اخبار داغ

نایب ریئس هیئت قایقرانی بانوان هرمزگان:

عاشق رشته‌های آبی هستم/ آرامش دریا مرا قایقران کرد

عاشق رشته‌های آبی هستم/ آرامش دریا مرا قایقران کرد
پاسلار گفت: دریا باعث آرامشم می شد و عاشق رشته های آبی بودم به همین دلیل با راه اندازی رشته قایقرانی در استان هرمزگان به این رشته علاقه مند شدم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز، آرزو پاسلار نایب ریئس هیئت قایقرانی استان هرمزگان، سرمربی تیم منتخب استان و مربی تیم ملی جوانان زیر ۲۳ سال است. وی که درحال حاضر مدیرعامل باشگاه آوش نیز است از سال ۷۶ قایقرانی را در پیست نیروی دریایی شروع کرد و هم اکنون به عنوان مربی فعالیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, هرمز,

پاسالاری گفت: دریا باعث آرامشم می شد و عاشق رشته های آبی بودم به همین دلیل با راه اندازی رشته قایقرانی در استان هرمزگان به این رشته علاقه مند شدم. از کلاس دوم دبستان شناگر بودم و این باعث شد علاقه بیشتری در من به وجود بیایید و سمت و سوی رشته قایقرانی سوق پیدا کنم.

,

این بانوی ورزشکار افزود: از زمان کودکی قایقرانی را شروع کردم هیچ وقت استان هرمزگان در این رشته زیاد مطرح نبود و همیشه آرزوی من این بود که بانوان استانم بر روی سکوی قهرمانی کشور حتی آسیایی و کشوری بایستند.

,

پاسلار بیان کرد: مشکلات زیادی از جمله نبودن پیست قایقرانی، عدم تجهیزات و …. بر سر راهمان بود. مصممانه تصمیم گرفتم در برابر همه مشکلات بایستم و به همه آرزوهایم برسم و ورزشکارانم را بر روی سکوی آسیایی و جهانی ببینم.

,

رشته قایقرانی استان رشته مهم و اول استان است

, رشته قایقرانی استان رشته مهم و اول استان است,

وی ادامه داد: رشته قایقرانی استان رشته مهم و اول استان است و توانسته مدال و بازیکن ملی پوش برای کشور و استان داشته باشد ولی متاسفانه با مشکلاتی از قبیل نبود پیست قایقرانی، رختکن و سرویس بهداشتی مناسب مواجه ایم.

,

این بانوی ورزشکار ابراز داشت: پیستی که هم اکنون در اختیار هیئت قایقرانی بانوان استان است مالک مشخصی ندارد اگر کاملا در اختیار اداره کل تربیت بدنی استان بود می توانستیم همانند سایر رشته ها که خانه و مکان مشخص دارند ما هم صاحب خانه قایقرانی شویم که در شأن قایقرانان بانوان باشد که برای استان و کشور در همه رده های مختلف توانسته مدال کسب کنند.

,

پاسلار گفت: تاریخچه قایقرانی در استان هرمزگان از سال ۷۵ یا ۷۶ شروع شد در آن زمان تعداد بانوان خیلی اندک بود درحال حاضر تعداد بانوان قایقران در استان، بیش از ۳۰۰ نفر است.

,

, ,

مردم با دیدن بانوان قایقران بیشتر با این رشته آشنا شدند

, مردم با دیدن بانوان قایقران بیشتر با این رشته آشنا شدند,

وی اضافه کرد: سال ۸۳ اولین مدال کشوری را برای استان هرمزگان در رشته کایاک دریافت کردم و بعد از آن سال تصمیم گرفتم به طور کاملا جدی و حرفه ای مربیگری را در استان شروع کنم. به همین منظور، استعدادیابی وسیعی به خصوص در استان انجام دادم و علاقه مندان به این رشته را جذب کردم و توانستیم از سال ۸۵ به بعد استان هرمزگان همیشه دارنده مدال های مختلفی در سطح کشوری، آسیایی و جهانی باشد.

,

این بانوی ورزشکار هرمزگانی گفت: از سال ۷۶ قایقرانی را در بیست نیروی دریایی شروع کردم. در سال ۸۴ مکان پیست تغییر کرد و از نیروی دریایی به داخل شهر انتقال یافت و مردم با دیدن بانوان قایقران بیشتر با این رشته آشنا شدند. اولین مدال کشوری را در سال ۸۳ کسب کردم. در سال های ۸۵ و ۸۶ تا ۸۹ سال در کنار تیم‌داری و مربیگری توانستم مدال های طلا، نقره و برنز کشوری زیادی را بدست بیاورم.

,

پاسلار ادامه داد: از سال ۹۰ به بعد جزو سه مربی برتر کشور بودم و کاملا حرفه ای فعالیت داشتم سپس به کشور مجارستان اعزام شدم و توانستم با دریافت کارت مربیگری بین المللی، مربیگری تیم ملی را به عهده گرفتم. در سال ۹۲ و ۹۳ در اردوهای تیم ملی به عنوان مربی بودم در سال ۹۴ تیم ملی اعزام به قهرمانی آسیایی شد و در آنجا توانستیم در آسیا تیم ایران مقام اول آسیا در رشته کایاک کسب کند در همان سال دوباره اعزام مسابقات جهانی داماش داشتیم.

,

وی گفت: در سال ۹۴ توانستم دو مدال آسیایی کسب کنم در سال ۹۶ چهار مدال بین المللی را کسب کردم و در سال ۸۹ مدال سوم آسیا را در رشته دراکامبور را بدست آوردم در سال ۹۸ هم توانستم در کشور امارات – ابوظبی دو مدال طلای بین المللی در رشته دراگون بت کسب کنم.

,

این بانوی ورزشکار هرمزگانی بیان کرد: در سال ۸۹ هشت بانوی برتر را اعزام به مسابقات المپیک آسیایی کوانجو کردم. و چهار سال بعد از آن در سال ۹۳ شاگردانم به المپیک اینچوآن عازم شدند و این افتخاری برای ایران و استان بود. برای اولین بار در قایقرانی بانو «هدیه کاظمی» توانست مدال نقره در المپیک آسیایی کسب کند.

,

, ,

پاسلار گفت: می توانم به جرات بگویم از سال ۸۵ تا کنون بیشتر از ۲۰ تا بازیکن توانسته ام برای تیم ملی آماده کنم. در حال حاضر ۵ بازیکن فیکس و آماده تیم ملی دارم که در رده های مختلف بزرگسالان، جوانان و زیر ۲۰ سال جزو بهترین های ایران هستند.

,

وی با بیان اینکه در رشته قایقرانی استان هرمزگان، اکثر مدال‌ها توسط بانوان باشگاه آوش کسب شده و در این رشته، اغلب بانوان مطرح هستند، افزود: تیم قایقرانی بانوان به مدت ۱۰ سال در رشته آبهای آرام از طرف باشگاه تایدواتر در مسابقات لیگ برتر شرکت کرده که در این مسابقات، ۵ دوره قهرمان و ۵ دوره نایب قهرمان بودیم.

,

خاطرات تلخ و شیرین:

, خاطرات تلخ و شیرین:,

این بانوی ورزشکار به بیان خاطرات تلخ و شیرین ورزشی خود پرداخت و گفت: یکی از تلخ ترین خاطراتم به عنوان مربی، مربوط به سال ۹۴ بود. تیمم در مسابقات آسیایی در رده سنی جوانان بر روی سکوی آسیا ایستاد، ولی ورزشکارم در رده سنی بزرگسالان با اختلاف بسیار اندکی نتوانست سهمیه المپیک آسیایی را کسب کند و شیرین ترین خاطراتم زمانی است که ورزشکارانم بر روی سکو می روند و این برای من بسیار لذت بخش است.

,

پاسلار ادامه داد: بانوان ورزشکار قایقرانی ما به عنوان نماینده ایران با حجاب به کشورهای مختلف اعزام می شوند و حجاب مانع فعالیت ورزشکاران نمی شود. خیلی از بانوان قایقران از کشورها همچون امریکا و انگلیس، که در این رشته زبانزد هستند مثل بانوان محجبه ما در این رشته مورد استقبال قرار می گیرند حتی از حجاب ورزشکاران ما خیلی خوششان می آید و به هیچ وجه حجاب باعث نشده که آنها در این رشته فعالیت نداشته باشند و یا جلوی پیشرفت آنها را بگیرد. به طور کلی باید بگویم که هیچ مانعی برای تمرین کردن با حجاب برای بانوان قایقران هرمزگانی وجود ندارد.

,

توصیه به بانوان:

, توصیه به بانوان:,

وی خطاب به بانوان علاقمند به رشته قایقرانی ابراز د اشت: می توانند به اداره تربیت بدنی قسمت پخش بانوان تماس بگیرند فعالیت ورزشی خود را شروع کنند.

,

انتظارات از مسئولان استانی:

, انتظارات از مسئولان استانی:,

این بانوی ورزشکار هرمزگانی انتظار خود از تمامی مسئولان استان هرمزگان را این گونه بیان کرد: مسئولان نگاه و توجه ویژه ای به رشته قایقرانی بانوان داشته باشند تا ما نیز پیستی با تجهیزات کامل داشته باشیم که در شأن بانوان قایقران استان باشد.

,

, ,

پاسلار افزود: ورزشکاران قایقرانی در پیست ۳۵۰ متر در حال تمرین هستند در صورتی که یک پیست استاندارد هزار متر می باشد. در شرایط بسیار سخت بدون تجهیزات و پیست مناسب در حال تمرین هستیم. با این شرایط توانسته ایم مدال های بسیاری کسب کنیم درصورتی که پیست مناسبی در اختیار داشتیم قطعا تعداد ملی پوشان و مدال های ما بیشتر خواهد بود.

,

وی گفت: در پایان جا دارد از مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان به دلیل نگاه ویژه به رشته قایقرانی بانوان و همچنین جناب صادقی مدیرعامل شرکت تایدواتر به جهت حمایت از بانوان قایقران استان، تقدیر و تشکر می کنم. از رئیس هیئت رشته قایقرانی بانوان که همیشه حامی بانوان بوده و بین بانوان و آقایان نه تنها تفاوتی قائل نمی شوند بلکه به بانوان بیشتر توجه می کنند نیز قدردانی کنم.

,

این بانوی ورزشکار خاطر نشان کرد: از خانم فاطمه فتاحی مدیریت بدنسازی پرسنه بعنوان حامی بانوان باشگاه آوش و آقایان هاشمی مدیرعامل شرکت گوربند و مهندس اوستا رضانیا مدیرعامل شرکت آتی سازان گامبرون نیز از حامیان بانوان قایقران هرمزگان تشکر کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه