اخبار داغ

مشکل معدن کاران روی میز شورای گفت و گو؛

از خام فروشی معادن تا ضعف در صنعت حمل و نقل مواد معدنی در خراسان جنوبی

از خام فروشی معادن تا ضعف در صنعت حمل و نقل مواد معدنی در خراسان جنوبی
مشکل معدن کاران خراسان‌جنوبی در حوزه ناوگان حمل و نقل در شورای گفت و گو مورد بررسی قرار گرفت که عمده مشکل مطرح شده نبود سرمایه در گردش،ضعف در حوزه حمل و نقل مواد معدنی و خام فروشی عنوان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،محسن احتشام رئیس اتاق بازرگانی بیرجند در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اقدامی که در ستاد توسعه خاوران برای تسهیل سرمایه‌گذاری انجام شده می‌تواند الگوی تحولی بسیار خوبی در حوزه رفع مشکل واحدهای تولیدی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

محسن احتشام با اشاره به اینکه ستاد توسعه خاوران انگیزه بسیار خوبی در سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است، بیان‌کرد: بخشی از واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی مشکل بیکاری پنهان دارند که با اقدامات ستاد توسعه خاوران این مشکل نیز حل خواهد شد.

,

ضرورت سهل گیری بانک‌ها در اعطای تسهیلات

, ضرورت سهل گیری بانک‌ها در اعطای تسهیلات,

احتشام در زمینه تسهیلات برای واحدهای دامداری و کشاورزی نیز گفت: بانک‌ها باید تلاش کنند که در زمینه اعطای تسهیلات سخت گیری‌های کمتری داشته باشند.

,

علیرضا باقری، رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از اشکالات و مشکلات در حوزه معادن بخشنامه تغییر قیمت پایه مواد معدنی است که به درصدی از فروش ماده معدنی تغییر پیدا کرده است.

,

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: متأسفانه ۹۰ درصد از مواد معدنی خراسان‌جنوبی جهت فرآوری به خارج از استان می‌رود و از این جهت قیمت تمام شده بسیار بالایی دارد و از طرفی معادن ما نیز از زیرساخت مناسب آب و برق نیز برخوردار نیستند.

,

باقری ادامه‌داد: برخی از واحدهای معدنی برای تأمین برق از نیروگاه‌های کوچک استفاده می‌کنند که هزینه تمام شده محصول تولیدی آنان را نیز افزایش می‌دهد.

,

وی گفت: با توجه به جمیع شرایط پیشنهاد ما این بوده است که در زمینه حقوق دولتی معادن برای استان‌های کمتر توسعه یافته برای مدتی ۷۰ درصد تخفیف قائل شوند و به صورت پلکانی و بر اساس شرایط این میزان تغییر کند.

,

دپوی مواد معدنی به واسطه مشکلات حمل و نقل

, دپوی مواد معدنی به واسطه مشکلات حمل و نقل,

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: از دیگر مشکلات معدن‌کاران باید به حوزه حمل و نقل اشاره کرد که توسعه ناوگان حمل و نقل به اندازه حجم تولیدات معادن نبوده و از این جهت ما شاهد دپوی مواد معدنی در مواردی هستیم.

,

باقری با اشاره به اینکه مجوز واردات ماشین‌های دست دوم نیز بلاتکلیف است، گفت: یکی از پیشنهادات ما این است که تسهیلات بانکی ارزان قیمت به شرکت‌های حمل و نقل در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل داده شود.

,

وی با تأکید بر اینکه بسته بودن مسیر نهبندان به شهداد نیز برای معدن‌کاران مشکلاتی ایجاد کرده است، بیان‌کرد: از دیگر درخواست‌های ما این است که پیگیری در زمینه استفاده از کامیون‌های عبور موقت در تردد داخل استان صورت گیرد.

,

سید حسین خیریه، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات واحدهای دامداری و کشاورزی در زمینه در زمینه دریافت تسهیلات مشکل وثیقه‌ها است.

,

وی یادآور شد: براساس قانون محل اجرای طرح نیز می‌تواند به عنوان وثیقه باشد و در صورت کمبود از وثیقه ملکی استفاده شود.

,

دغدغه سرمایه در گردش واحدها

, دغدغه سرمایه در گردش واحدها,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی دغدغه سرمایه در گردش دارند، گفت: افزایش سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی می‌تواند تا حدی در رفع این مشکل تأثیرگذار باشد.

,

خیریه اظهار کرد: اگر دولت ۴۹ درصد سهم خود به این صندوق را پرداخت کند همه آمادگی دارند که ۵۱ درصد سهم خود را بپردازند.

,

حامد کریم پور، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای بیرجند نیز در این جلسه بیان‌کرد: موضوع معدن در واقع بهانه‌ای شد برای اینکه به مشکلات بخش حمل و نقل نیز نگاهی انداخته شود

,

وی یادآورشد: سرمایه‌گذاران بخش حمل و نقل هیچ گونه تسهیلاتی نگرفته‌اند و ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی بوده است.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه