اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد تأکید کرد

لزوم تمرکز شهردار آینده یزد جهت استفاده از فرصت‌های ثبت جهانی این شهر

لزوم تمرکز شهردار آینده یزد جهت استفاده از فرصت‌های ثبت جهانی این شهر
علوی‌راد گفت: از مقوله‌های برون‌سیستمی شهرداری اما موثر در اقتصاد شهری که شورای شهر باید خیلی به آن متمرکز شود یکی مسئله استفاده از فرصت‌های ثبت جهانی شهر یزد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، آغاز به کار اعضای جدید شورای شهر یزد و به تبع آن انتخاب شهر جدید، از رخدادهای مهم مربوط به شهر یزد است که طی روزهای آینده شاهد آن خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بدون شک، مردم که خود اعضای جدید را برای شورای شهر انتخاب کرده‌اند، انتظاراتی از آن‌ها دارند و مدیریت شهری جدید شهر یزد باید در راستای تأمین دغدغه‌های مردم گام بردارد. در همین رابطه گفتگویی را با عباس علوی‌راد عضو انجمن اقتصاددانان ایران و کارشناس مسائل اقتصادی انجام داده‌ایم.

,

وی در بخش اول این گفتگو بررسی مسائل و مشکلات داخل ساختار شهرداری را مورد بررسی قرار داد و در بخش دوم چگونگی استفاده از ظرفیت‌های ثبت جهانی یزد و کاستی‌های موجود در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است.

,

عباس علوی‌راد کارشناس اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، ضمن آسیب‌شناسی مدیریت شهری یزد و اولویت‌های دوره پیش رو گفت: بخشی از مسائل شورای شهر و برنامه‌ریزی آتی آن به مواردی مربوط می‌شود که فراتر از مسئله ساختار درونی شهرداری یزد است.

,

وی افزود: هرچند انتخاب شهردار قابل و توانمند می‌تواند موثر باشد اما یک سری مولفه‌ها در رابطه با مدیریت اقتصادی شهری وجود دارد که اینجا دیگر فقط مسئله‌ی شهرداری نیست و شورای شهر باید در سیستم یکپارچه مدیریت شهری، علاوه بر شهرداری، مولفه‌های دیگری که در مدیریت شهری نقش‌آفرینی دارند را نیز با شهرداری برای نیل به تعالی اقتصاد شهری همسو و هماهنگ کند.

,

عضو انجمن اقتصاددانان ایران اظهار داشت: در این ارتباط چندین مسئله وجود دارد که باید اساسی برای آن فکر شود و تصور من این است که کار شورای شهر ششم از این منظر خیلی سخت خواهد بود.

,

علوی‌راد خاطرنشان کرد: از مقوله‌های برون‌سیستمی شهرداری اما موثر در اقتصاد شهری اگر بخواهم مطرح کنم که شورای شهر باید خیلی به آن متمرکز شود یکی مسئله استفاده از فرصت‌های ثبت جهانی شهر یزد است.

,

وی اضافه کرد: در مسیر استفاده از فرصت‌های این رویداد برای بهبود اقتصاد شهری، مشکلاتی وجود دارد؛ از جمله اینکه بخشی از زیرساخت‌های شهری یزد اولا برای این مسیر نامناسب است، ثانیا بخشی از آن اصلا وجود ندارد؛ به عنوان مثال یک فرودگاه بین‌المللی در یزد وجود دارد اما یک ایرلاین خارجی داخل آن نمی‌آید.

,

کارشناس اقتصادی ادامه داد: مثال دیگر اینکه در حال حاضر در شهر یزد به عنوان شهری که می‌خواهد میزبان گردشگران داخلی کشور خودمان و همچنین گردشگران خارجی باشد، یک مبلمان شهری در طراز و اندازه‌های شهری که ثبت جهانی شده است نداریم و این‌ها مباحثی است که باید به آن پرداخته شود.

,

علوی‌راد عنوان کرد: مورد دیگر اینکه، ناوگان حمل و نقل شهری فرسوده است و متناسب با شهری که می‌خواهد در قامت یک شهر ثبت جهانی شده جذب گردشگر داخلی و خارجی کند، نیست.

,

وی تأکید کرد: بنابراین ما به لحاظ استفاده از ثبت جهانی یزد نیازمند هستیم که شورای شهر بتواند تمام ظرفیت‌های شهر را از همه حوزه‌ها بکار بگیرد تا بتواند زیرساخت‌های شهر را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مهیا کند و این یکی از مأموریت‌هایی است که هم برای خود شورای شهر می‌تواند خیلی اهمیت داشته باشد و هم شهرداری که انتخاب می‌شود می تواند در این مسئله دخیل باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه