اخبار داغ

استاندار مرکزی خبر داد

صادرات ۳۷۱ میلیون دلاری استان مرکزی به ۸۰ کشور جهان

صادرات ۳۷۱ میلیون دلاری استان مرکزی به ۸۰ کشور جهان
آقازاده گفت: صادرات استان در تیر ماه سال جاری با رشد دو برابری به بیش از ۳۷۱ میلیون دلار رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد ۴ ماهه اخیر گمرکات استان مرکزی بیان کرد: در حوزه صادرات از ابتدای سال تا پایان تیر ماه ، تعداد ۱۱ هزار و ۱۷ فقره اظهارنامه برای صادرات محصولاتی به وزن ۴۷۷ هزار تن صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود : ارزش صادرات انجام شده طی تیر ماه در استان مرکزی حدود ۳۷۱ میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷۴ درصد ، وزن ۷ درصد و ارزش ۹۹ درصد افزایش داشته است.

,

وی با اشاره به تنوع محصولات صادراتی استان مرکزی گفت: اقلامی چون انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه ، بلورجات،پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام ،شمش آلومینیوم،مقاطع فولادی، مواد غذایی،کاشی، سرامیک و ... از استان مرکزی به مقصد ۸۰ کشور دنیا از جمله ترکیه، عراق، افغانستان ، امارات متحده، آذربایجان، پاکستان، ازبکستان ، بلغارستان و ... صادر شده است.

,

استاندار مرکزی اظهار داشت:  ارزش واردات نیز صورت گرفته این مدت در استان نیز بیش از ۱۵۵ میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد یافته است.

,

آقازاده با اشاره به ۴۱ کشور همچون چین، ترکیه، امارات، اکوادور ، چک، هند، آلمان و ... به عنوان مبداء واردات صورت گرفته، گفت: عمده کالاهای وارد شده به استان شامل ماشین آلات و مواد اولیه خطوط تولید می باشد.

,

وی اظهار داشت : در حال حاضر تراز تجاری استان مرکزی مثبت می باشد و میزان مبادلات تجاری استان در سال جاری رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته داشته و با تداوم این روند در سال جاری صادرات استان از مرز یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه