، گفت: آنچه در نهایت پیروز است، محبت و مهربانی و دوستی است و تقابل نتیجه نمی دهد.

,

در دولت دوازدهم معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد

, در دولت دوازدهم معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد, در دولت دوازدهم معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده گفت: نهاد خانواده آنچنان از اهمیت بالا برخوردار است که محیط سالم یا ناسالم خانواده تأثیر بسیار عمیقی در پرورش فضائل اخلاقی، یا رشد رذائل دارد؛ به گونه ای که باید سنگ زیربنای اخلاق انسان در آنجا نهاده شود، اینچنین است که نه تنها پیامبر در سرزمین و خانواده آبرومندی متولّد شد، بلکه پرورش و نموّ و رشد او نیز، در محیطی مملوّ از کرامت و بزرگواری تحقّق یافت.

,

وی تصریح کرد: وقتی انسان از تشکیل خانواده و زندگی اجتماعی که در نهاد و فطرت او است فاصله بگیرد در واقع از قوانین آفرینش منحرف شده و گرفتار عکس العملهای منفی شدید می شود، زیرا رهبانیت بر خلاف اصول فطرت و طبیعت انسان است  و مفاسد زیادی به بار می آورد.

,

وی اظهار کرد: اینگونه است که کار کردن برای اهمیت تأمین آسایش برای خانواده اجر عظیمی نزد خدا دارد، بلکه طبق روایات، پاداشش بیشتر از عبادات معمولی است، زیرا جامعه سربلند و عزّتمند و امّت پرتلاش، مایه مباهات پیامبر اسلام و سبب آبرومندی مکتب است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار دولت دوازدهم افزود: در طول خدمت هشت ساله این دولت، یک تجربه بزرگ، تلخ اما درس آموز به دست آمد و آن درس بزرگ بی‌اعتمادی به غرب است: «یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد..غربیها به ما کمک نمیکنند. هرجا بتوانند ضربه میزنند. جایی که ضربه نمیزنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است».

,

به گفته وی دشواری های امروز ما بخاطر اعتماد به غرب است نه اعتماد به وعده الهی و مردم! اعتماد به غرب مساوی است با شکست قطعی: «مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی با غرب موکول کرد. چون قطعاً شکست میخورد. شماها هم هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید، هرجایی که بدون اعتماد به غرب حرکت کردید،‌ موفق شدید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه