اخبار داغ

نفس ها به تنگ آمد؛

تاخت و تاز ریزگرد ها در هوای اراک و شازند/ روزهای ناسالم اراک در چهار ماهه به رکورد سال ۹۹ رسید!

تاخت و تاز ریزگرد ها در هوای اراک و شازند/ روزهای ناسالم اراک در چهار ماهه به رکورد سال ۹۹ رسید!
با توجه به تدوام آلودگی هوای شهر های اراک و شازند برای چندیمن روز متوالی و در حالی که فقط در حدود یک سوم از سال جاری پشت سر گذاشته شده است تعداد روز های ناسالم اراک امروز ۹ مردادماه ۱۴۰۰ به رکورد ثبت شده در کل سال ۹۹ رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش دیارآفتاب؛ آلودگی هوا این روزها بیشتر از گذشته با جسم و جان مردم شهرهای صنعتی استان مرکزی عجین است و حالا بار دیگر هوای شهرهای اراک و شازند برای چندمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفته است، شاخص کلی کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه ۹ مرداد)، عدد ۱۴۶ را نشان می‌دهد که بیانگر هوای ناسالم برای گروههای حساس است، هر چند با در نظر گرفتن شاخص آلوده ترین ایستگاه هم اکنون با توجه به ثبت عدد ۱۵۹ در ایستگاه استانداری، وضعیت هوای اراک را باید ناسالم برای کلیه گروه ها در نظر گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌ سنجش آلودگی هوای شهر شازند نیز شاخص کیفیت هوای این شهر هم اکنون  با شاخص ۱۹۱ شرایط ناسالم برای کلیه گروه ها را نشان می دهد.

,

طبق اطلاعات مرکز پایش هوای سازمان محیط زیست آلاینده اصلی همچون روزهای اخیر ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با منشأ گرد و غبار است، این در حالی است که اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده  و حتی در روزهایی آلوده‌ترین شهر کشور است که بر اساس آمارهای موجود و اعلام مسئولین اداره کل محیط زیست استان در سال گذشته ۵۲ روز ناسالم را به ثبت رسانده است.

,

هر چند طبق اعلام اداره کل محیط زیست از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز شهر اراک ۵۲ روز ناسالم و تنها ۷ روز پاک را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌ و البته در اغلب روزها شرایط ناسالم لحظه ای نیز تجربه شده است.

,

در حالی که فقط ۴ ماه و ۸ روز از سال جاری پشت سر گذاشته شده است اما تعداد روز های ناسالم اراک امروز به رکورد ثبت شده در کل سال ۹۹ رسیده است که بیانگر شرایطی وخیم و بسیار نگران کننده است.

,

اکیداً توصیه می شود در شرایط آلودگی هوا گروه های حساس از جمله سالمندان، کودکان و بیمارن قلبی و ریوی به منظور احتیاط بیشتر حدالامکان در این وضعیت از منزل خارج نشوند و سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب نمایند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه