اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

رفتار انسانی شیخ زکزاکی موجب وفاق مسلمانان است/ آزادی رهبر شیعیان نیجریه نشان از پذیرش نقش او از سوی دولت نیجریه دارد

رفتار انسانی شیخ زکزاکی موجب وفاق مسلمانان است/ آزادی رهبر شیعیان نیجریه نشان از پذیرش نقش او از سوی دولت نیجریه دارد
حسن هانی زاده گفت: آزاد سازی شیخ ابراهیم زکزاکی می تواند نشانه پذیرش نقش او در نیجریه از سوی دولت این کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به آزادی رهبر شیعیان نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از شخصیت های تأثیر گذار نه تنها در نیجریه بلکه در آفریقا و شرق آفریقا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رفتار انسانی و متعادل ایشان برای وفاق و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی حتی مسیحیان نیجریه، جایگاه بسیار مهمی برای شیخ ابراهیم زکزاکی ایجاد کرد و برخی از رژیم های مرتجع با پرداخت رشوه های کلان به فرمانده هان ارتش نیجریه، مشکلات زیادی برای شیعیان نیجریه و شخص شیخ ابراهیم زکزاکی ایجاد کردند.

,

وی با اشاره به شهادت فرزندان رهبر شیعیان نیجریه و شش سال زندانی کردن ایشان تصریح کرد: با توجه به فشارهایی که از سوی برخی از نهادهای بین المللی و حقوق بشری به دولت نیجریه وارد شد و رایزنی هایی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد؛ سبب شد تا شیخ ابراهیم زکزاکی پس از تحمل زندان و شکنجه در روز عید غدیر خم آزاد شود.

,

هانی زاده با تأکید بر اینکه انتظار می رود که دولت نیجریه حقوق شیعیان این کشور را رعایت کند، خاطر نشان کرد: آزاد سازی شیخ ابراهیم زکزاکی می تواند نشانه پذیرش نقش او در نیجریه از سوی دولت این کشور باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه