اخبار داغ

امام جمعه یزد:

باید از نگاه‌های ترحم آمیز به معلولین پرهیز شود/ لزوم ایجاد بازار فروش برای تولیدات معلولین

باید از نگاه‌های ترحم آمیز به معلولین پرهیز شود/ لزوم ایجاد بازار فروش برای تولیدات معلولین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم تقویت برنامه ها و طرح‌های پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی در استان یزد تاکید کرد و گفت: باید از نگاه‌های ترحم آمیز به معلولین پرهیز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین بهزیستی استان یزد با تاکید بر اینکه نگاه کارکنان بهزیستی به مددجویان، معلولان و توانخواهان باید نگاه به بندگان ویژه خدا باشد، اظهار داشت: باید از نگاه‌های ترحم آمیز پرهیز شود و در مسیر خدمت به آنها از هیچ کوششی دریغ نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با تاکید بر اینکه برای خدمت به این بندگان خدا باید نیت‌ها خالص باشد، افزود: نباید به نحوی با آنها برخورد شود که شرمسار شوند یا در آنها احساس حقارت ایجاد شود.

,

ناصری با تاکید بر اینکه باید مددجویان و معلولان را توانمند کنیم، بیان کرد: گاهی پیدا کردن بازار برای فروش تولیدات مددجویان و معلولان می تواند انگیزه آنها را در ادامه مسیر زندگی و فعالیت‌های روزانه تقویت کند.

,

امام جمعه یزد همچنین بر علت یابی معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر علت یابی و ریشه یابی در بسیاری از مسائل صورت گیرد، می توان از بسیاری از مشکلات و معلولیت ها پیشگیری کرد.

,

وی با اشاره به اینکه باید با آزمایشات ژنتیک و اجرای برنامه های غربالگری، از تولد نوزادان معلول جلوگیری شود یا معلولیت آنها در کودکی شناسایی و درمان شود، افزود: ضروری است در همه زمینه های روحی، روانی، اجتماعی، فرهنگی، شرعی و علمی اقدامات لازم برای تولد نوزادان سالم انجام شود.

,

ناصری عنوان کرد: همانطور که باید در مدارس منشوری وجود داشته باشد که دانش آموزان از ابتدا با آن تربیت و آموزش داده شوند، باید برای زندگی مشترک زوج‌ها نیز منشوری برای تمام شئون زندگی در نظر گرفته شود تا علاوه بر پیشگیری از آسیب‌ها، بتوانیم شاهد بالندگی جوانان سالم باشیم.

,

وی یادآور شد: متولیان بهداشت و درمان حتی باید برای اتباع خارجی نیز برنامه داشته باشند که تبعات بعدی در زمینه سلامت و بهداشت و آسیب‌های اجتماعی نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه