اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

پر بودن ۷۰ درصد تخت های بیمارستان های کرونایی خراسان شمالی/ لزوم ورود دستگاه قضا به موضوع تالارها

پر بودن ۷۰ درصد تخت های بیمارستان های کرونایی خراسان شمالی/ لزوم ورود دستگاه قضا به موضوع تالارها
سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه هفته سنگینی را در بیمارستان های خراسان شمالی پشت سر گذاشتیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تخت های بیمارستان های کرونایی خراسان شمالی پر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، سید احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آخرین جلسه ستاد استانی کرونا در دولت دوازدهم اظهار داشت: براساس آخرین آمار ثبت شده در استان در حال حاضر ۴۴۶ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,

وی با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا افراد مبتلا شده، در رده های سنی پایین تری نسبت به پیک های قبلی هستند، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان شمالی 69 نفر بستری و چهار نفر فوت شده اند.

,

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر به صورت روزانه بیش از ۶۰۰ تست کرونا در استان گرفته می شود که از این تعداد ۴۰ درصد تست ها مثبت می شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با افزایش تعداد بستری ها و شلوغ شدن بیمارستان ها فشار زیادی بر سیستم درمانی استان وارد می شود و فرسودگی پزشکان و پرسنل جدی است که قطعا کادر درمان فرسوده نمی‌تواند خدمات باکیفیتی ارائه دهد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: متاسفانه برگزاری عروسی ها به قوت باقی و تالارهای عروسی باز هستند که این قضیه در روند صعودی ابتلاها تاثیرگذار بوده است.

,

هاشمی با بیان اینکه تمامی تالارهای عروسی با وجود قرمز بودن وضعیت شهرستان فعالیت دارند، گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی متولی تعطیلی ها نیست، نیازمند ورود و کمک قوه قضاییه هستیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه متاسفانه گروهی از افراد رغبتی برای انجام واکسیناسیون ندارند، اظهار داشت: براساس آخرین آمار پوشش واکسیناسیون تا هشتم مرداد ماه در استان از جمعیت بالای ۶۰ سال ۵۶ درصد ، رده سنی ۷۰ تا ۸۰ سال بالای ۸۰ درصد و افراد در رده سنی بیشتر از ۸۰ سال نیز حدود ۸۰ درصد واکسینه شده اند.

,

هاشمی مطرح کرد: تاکنون ۸۷ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده است که از این تعداد ۶۵ هزار و ۷۰۰ دوز در نوبت اول و ۲۷ هزار دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فاز سوم واکسیناسیون آغاز شده است، گفت: در این فاز آموزش و پرورش، بانک، راننده ها، حوزه های علمیه و دانشگاه مقدمات فراهم شده و برخی گروه‌ها نیز واکسن را دریافت کرده اند، همچنین زندانیان و خبرنگاران نیز در نوبت دریافت واکسن هستند.

,

هاشمی همچنین یادآور شد: فعالیت های ورزشی در استان انجام می شود، متاسفانه مسابقات والیبال یا تجمعات بالا برگزار شد، این در حالی است که این ادارات می توانند خودشان مراسمات را کنترل کنند، زیرا دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی تواند تمامی نظارت ها را عهده دار شود.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه