اخبار داغ

استاندار زنجان:

آرای بالای آیت‌الله رئیسی در ۲ انتخابات گذشته در زنجان معنادار است/ استان زنجان در دوره رئیسی جایگاه شایسته خود را پیدا می کند

آرای بالای آیت‌الله رئیسی در ۲ انتخابات گذشته در زنجان معنادار است/ استان زنجان در دوره رئیسی جایگاه شایسته خود را پیدا می کند
استاندار زنجان گفت: میزان آرای آیت‌الله رئیسی هم در سال 96 و هم در 1400 در این استان، معنادار بود که نشان از علاقه‌مندی متقابل مردم استان زنجان و آیت‌اله رئیسی به یکدیگر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی عصر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال جاری با بیان اینکه 164 کشور دنیا حتی بسیاری از کشورهای واکسن زده نیز به ویروس جهش‌یافته دلتا مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشورمان از 78 به 39 درصد کاهش یافته و زنجان علی‌رغم اینکه در موج چهارم کرونا همواره رتبه اول کشور در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشت، امروز جزء استان‌های آخر کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه علی‌رغم برگزاری جسلات و ارائه تذکرات متعدد این غم‌انگیز است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: کاهش رعایت پروتکل‌ها به مفهوم افزایش مبتلایان و متعاقب ان مرگ‌ومیرها است.

,

حقیقی با بیان اینکه در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موج پنجم کرونا به آرامی می‌توان گذشت، تصریح کرد: کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب پایین آمدن سن مبتلایان شده در حالی که رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تا زمانی که کل دنیا واکسینه نشده‌اند، الزامی بوده و حتی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند نیز باید چروتکل‌های بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه تاکنون 190 هزار دور واکسن یعنی 18 درصد جمعیت در این استان تزریق شده است، گفت: به ازای هر 1000 نفر جمعیت استان از 370 نفر تست سریع کرونا گرفته شده اما در صورت ادامه روند کنونی رعایت پروتکل‌ها در هفته آینده باید منتظر موج سهمگین کرونا باشیم.

,

*‌ کنترل و تتنظیم بازار به اندازه مدیریت کرونا مهم است

, *‌ کنترل و تتنظیم بازار به اندازه مدیریت کرونا مهم است,

حقیقی با بیان اینکه کنترل و تنظیم بازار به موازات مدیریت و کنترل ویروس کرونا مهم است، اظهار داشت: طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، مدیران باید کنترل و نظارت لازم و میدانی بر بازار داشته باشند.

,

وی با تاکید بر اینکه کسی حق گران‌فروشی و احتکار کالا ندارد، خاطرنشان کرد: هیچکس در یا نشرایط نباید سوءاستفاده کند.

,

حقیقی افزود: اهمیت کنترل و تنظیم بازار اگر بالاتر از مدیریت ویروس کرونا نباشد کمتر هم نیست.

,

استاندار زنجان با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان در مهرماه سال جاری گفت: 2 اقدام مهم در این زمینه انجام شد که تولید و پخش سریال شهید شهریاری، یکی از این اقدامات و دیگری افتتاح 3535 مسکن محرومان به نام هر شهید بود که 2 هزار واحد از محل مسکن محرومان و 1535 واحد نیز از محل بهشازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی بود که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

,

وی تاکید کرد: از تمام دستگاه‌ها انتظار می‌رود که در برگزاری هرچه بهتر کنگره مشارکت داشته باشند.

,

 

,

*‌ توجه ویژه آیت‌اله رئیسی به استان زنجان

, *‌ توجه ویژه آیت‌اله رئیسی به استان زنجان,

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات 28 خرداد گفت: بیش از 27 هزار نفر در برگزاری این انتخابات در استان زنجان دخیل بودند که از تمام عوامل اجرایی و نظارتی و مشارکت مردم در انتخابات قدردانی می‌شود.

,

وی ضمن تبریک مجدد انتخاب آیت‌اله رئیسی یه عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: میزان آرای ایشان هم در سال 96 و هم در 1400 در استان زنجان معنادار بود که نشان از علاقه‌مندی متقابل مردم استان زنجان و آیت‌الله رئیسی به یکدیگر دارد.

,

حقیقی با بیان اینکه آیت‌اله رئیسی در زمان کسوت ریاست قوه قضائیه، توجه ویژه‌ای به استان زنجان کردند، خاطرنشان کرد: به درخواست‌هایی که در سفر ایشان به زنجان داشتیم، توجه ویژه‌ای کردند و بعضی از مشکلات مانند پسماند روی که سال‌ها معطل مانده بود به دستور ایشان و کمک و همکاری مدیران استان حل شد.

,

وی ابراز کرد: یقین دارم با حضور آیت‌اله رئیسی در کسوت ریاست‌جمهوری، توجه ویژه‌ای به زنجان خواهد شد و این استان، جایگاه شایسته خود را پیدا خواهد کرد.

,

 

,

*‌ پروژه‌های بزرگی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند

, *‌ پروژه‌های بزرگی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند,

استاندار زنجان با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: هفته دولت، فرصت بسیار مناسبی هم برای گزارش دادن به مردم و هم رفع ایراداتی است که توسط مردم به مسئولان گوشزد می‌شود.

,

وی با بیان اینکه پروژه‌های خوبی داریم که در این هفته افتتاح خواهند شد، اظهار کرد: واحدهای تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 8500 میلیارد تومان که بخشی از آن آماده افتتاح است و بخشی دیگر تا پایان سال افتتاح می‌شوند که بعضی از آن‌ها 16 سال تعطیل بودند.

,

حقیقی با اشاره به رشد صادرات استان در سال گذشته علی‌رغم منفی بودن میانگین صادرات کشور و افزایش 176 درصدی صادرات استان در 4 ماهه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته خاطرنشان کرد: واردات استان در 4 ماهه اول سال جاری 138 درصد رشد داشته است.

,

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ منیّتی وجود ندارد و همه ما سربازان میدانی ولایت هستیم، گفت: بنابراین تلاش ما در سال جاری باید بسیار بیشتر از سال 1399 باشد و برخی اقدامات، نشان از این تلاش دارد و اصلا از هیچکس پذیرفته نیست که چه سهواً و چه عمداً کوچکترین تعللی در انجام وظیفه خود کنند و همه باید به صورت قاطع و میدانی، فعال باشند.

,

وی با اشاره به افتتاح 106 کیلومتر از پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین خاطرنشان کرد: این پروژه در سال 1383 مصوب و از سال 1385 آغاز شده بود که تا تیرماه سال 1399 حدود 50 درصد پیشرفت داشت اما امروز به عنوان سرباز ولایت، افتخار می‌کنم که در 10 ماه اخیر با تزریق اعتبار و تلاش‌های صورت‌گرفته 106 کیلومتر افتتاح شد و 38 کیلومتر از این پروژه باقی مانده که زیرسازی شده و مختصات آن آماده و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری شده و اگر با روند کنونی پیش برود ظرف چند هفته آینده افتتاح می‌شود.

,

حقیقی با اشاره به هزینه 400 میلیارد تومانی طی یک سال اخیر به پروژه دوخطه کردن راه‌آهن و 167 میلیارد تومانی برای تامین اینترنت پرسرعت در مناطق محروم استان افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام، رقم کلانی را به خود گرفته که ورزشگاه 15 هزار نفری نیز یکی از آن‌ها است که چندین سال است که مانده اما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در هفته دولت به مرحله افتتاح برسانیم.

,

وی در خصوص مشکل به‌وجودآمده برای کارخانجات تولید سیمان در پی قطعی برق گقت: برق این واحدها را بعد از 10 روز تامین کردیم اما یکی از این واحدها وارد بورس شده و واحد دیگر نیز تولید خود را به قیمت تعیین‌شده نمی‌فروخت که ابتدا پلمب بعد از مدتی فک پلمب شد اما بخش زیادی از سیمان تولیدی در پروژه‌های دوخطه کردن راه‌آهن و طرح اقدام ملی مسکن مصرف می‌شود و بقیه نیز صرف نیاز استان می‌شود.

,

این مسئول با بیان اینکه 2 روستای ماهنشان دارای مشکل آب بود، اظهار داشت: آب این روستاها نیز با تلاش‌های فراوان تامین شد و تاکید کرده‌ایم که حتی یک لحظه هم آب منطقه نباید قطع شود.

,

وی با بیان اینکه کم‌آبی و مصرف زیاد آب 2 نکته متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: بعضی روستاییان باغ‌های خود را نیز با آب شُرب، آبیاری می‌کنند که جلوی این کار گرفته می‌شود.

,

*‌ امیدواریم مقطع انتقالی قدرت از دولت دوازدهم به سیزدهم به شایستگی اتفاق بیفتد

, *‌ امیدواریم مقطع انتقالی قدرت از دولت دوازدهم به سیزدهم به شایستگی اتفاق بیفتد,

سیدمرتضی خاتمی، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود و رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در مقطع دوره انتقالی قرار داریم و امیدواریم این انتقال قدرت از دولت دوازدهم به سیزدهم به خوبی و شایستگی اتفاق بیفتد که بدنه اجرایی کشور از هر 4 سال یک بار نوسازی می‌شود.

,

وی ابراز کرد: امیدواریم دولت سیزدهم به دور از همه سهم‌خواهی‌ها و با اعضای توانمند، پای کار و تازه‌نفس، کار خود را آغاز کند که مراسم تحلیف به زودی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

,

خاتمی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری در مقطعی برگزار شد که هم از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا و هم تحریم‌ها شرایط خاصی بود و هم نارسایی‌های مختلفی از قِبَل ضعف یا سوء مدیریت در کشور وجود داشت اما با کمک خداوند و با شرایط قابل قبولی از این گذرگاه عبور کردیم.

,

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه‌ای منجر به بهبود شرایط مردم و کشور خواهد شد که متوزان باشد، اظهار داشت: برای توسعه متوازن یک استان نیز لازم است که تمام شهرستان‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیت و آنچه که آمایش، نام برده می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها مورد وتجه قرار گیرند.

,

وی با بیان اینکه شاهد اختلالات برق در نقاط مختلف به‌خصوص مناطق محروم استان هستیم، گفت: پیامد این قطعی، مشکل کمبود سیمان بود که دپوی حداقلی سیمان نیز به درستی در استان مدیریت نشد و الان هم مشکل وجود دارد.

,

خاتمی با بیان اینکه آب شُرب به عنوان یکی از مسائل مهم و حیاتی است، اظهار کرد: شهرستان‌ها به‌خصوص ماهنشان در تعدادی از روستاها از این مساله رنج می‌برند و مشکلات را با بردباری تمام، تحمل می‌کنند.

,

وی افزود: امیدواریم با تلاش مجموعه مدیران به‌گونه‌ای مدیریت شود که وضعیت آب در 3 ماه آینده را بدون مشکل مدیریت کنیم.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آبرسانی با تانکر به بعضی از روستاها گفت: این در حالی است که با چند کیلومتر لوله‌کشی می‌توان آب مورد نیاز این مناطق را تامین کرد.

,

وی با بیان اینکه سدهای مراش و بلوبین 2 سال قبل قرار بود که آبگیری شوند، اظهار داشت: اما همچنان این پروژه‌ها در گیر و دار اعتبارات قطره‌چکانی هستند.

,

خاتمی، پایش صحیح راه‌های مواصلاتی را یکی از راه‌های توسعه متوازن بیان کرد و گفت: به راه‌هایی که به استان‌های مختلف برخورد می‌کند به صورت همسان توجه نشده که امیدواریم مسئولان استان در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه