اخبار داغ

معضلی که موجب تاسف شد؛

ماجرای خشک‌شدن ۵ هزار اصله درخت در ورودی شهر جدید هشتگرد/ بی‌توجهی مسئولین، تنش آبی و موریانه؛ ۳ ضلع مثلث یک اتفاق تلخ

ماجرای خشک‌شدن ۵ هزار اصله درخت در ورودی شهر جدید هشتگرد/ بی‌توجهی مسئولین، تنش آبی و موریانه؛ ۳ ضلع مثلث یک اتفاق تلخ
این روزها قریب به ۴۵ هزار درخت کاج ورودی شهر جدید هشتگرد به حال خود رها شده و طی سال‌های گذشته چند هزار اصله درخت از آنها در اثر بی‌آبی خشک شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها قریب به ۴۰ هزار درخت کاج ورودی شهر جدید هشتگرد به حال خود رها شده و طی سال‌های گذشته چند هزار اصله درخت در اثر بی آبی خشک شده اند، سال گذشته قرار شد درختان خشک بریده شده و درختان جدید کاشته شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
در کنار اتوبان، نهال های یک ساله کاشته شد، نهال‌های یک ساله هم از بی آبی رنج می بردند، غالب شهروندان هشتگرد نسبت به این موضوع معترض بوده و می گویند اگر مسئولین توان آبیاری و رسیدگی به این درختان را ندارند چرا اقدام به کاشت می کنند.
,
 
,
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در پاسخ به اعتراض شهروندان با اشاره به اینکه ۹۰ هکتار در شمال اتوبان و جنوب هشتگرد طی سنوات گذشته درختکاری شده است، می گوید؛ ۴۵ هزار اصله درخت در این فضا کاشته شده بود اما قریب به ۵ هزار اصله درخت به علت تنش های آبی و آفت موریانه دچار مشکل شدند.
,
 
,
مسعود حق لطفی ادامه می دهد؛ این ۵ هزار اصله درخت سال گذشته قطع و از ریشه درآورده شدند، از سال ۹۸ در قالب یک طرح در راستای استفاده از ظرفیت آب خام که ۳۵ لیتر بر ثانیه است از خروجی مخزن آب و فاضلاب سهمیه آب گرفتیم و با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان کل شبکه جنگل را مجهز کردیم.
,
 
,
وی گفت: از سال گذشته، ۵ هزار درختی که خشک شده بود، انتقال داده شد و ۲۰ هزار درخت مجددا کاشته شد، مستمر درختان قدیمی و جدید آبیاری می شود، در ۲۰ هزار درخت ممکن است دو درصد خشک شده باشد اما رقم ۱۰ هزار درخت خشک شده قابل تائید نیست.
,
 
,
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در خاتمه خاطرنشان داشت: در استان البرز به ویژه ساوجبلاغ با مشکل تنش آبی مواجه هستیم، در این شهرستان قریب به ۵ هزار چاه غیرمجاز بی محابا از سفره های آب زیرزمینی برداشت می کنند، در نتیجه از سال ۹۸ سهمیه آب خام گرفتیم تا بتوانیم این فضا را از مشکل موجود برهانیم.
 
,
,
 
,
 
,
نمایه تزئینی
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه