اخبار داغ

علی محمد مودب در گفت و گو با دانا:

آهنگسازی «عاشقانه‌های پسر نوح» دو سال طول کشید/ قطعه «بهار عاشقی» جزء ده تای اول «موزیک ما» شد

آهنگسازی «عاشقانه‌های پسر نوح» دو سال طول کشید/ قطعه «بهار عاشقی» جزء ده تای اول «موزیک ما» شد
علی محمد مودب درباره آلبوم موسیقی «عاشقانه‌های پسر نوح» گفت: در رفاقت بین من و آقای سمیعی و دوستان حوزه هنری این آلبوم موسیقی تولید شده و به گمانم آهنگسازی این کارها از جمله کارهای شاخص این سال‌های شعر و موسیقی باشد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجموعه شعر «عاشقانه‌های پسر نوح» اثر علی‌محمد مودب و از برگزیدگان جایزه قیصر امین‌پور است که آلبوم موسیقی آن با همین نام با آهنگسازی و تنظیم امیرحسین سمیعی با اشعار و خوانش ادبی علی محمدمودب از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری به تازگی منتشر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اغلب سروده‌های کتاب، کوتاه و در عین حال صمیمی و اثرگذار است و به نظر می‌رسد همین صمیمیت موجود در تک تک اشعار موجود در کتاب باعث دلپذیرتر شدن آن برای مخاطبان شده است. نوازندگی ویولن این آلبوم را علیرضا دریایی، امین عطایی و حسین پارسافر را عهده دار بوده‌اند.  

, .  ,

مودب که در طی این سال‌ها مسئولیت موسسه شهرستان ادب را برعهده داشته، در این مجموعه برخی از دلمشغولی‌های خود را در ارتباط با جهان و اتفاقات پیرامونش در قالب شعر بیان کرده است. دل‌مشغولی‌های که برخی ریشه در محرومیت‌ها و بعضی معضلات اجتماعی در داخل محدوده مرزهای جغرافیایی کشورمان دارد و برخی دیگر به واسطه اتفاقات ناگواری چون ظلم و تبعیض در سراسر دنیا برای شاعر پدیده آمده است و مودب که خود زاده تربت جام یکی از شهرهای محروم کشومان است، با درک این محرومیت‌ها و تبعیض‌ها با زبان زیبای شعر به نقد آن‌ها پرداخته است.

, ., .,

به همین بهانه با وی به گفت و گو نشسته ایم.

,

علی محمد مودب، شاعر و نویسنده در خصوص آلبوم موسیقی که با دکلمه او به تازگی منتشر شده به خبرنگار دانا گفت: این شعرها منتخبی از شعرهای برجسته کتاب «عاشقانه های پسر نوح» و کتاب های دیگر من هست ولی شعرهای عمده آن مربوط به همان کتاب عاشقانه هاست که دکلمه کرده ام و توسط دوست عزیزم امیرحسین سمیعی، آهنگسازی و تنظیم شده است.

, علی محمد مودب, خبرنگار دانا,

وی افزود: اصل شکل گیری این آلبوم در رفاقت و دوستی ما با امیرحسین سمیعی و دوستان حوزه هنری شکل گرفت. آقای سمیعی به شعرهای این کتاب علاقه مند شدند و قطعاتی را برای این شعرها نوشتند؛ در همین مسیر دوستان حوزه هم با خبر شدند و در جریان کار قرار گرفتند و این همکاری مشترک شکل گرفت.

,

شاعر «کهکشان چهره ها» در ادامه درباره سطح حرفه ای بودن این کار گفت: شعرهایی مثل «تو مثل خودت هستی محمد علی، سفرنامه یک پرنده و کارهای شاخص کتاب «عاشقانه های پسر نوح» به علاوه تعدادی دیگر از شعرهای من در این مجموعه دکلمه وجود دارد. به گمان من موسیقی هایی که برای این اشعار نوشته شده، همه شاخص و در تراز حرفه ای و از جمله بهترین آثاری است که برای چنین اشعاری ساخته شده است. نمی خواهم تعریف بیجا کرده باشم، چون دکلمه و شعرها برای من است، ممکن است ارزیابی دیگری از حرف های من شود، ولی به جرات می گویم که آهنگسازی این کارها از جمله کارهای شاخص این سال های شعر و موسیقی است.

,

, ,

مودب ادامه داد: امیرحسین سمیعی بیش از دو سال برای این قطعات وقت گذاشته است تا جهان این اشعار را پیدا کند و برای آنها موسیقی بسازد؛ از بازنویسی و تنظیم های چندباره آهنگ ها تا وسواسی که در کار داشت تا درنهایت یک یادگاری خوبی از همکاری مشترک ما شکل گرفته است که امیدوارم مخاطبان بپسندند و تا امروز هم هرچه بازخورد به من رسیده خداروشکر مثبت بوده و کار را دوست داشته اند.

,

مودب درباره بازخورد گذشته مخاطبان از قطعه «بهار عاشقی» این آلبوم گفت: یکی از این قطعات را به نام «بهار عاشقی» ما نوروز دو سال گذشته به عنوان نمونه منتشر کردیم که آن قطعه در کنار قطعات و آثار برجستگان موسیقی سنتی و پاپ ایران در سایت «موزیک ما» جزء ده قطعه برتر و پربازدید فروردین ماه انتخاب شد.

,

وی در پایان افزود: این صورت جدید دکلمه و آهنگسازی شکل تازهای دارد و امیدوارم با این ترکیب و تالیف جدید، جایگاه خوبی در بازار فضای مجازی پیدا کند چون این نوع محصولات در فضای مجازی زمینه دیده شدن بیشتری دارد و امیدوارم مخاطب این کارها را با حوصله بشنود و از آن لذت ببرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه