اخبار داغ

جزئیات نشست ستاد مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد:

تالارها تعطیل می‌شوند؛ استفاده ۳۰ درصدی بی‌فایده بود/ هیچ شهری اجازه اسکان مسافر ندارد

تالارها تعطیل می‌شوند؛ استفاده ۳۰ درصدی بی‌فایده بود/ هیچ شهری اجازه اسکان مسافر ندارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعطیل‌شدن تالارها به دلیل عدم رعایت مصوبه استفاده حداکثر ۳۰ درصدی ظرفیت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس صبح امروز نشست ستاد مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران دستگاه‌های اداری در سالن دولت  برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مدیر کل میراث فرهنگی با بیان اینکه میراث فرهنگی در این ایام نظارت ها را دارد، گفت: تالارها در مجموعه مدیریت میراث فرهنگی و صنف ها است در این راستا برای سلامتی مردم آمادگی ایفای نقش داریم.

مدیر کل صنعت و معدن گفت: فعالیت تالارها با ۳۰ درصد جمعیت متناسب با بافت استان قابل کنترل نیست و این موضوع شدنی نیست و نهایتا باید به صورت کامل تعطیل شود.

نماینده نیروی انتظامی گفت: طبق ابلاغ کشوری برای اجرای محدودیت ها، تا امروز ۳۴ هزار و ۱۴ خودرو اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شد، ‌۱۱۰۰ مورد  جریمه ۱۰۰ هزار تومانی و ۴۳ هزار مورد تذکر صورت گرفت.

وی بیان کرد : ۳۰ درصد فعالیت تالارها ابلاغ شده است اما به صورت ۱۰۰ درصد در حال فعالیت هستند و به نظر می رسد از حوزه نظارت و کنترل خارج شده است.

این مسئول عنوان کرد: ورود مسافران و گردشگران و مسافران سبب فشار مضاعف بر حوزه نظارت توسط نیروی انتظامی شده است در این راستا از شهرداری تقاضا داریم اجازه اسکان داده نشود

وی افزود: مقاومت مردم در شرایط کرونا بیشتر شده است و کمتر پروتکل ها را مورد رعایت قرار می دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم به رفتار مسئولان نگاه می کنند و جدیت در رفتار مسئولان سبب تاثیر پذیری بر مردم می شود، این موضوع در رفتار قشر های مختلف مسئولان باید دیده شود و به  یک اجماع همگانی صورت گیرد.

کلانتری به پرخطر بودن ویروس دلتا کرونا اشاره کرد و گفت: باید از روند رشد بیماری جلوگیری کرد و اجازه مرگ و میرها را نداد در این راستا باید در جلسات مختلف بررسی شود چه تعداد باغ و مکان های تفریحی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند آمار داده شود.

وی با تشکر از تلاش های سپاه و بسیج و نیروی انتظامی برای کنترل ورودی سی سخت، گفت: ورودی های یاسوج همانند دیگر شهرستان ها کنترل شود در این راستا راهداری حمل و نقل جاده ای ورودی های  بین شهری را بر عهده دارد نظارت ها در این راستا افزایش پیدا کند، دستگاه های‌اداری که پروتکل ها را رعایت نمی کنند معرفی تا برخورد شود و درصورت پافشاری آنها به مراجع قضایی معرفی شوند.

کلانتری در ادامه بیان کرد: اصناف باید پروتکل ها را رعایت کنند و گزارشات اخیر از عدم رعایت ها حکایت می کند از طرفی به این دلیل که تالارها رعایت ۳۰ درصد فضای فیزیکی، پرتکل های بهداشتی را ندارند  تعطیل می شوند.

وی افزود: واحد‌های صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند مورد تقدیر قرار گیرند و با کسانی که رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

وی افزود: هر گونه اسکان چادر ممنوع است و اگر در شهری چادر برپا شود شهردار آن شهر مسئول است و باید نظارت ها را افزایش دهد.


کلانتری در ادامه افزود: این استان جز استان های مرزی نیست و از امکانات بهداشتی که به آنها داده می شود محروم هستیم و امکانات درمانی استان محدود است.

وی عنوان کرد : اگر آمار مرگ و میرها افزایش پیدا کند و مدیریت صورت نگیرد شاخص مرگ و میر در استان افزایش پیدا می کند.

کلانتری با بیان اینکه واکسیناسیون در حال افزایش است، گفت: تلاش ها برای افزایش خرید واکسن و‌ همچنین توجه به محصولات داخلی در حال انجام است.

وی بیان کرد: با انجام واکسیناسیون باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در برگزاری محرم در سالیان گذشته جزو استان های موفق کشور بودیم، در سال جاری با نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دستور العمل ها مورد بررسی قرار گرفت.

افتخاری گفت: بستن تالارها با توجه به نزدیکی محرم می تواند سبب سوق دادن مراسمات به مکان های شخصی شود و مدیریت سخت تر شود از طرفی می توان تالارها باز باشد اما نظارت بر ۳۰ درصد فضای فیزیکی صورت گیرد.

کلانتری در پاسخ گفت : فعالیت تالارها بستگی به تصمیم کمیته برنامه ریزی ستاد کرونا دارد و بررسی ها در این راستا در حال انجام است.

وی افزود: استفاده از ماسک ۷۶ درصد و فاصله گذاری ۷۵ درصد است که دو شاخص مهم برای رعایت پروتکل های بهداشتی است.

کلانتری گفت: رفتار مسئولان در رعایت پروتکل های بهداشتی اثر گذار است و  مسئولان وظیفه رعایت پروتکل ها را دارند.

وی در پایان افزود: ۲۴ طرح درمانی با اعتبار بالغ ۳۶۳  میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه