اخبار داغ

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خراسان رضوی:

سهمیه‌بندی سیمان در بازار وجود ندارد/ عرضه ۶ هزار تن سیمان خارج از بورس

سهمیه‌بندی سیمان در بازار وجود ندارد/ عرضه ۶ هزار تن سیمان خارج از بورس
ساعدی با اعلام اینکه سهمیه بندی سیمان در بازار وجود ندارد گفت: فضای شفاف بازار بورس تا امروز به نفع مصرف کننده نبوده است و در خراسان رضوی حدود ۶ هزار تن خارج از بورس توزیع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ساعدی، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: پیرامون موضوع قیمت سیمان در یک ماهه گذشته در استان خراسان رضوی ۱۶۴۸ مورد بازرسی بوده و در اینها عمده موارد تخلفات،  گران‌فروشی با ۳۶ مورد بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به دو عامل اساسی در زمینه قیمت سیمان افزود: باتوجه به اینکه در بازار بورس بالاترین قیمت بهترین قیمت محسوب می‌شود، با ورود سیمان به بورس مشکلاتی ایجاد شد.

,

معاون بازرسی صمت خراسان رضوی گفت: عمده سیمان خراسان از واحدهایی مانند سیمان شرق تأمین می شود که در بورس فعال است اما با وجود فضای شفاف بازار بورس تا امروز به نفع مصرف کننده نبوده است و این نوع عرضه شوکی به قیمت وارد کرد.

,

وی افزود: پیرو همین موضع مقرر شد درصدی از تولید سیمان خارج از بورس عرضه شود لذا در خراسان رضوی حدود ۶ هزار تن بایستی خارج از بورس توزیع شود و امیدواریم تأثیر خوبی بر این بازار داشته باشد.

,

ساعدی با بیان اینکه عامل مهم دیگر که صنایع سیمان از آن سوء استفاده کردند بحث مصرف انرژی و برق است ادامه داد: توافقی با وزارت نیرو شد که صنایع تولید سیمان که انرژی برق زیادی را مصرف می کنند تولیدشان تعدیل کنند و در حد ۱۰ درصد تولید کنند که این خودش کمبود در بازار ایجاد می کند.

,

وی افزود: عرضه و تقاضای هر کالایی همخوانی نداشته باشد بازار سیاه و گرانی بوجود می آید البته تأیید نمی کنیم و متاسفانه گرانی پدیده شومی است که مسائل مختلف در پشت پرده آن وجود دارد.

,

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه تیم های نظارت سازمان صمت فعال هستند تصریح کرد: پیگیر بحث ۶ هزار تن عرضه خارج از بورس برای کاهش التهابات بازار هستیم که بازار توسط واحدهای استانی تعدیل شود.

,

وی افزود: سهمیه بندی سیمان در بازار وجود ندارد و لیست توزیع موجود است که بر این اساس قیمت مصوب برای سیمان تیپ ۲ خاکستری ۳۴ هزار تومان در این عرضه رعایت می شود اما قطعا مسیر تولید تا عرضه سیمان باید اصلاح شود.

,

ساعدی با اشاره به اینکه مصرف سیمان در کشور چیزی حدود ۷۵ میلیون تن در سال است خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید سیمان کشور ۸۵ میلیون تن است یعنی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن مازاد تولید داریم که برای صادرات صرف می شود.

,

وی افزود: با وجود کمبود سیمان در این برهه زمانی بحث صادرات این محصول نیز با مشکل مواجه شده است اما براساس پیش‌بینی‌ها در هفته آتی کاهش دما خواهیم داشت و مجددا تولید راه اندازی خواهد شد.

,

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای تولید کوره های سیمان باید حداقل ۱۰ تا ۱۲ ساعت روشن باشد و مصرف انرژی بالایی دارند لذا برای تأمین این محصول بحث واردات یا تولید مطرح است و البته توزیع با نرخ مصوب با نظارت بیشتر و کمک دستگاه های دیگر قابل حل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه