اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش و احتمال ایجاد روان آب برای جنوب شرقی کشور/ آسمان صاف و جو پایدار در اغلب نقاط کشور

بارش و احتمال ایجاد روان آب برای جنوب شرقی کشور/ آسمان صاف و جو پایدار در اغلب نقاط کشور
در ۳ روز آینده در اغلب مناطق کشور غیر از نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود و در استان‌های شمالی احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم و بعضی مناطق سیستان و کرمان مستعد با گردوخاک و جاری شدن روان آب خواهد بود.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اعلام کرد: در ۳ روز آینده در اغلب مناطق کشور غیر از نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود و در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، خراسان شمالی، برخی مناطق آذربایجان شرقی و زنجان، همچنین دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان البرز، تهران، قزوین و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم که در مناطق مستعد با گردوخاک همراه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز شنبه ۹ مرداد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

یکشنبه ۱۰ مرداد در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و استان‌های واقع در شمال غرب بارش پراکنده و رعد و برق داریم و روز دوشنبه علاوه بر مناطقی که ذکر شد در بخش‌هایی از استان‌های زنجان و کردستان این شرایط جوی حاکم است.

تا اواسط این هفته در شرق، شمال شرق و جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک داریم که در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی، طوفان گردوخاک و کاهش دید افقی محتمل است.

اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

آسمان تهران نیمه ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود و در شب احتمال بارش پراکنده وجود دارد. بیشینه و کمینه دمای تهران ۳۵ و ۲۵ درجه خواهد بود.

شایان ذکر است دیروز سازمان هوا شناسی هشداری صادر نموده و گفت: تداوم فعالیت سامانه جوی بارشی در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان در روز یکشنبه ۱۰ مرداد و دوشنبه ۱۱ مرداد برای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان و شرق و جنوب شرق فارس مورد انتظار است.

در این هشدار آمده است: در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. بنابراین احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
بر اساس این گزارش هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه