اخبار داغ

رئیس انتقال خون آمل اعلام کرد؛

مراجعه ۱۰ هزار آملی برای اهدای خون/ شهروندان نگران اهدای خون در ایام کرونا نباشند

مراجعه ۱۰ هزار آملی برای اهدای خون/ شهروندان نگران اهدای خون در ایام کرونا نباشند
بهزاد نورمحمدی از مراجعه ۱۰ هزار آملی برای اهدا خون خبر داد و گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم مراکز انتقال خون کاملا بهداشتی است و اهدای خون در ایام کرونا هیچ مشکلی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به مراجعه ۱۰هزار نفر به مرکز انتقال خون آمل، اظهار کرد:  از این مراجعه کنندگان ۹۰۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، استقبال مردم در شرایط کرونایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تاکنون  تقریبا حدود دودرصد رشد داشت، البته هر دو سال با شرایط بد کرونایی مواجه هستیم.

وی با بیان وظیفه سازمان انتقال خون، عنوان کرد: تهیه، نگهداری خون و فراورده های خونی سالم  و توزیع آن به بیمارستانها و همچنین نظارت بر مصرف خون در بیمارستانها هم بر عهده انتقال خون است.

رئیس سازمان انتقال خون آمل تصریح کرد:  با وجود کرونا مراجعه کنندگان در کل نسبت به شرایط قبل از کرونا با کاهش حدود ۵ درصدی مواجهه شدیم.

این مسئول ادامه داد: بیشتر مصرف کنندگان خون بیماران خاص مثل تالاسمی، بدخیمی ها و همچنین بیماران تصادفی و بد حال میباشند که با توجه به گلبول قرمز و پلاکت فقط چند روز قابل نگهداری هستند، لذا نیاز به اهدا خون باید مستمر باشد تا خللی در توزیع خون ایجاد نشود.

نورمحمدی سرمایه اصلی سازمان انتقال خون را اهداکنندگان دانستند، عنوان کرد: باید از انان تشکر و قدردانی کنیم وهمچنین از همکاران خوب و پر تلاش خودم در پایگاه آمل تشکر میکنم که در شرایط قرمز کرونایی در حالی که اکثر ادارات با ۵۰ در صد پرسنل در محل کار حاضر میشدند همکاران ما با تمامی ظرفیت و هر روز در اداره حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستانهای آمل و فریدونکنار و محمود اباد مستقیما تحت پوشش خونرسانی مرکز انتقال خون آمل قرار دارند، ولی با توجه به اینکه ما یک شبکه خون‌رسانی هستیم در صورت نیاز بیمارستانهای شهرهای دیگر مثل بابل وساری و چالوس با هماهنگی قبلی ارسال میگردد.

رئیس انتقال خون آمل  با تاکید اینکه شهروندان نگران کرونا نباشند، خاطرنشان کرد: تمام پرو تکل های بهداشتی در انتقال خون رعایت میشود و اهداکنندگان بدون هیچ نگرانی در صورت داشتن شرایط لازم جهت اهدا خون مراجعه کنند، تا شرایط کرونایی خللی در تهیه خون و فراورده های خونی ایجاد نکند.

وی افزود: به همه گروه‌های خونی نیازمندیم و از اهداکنندگان تقاضامندم که همچون گذشته یاریگر بیماران نیازمند باشند، انتقال خون آمل از ساعت هفت‌ونیم صبح تا پنج عصر و پنج شنبه ها تا دوازده و نیم در خدمت اهداکنندگان خواهد بود.

نورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد:  از اهداکنندگان و همکاران پرتلاش انتقال خون تشکر میکنم و از اهداکنندگان که همیشه در خط مقدم کار خیر قرار دارند، تقاضا میکنم در این شرایط خاصی که قرار داریم بیمارانی را که حیاتشان وابسته به قطره قطره خون اهدایی است را تنها نگذارند و بابت اینکه بدون هیچ چشمداشتی شیره جانشان را تقدیم بیماران نیازمند خون و فراورده های خونی می کنند تشکر میکنم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه