اخبار داغ

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد؛

ایجاد ۱۰ هزار صندوق خرد روستایی در کشور تا پایان امسال

ایجاد ۱۰ هزار صندوق خرد روستایی در کشور تا پایان امسال
اصغر نورالله‌زاده گفت: ۵ هزار صندوق خرد روستایی در کشور ایجاد شده که تا پایان سال به ۱۰ هزار صندوق افزایش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اصغر نورالله زاده عصر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های تولیدی روستای رمنت بابل اظهار کرد: ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار طی چهار سال اخیر در قالب طرح هر روستا یک محصول و در راستای رونق کارآفرینی به روستا‌های کشور پرداخت شد.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه چهارجانبه تامین تسهیلات مورد نیاز برای توسعه کشت گیاهان دارویی اواخر سال گذشته میان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، بسیج سازندگی و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است و گام بسیار بلندی در جهت رفع چالش های تولید گیاهان دارویی برداشته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: اعتبار ویژه‌ای از محل منابع صندوق به سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی در بخش گیاهان دارویی اختصاص یافته است که استان می‌تواند از آن استفاده کند.

نورالله‌زاده افزود: با توجه به اینکه استان مازندران از ظرفیت تولید گیاهان دارویی برخوردار است، می‌توان از این اعتبار در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی و صنایع وابسته به آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای حمایت از کسب و کار‌ها، اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی در هیات دولت تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید بر این اساس صندوق کارآفرینی به عنوان نماد توسعه‌ای عمل می‌کند و به لایه‌های بالاتر از کسب و کار‌ها می‌پردازد.

این مسئول با بیان اینکه صندوق چند منظوره ذیل صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده است تا از این به بعد بحث‌های تامین مالی از این صندوق چند شعبه‌ای انجام شود، اضافه کرد: برای کسب و کار‌های خانگی متولی خاصی در کشور وجود نداشت بر این اساس با اجازه دولت، این صندوق متولی کمک به این کسب و کار‌ها شد تا خدماتی، چون کمک به بازاررسانی محصولات، تامین مواد اولیه و اتصال این کار‌ها با یکدیگر صورت گیرد و جهش خوبی در حوزه کسب و کار‌های خانگی و روستایی در کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: با اصلاح اساسنامه، صندوق کارآفرینی می‌تواند به مراکز شتاب دهی، نوآوری و کارآفرینی برای سرمایه گذاری و تامین مالی وارد شود و با مشارکت واحد‌ها و بخش‌های خصوصی موتور محرک توسعه کارآفرینی در مناطق مختلف روشن شود.

نوراله زاده افزود: اصلاح اساسنامه می‌تواند فعالیت‌های تکمیلی در حوزه کارآفرینی و کسب و کار‌های خرد و کوچک را ایجاد کند بطوریکه با هماهنگی دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری صندوق‌های محصولی ایجاد و سرمایه گذاری می‌کنیم بطور مثال در حوزه چرم ما مزیت‌های رقابتی خوبی داریم و در این حوزه با هماهنگی ذینفعان اقدام به ایجاد صندوق محصولی چرم کردیم تا تامین مالی از این صندوق صورت گیرد. همچنین در حوزه‌های کشاورزی نیز قابلیت ایجاد صندوق‌های محصولی وجود دارد تا محصول از ابتدای کشت تا انتها برای تامین مالی از این صندوق استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۵ هزار صندوق خرد روستایی در کشور ایجاد کرده ایم که تا پایان سال به ۱۰ هزار صندوق افزایش می‌دهیم.

 وی افزود: در تلاش هستیم تا برای محصولات استراتژیکی، چون صنایع دستی و فرش صندوق‌های تامین مالی ایجاد کنیم تا تامین مالی این محصولات از تولید تا توزیع در این صندوق‌ها انجام شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: بنیاد خیریه‌ای با مجوز وزارت کشور ذیل صندوق کارآفرینی امید تشکیل شده است که اقدام به کارآفرینی و توانمندسازی افراد در مناطق مختلف کشور را انجام می‌دهد و با آموزش‌ها و مهارت‌های که نیاز است روستاییان فرا بگیرند آن‌ها را توانمند کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه