اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

بدهی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه دارو ۹۶ میلیارد تومان است/افزایش ۶۱ درصدی بستری ها و ۴۷ درصد سرپایی ها در استان مرکزی

بدهی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه دارو ۹۶ میلیارد تومان است/افزایش ۶۱ درصدی بستری ها و ۴۷ درصد سرپایی ها در استان مرکزی
جمالیان اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد افزایش ۶۱ درصدی بستری ها و ۴۷ درصد سرپایی ها در استان مرکزی بودیم و این به شدت نگران کننده است و وضعیت بحرانی استان را نشان میدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی گفت: بدهی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه دارو ۹۶ میلیارد تومان است و متاسفانه داروهای بیماری کرونا خیلی گران هستند اما برای تامین داروهای بیماری هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و در شهرستان ها دارو به موقع تامین خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
جمالیان اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد افزایش ۶۱ درصدی بستری ها و ۴۷ درصد سرپایی ها در استان مرکزی بودیم و این به شدت نگران کننده است و وضعیت بحرانی استان را نشان میدهد.
,
 
,
وی ادامه داد: علیرغم اینکه بسیاری از شهرهای استان در هفته گذشته قرمز بودند اما متاسفانه هیچگونه اتفاق خاصی برای کنترل بیماری رقم نخورد.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: باز بودن شهربازی اراک در شرایط قرمزی کرونا بسیار تعجب آور بود که خوشبختانه با مشارکت فرمانداری اراک و نیروی انتظامی پلمب شد.
,
 
,
وی افزود: متاسفانه در شرایط قرمزی کرونا کلیه تالارها باز هستند و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می کنند و ما انتظار داشتیم در شرایط بحرانی تالارها بسته باشند چراکه اکثر بیماران کرونایی از تالارها هستند و نیاز است دستگاه قضائی برای ترک فعل مدیران متولی اقدام عاجل انجام دهد.
,
 
,
جمالیان اظهار کرد: باشگاه های ورزشی در شرایط کرونایی به فعالیت خود ادامه می دهند و انتظار داریم اداره ورزش و جوانان در این خصوص با جدییت برخورد کند.
,
 
,
وی ادامه داد: متاسفانه برگزاری برخی مراسمات فرهنگی و برنامه ها یک رویکرد تقابلی با ستاد کرونا ایجاد کرده و برای مردم یک تناقض جدی وجود دارد که نتیجه آن عادی انگاری مردم شده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: مردم هنگامی که می بینند همه فعالیت ها باز است و مراسمات و تالارها برنامه دارند دیگر تمایلی به رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند.
,
 
,
وی یادآور شد: متاسفانه از ابتدای شیوع پیک پنجم و حتی بیماری کرونا عرضه قلیان در سفره خانه ها ۴ برابر شده و این تاسف وار است و تنها خستگی کادر درمان را دوچندان خواهد کرد.
,
 
,
جمالیان گفت: گلایه ای که از مسئولین شهرستان خمین وجود دارد این است که چرا این شهر چند ماه شرایط قرمزی داردکه این نشان دهنده این است که یک جای کار می لنگد که باید اصلاح شود.
,
 
,
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: متاسفانه استان از نظر رعایت بر پروتکل های بهداشتی کاملا رها شده است و شاهد هستیم در برخی از مساجد برنامه های مذهبی بدون رعایت پروتکل برگزار می شود و ناظرین دانشگاه وقتی ۲ تالار را در روستای مرزیجران پلمپ کردند مسئولین تالار از تعطیل بودن تالار در شرایط قرمزی بی اطلاع بودند و نیاز است اتاق اصناف با جدیت بر این مسئله ورود کند.
,
 
,
وی ادامه داد: برنامه واکسیناسیون بر اساس سند ملی است و دانشگاه علوم پزشکی اجازه دخل و تصرف در این خصوص ندارد و مدیران استانی نباید به هیچ عنوان درخواست و تقاضا داشته باشند چراکه در اختیار و توان دانشگاه نیست.
,
 
,
جمالیان اظهار کرد: سطح استان مرکزی تاکنون ۱۹۴ هزار و ۳۷۳ نفر یک دوز واکسن و ۷۱ هزار و ۳۳۰ نفر هر دو دوز را دریافت کردند که مجموعا ۲۶۵ هزار ۷۰۳ نفر تزریق واکسن در سطح استان انجام شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: سرعت واکسیناسیون در استان مرکزی در حال افزایش است و تقاضا داریم مردم و گروه های هدف به شایعات فضای مجازی توجهی نداشته باشند و هرگونه اطلاع از واکسن را از مراجع علمی معتبر پیگیری کنند.
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه