اخبار داغ

بررسی حواشی حضور کاروان ایران در المپیک توکیو؛

آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران ضربه وارد کردند

آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران ضربه وارد کردند
رویارویی باورنکردنی دو ورزشکار ایرانی یکی زیر پرچم ایران و دیگری زیر پرچم پناهندگان، ضعف مسئولیت‌نگاری مسئولان در کنار حلقه مفقوده عدم توجه به نیروی انسانی از جمله مباحث مطرح شده در این گفت‌وگوست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، المپیک توکیو با حضور تیم‌هایی از کشورهای راه یافته به این رویداد ورزشی مهم جهانی در حالی برگزار شد که حواشی جالب توجهی برای کاروان اعزامی کشورمان از همان ابتدا داشت، از لباس عجیب و غریب و ناهمگون کاروان ورزشی تا رویارویی دو ورزشکار ایرانی یکی با پرچم ایران و دیگری با پرچم پناهندگان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

این حواشی و مسائل سیاسی پشت پرده این بازی‌های مهم را در گفت‌وگویی با «محمد امامی کورنده، کارشناس حوزه ورزش و رسانه» مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

,
ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران
محمد امامی کورنده کارشناس حوزه ورزش و رسانه
,
ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران
محمد امامی کورنده کارشناس حوزه ورزش و رسانه
, ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران,
محمد امامی کورنده کارشناس حوزه ورزش و رسانه
,

تهران نیوز: کیمیا علیزاده از ورزشکاران مدال آور ایرانی بود که هم اکنون با پرچم کشورهای پناهنده در المپیک حاضر شده است به نظر شما چرا این اتفاق رخ داده است؟

, تهران نیوز: کیمیا علیزاده از ورزشکاران مدال آور ایرانی بود که هم اکنون با پرچم کشورهای پناهنده در المپیک حاضر شده است به نظر شما چرا این اتفاق رخ داده است؟,

امامی: باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده که یک ورزشکار ایرانی که در المپیک و جام‌های قبلی با پرچم ایران موفق به مدال آوری شده و مورد تشویق رهبری و مسئولان دیگر و مجامع ورزشی در آن زمان قرار می‌گیرد به راحتی از فضای مساعدی که در آن قرار دارد، برمی‌گردد.

,

این یک پدیده جامعه شناختی است که باید کیمیا علیزده را از نظر روانشناختی ارزیابی کرد. رفتار شناختی وی در پی دو تا سه سال اخیر بعد از قهرمانی و مدال آوری‌اش در المپیک سابق باید بررسی شود چرا که این موضوع یک شبه اتفاق نیفتاده و باید از قبل برای این هیجان کاذبی که در المپیک اتفاق می‌افتاد، آماده می‌شدیم.  

,

طبیعتا سیستم المپیک با بسیاری از افراد و کشورهای ذی نفوذ در طول تاریخ گره خورده است که حتی از المپیک و سازمان ملل و یونسکو و سازمان بهداشت جهانی برای رسیدن به اهداف و مقاصد خودشان بهره برداری می‌کنند. آمریکا، اروپا و به ویژه رژیم صهیونیستی با دو هدف برای ارتقا رشته و حوزه ورزش خود و از همه مهم‌تر با هدف اصلی تخریب کشوری مثل ایران و جوسازی رسانه‌ای و القا اتفاقاتی همچون کیمیا علیزده در المپیک سرمایه گذاری می‌کنند.

,

ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران

, ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران,

تهران نیوز: چرا این ورزشکار در طول دو سال گذشته که مهاجرت کرده بود نتوانست زیر پرچم هیچ کشوری بازی کند؟

, تهران نیوز: چرا این ورزشکار در طول دو سال گذشته که مهاجرت کرده بود نتوانست زیر پرچم هیچ کشوری بازی کند؟,

امامی: اگر پدر مادری فرزند خود را حفظ نکند ممکن است در خانه غریبه‌ای که به اندازه پدر و مادرش به او محبت نمی‌کنند، ساکن شود. امثال این ورزشکار یکی در کشتی و دیگری در رشته‌ای دیگر هریک زیر پرچم یکی از کشورها بازی کرده‌اند اما اینکه چرا کیمیا علیزده تا به حال زیر پرچم کشوری نرفته و هیچ کشوری پذیرفته نشده با اینکه وی در آلمان زندگی می‌کند به این دلیل است که اسم و عنوان کیمیا علیزده عضو تیم پناهندگان در المپیک خود حساسیت‌زا و قابل توجه برای رسانه‌ها و کشورهای دیگر و فضای سیاسی و به خروش آوردن و به جوش آمدن غیرت بسیاری از ایرانی‌هاست.

,

این اتفاقات همه هدفمند برنامه ریزی شده حتی برنامه‌ریزی و چینش و ترکیب بندی مسابقات نیز هدفمند و حاوی مقاصد سیاسی است و گرنه چطور ممکن است در این مسابقات در اولین مسابقه این رشته دو حریف ایرانی با دو پرچم مختلف روبروی هم قرار بگیرند،  این واقعا شانس است و یا رندوم؟! معلوم است که اینها همه با برنامه ریزی رقم خورده تا کیمیا علیزاده در اولین بازی خود با حریف هموطن خود مواجه شود بنابراین چیدمان این اتفاق یک گفتمان کاملا سیاسی در ورزش است که توسط افراد و کشورهای ذی نفوذ در المپیک اتفاق افتاده است.

,

تهران نیوز: به نظر شما چه سیاستی سبب می‌شود که ورزشکاران ترجیح دهند از کشور خود مهاجرت کنند؟

, تهران نیوز: به نظر شما چه سیاستی سبب می‌شود که ورزشکاران ترجیح دهند از کشور خود مهاجرت کنند؟,

امامی: سال‌هاست در رشته‌های ورزشی چه جام جهانی و چه المپیک و یا هر تورنومنت دیگری با ورزشکاران ما با نمایندگان رژیم صهیونیستی مسابقه نمی‌دهند و این پذیرفته شده و سیاست دیپلماسی کشور ماست اما همین را در طول چند سال گذشته دستاویز و بهانه‌ای برای تعلیق بسیاری از رشته‌های ورزشی قرار داده‌اند.

,

همه اینها با هدف اتفاق می‌افتد همچنان که اتفاقی که در فدراسیون فوتبال هم درگیر آن هستیم از همین حربه در آن استفاده کرده‌اند که اگر سیاست را در ورزش دخالت دهید تعلیق می‌شود حال آنکه فلسفه وجود این قانون برای تعلیق غلط است و هیچ کشور و مجموعه‌ و فدارسیون جهانی حق این را ندارد به یک کشور دیکته کند که شما طبق خواسته سیاسی ما عمل کن و هدف ما این است که شما طبق خواسته سیاسی خودت عمل نکنی! اصلا صورت مسئله دچار ایراد است.

,

از سویی مسئولان برای اینکه موضوع را حل کنند اینقدر با موضوع پیچیده می‌شوند که خود نیز با موضوع گره می‌خورند و تا حدی گره می‌خورند که رفتار بدتری نشان می‌دهند.

,

ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران

, ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران,

تهران نیوز: اینکه گفته می‌شود رفتار رسانه‌های داخلی سبب دلخوری برخی ورزشکاران ما شده است، صحت دارد؟

, تهران نیوز: اینکه گفته می‌شود رفتار رسانه‌های داخلی سبب دلخوری برخی ورزشکاران ما شده است، صحت دارد؟,

امامی: در یکسری از برنامه های رسانه‌ها اسم این ورزشکاران عنوان نشده است. از سویی مجری یک برنامه حق ندارد قضاوت شخصی در مورد یک شخص کند و این از سیاست‌های اصولی رسانه خارج است و در رسانه نمی‌توان راجع به افراد و سلایق آنها چه ایرانی و چه غیر ایرانی به عنوان یک مجری قضاوت کرد در حالی که این اظهار نظرات قضاوت گونه بارها در رسانه ملی رخ داده است. اگر شرایطی پیش آمده که یک ورزشکار ایرانی از کشور خودش رفته نباید آن فرد را جار زد و آبرویش را برد چرا که با این کار چندین نفر را تشویق می‌کنند که از این کشور بروند.

,

بارها و بارها رهبر معظم انقلاب بر جذب حداکثری در هر فضایی تأکید کرده‌اند، وقتی که رهبر ما به طور مطلق می‌گویند جذب حداکثری یعنی در هر کجایی این جذب باید اتفاق بیفتد. اگر کیمیا علیزاده دو سال پیش رفت باید همان موقع مسئولان و کسانی که الان سینه چاک کرده و تخریب می‌کنند و حتی مسئولان دیپلماسی ما برای برگرداندن یک قهرمان المپیک تلاش می‌کردند.

,

از سویی نزدیک به 6 ماه رسانه‌های معاند بحث حجاب را در مورد این ورزشکار مطرح کردند و موضوع مهاجرت وی را کاملاً سیاسی نشان دادند در حالی که هیچ واکنشی از سوی مسئولان و رسانه‌های داخلی به این ادعاها نشان داده نشد.

,

تهران نیوز: به نظر شما مشکل کجاست؟

, تهران نیوز: به نظر شما مشکل کجاست؟,

امامی: بزرگترین مشکل ما و در واقع حلقه مفقوده تمام مشکلات در تمام حوزه‌ها این است که برای نیروهای انسانی به عنوان منابع و سرمایه انسانی ارزشی قائل نیستیم چه در مدیریت کلان و اقصاد و چه در ورزش و اجتماع و حوزه فرهنگ.

,

ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران

, ضربه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ورزش ایران,

تهران نیوز: یکی از ایرادات کاروان اعزامی به این بازیها لباس ورزشکاران زن بود به نظرتان این نوع از مدیریت از کجا نشأت می‌گیرد؟

, تهران نیوز: یکی از ایرادات کاروان اعزامی به این بازیها لباس ورزشکاران زن بود به نظرتان این نوع از مدیریت از کجا نشأت می‌گیرد؟,

امامی: لباس المپیک و طراحی آن که به گفته مسئولان امر 3 سال کار برده است اینگونه صدا کرد به این دلیل که این لباس در معرض دید قرار گرفت و آنها را مجبور به عذرخواهی کرد هرچند یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید این بوده که اگر اشتباهی می‌کنند در همان مسیر اشتباه تا آخر می‌روند و اینگونه آسیب بیشتر می‌زنند و این لباس فقط یک پرونده است که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده و به دلیل اینکه در معرض دید عموم قرار گرفت سر و صدا کرد اما به طور مثال فدراسیون فوتبال به تعداد بسیار زیاد پرونده‌های این‌چنینی دارد که اگر این قراردادها در معرض دید عموم قرار بگیرد این واکنش‌ها به آنها خواهد شد.  

,

برخی مسئولان ادعای اطلاع رسانی شفاف و عمومی دارند اما در عمل این اتفاقات نمی‌افتد و نمونه آن لباس المپیک بود که در معرض دید عموم قرار گرفت و این همه حاشیه به دنبال داشت و بعدا مشخص شد چه بودجه کلانی برای طراحی آن صرف شده است.

,

هدف مسئولان دولت فعلی فقط رفع تکلیف است اما برای خلاقیت زحمت نمی‌کشند و این نتایج را در حوزه‌های مختلف به دست می‌آورند. حلقه مقوده اصلی جامعه ما ارزش نگذاشتن برای سرمایه‌های انسانی است.

,

 تهران نیوز: به نظر شما دشمنی‌های سیاسی کشورهای ابرقدرت چه میزان در زمینه حضور ایران در مجامع ورزش بین المللی تاثیرگذار است؟

,  تهران نیوز: به نظر شما دشمنی‌های سیاسی کشورهای ابرقدرت چه میزان در زمینه حضور ایران در مجامع ورزش بین المللی تاثیرگذار است؟,

امامی: فلسفه وجودی مجامعی همچون سازمان ملل و یا یونسکو و مجامعی همچون اینها و بودجه‌ای که از ابر قدرت‌ها دریافت می‌کنند در راستای تخریب برخی کشورها همچون ایران با ابزارهای گوناگون و در مجامع مختلف بین الملی است.

,

چطور می‌شود حساس‌ترین و اولین بازی یک رشته ورزشی در المپیک روبرو قرار دادن دو ورزشکار ایرانی یکی با پرچم ایران و دیگری با پرچم پناهندگان باشد! یقیناً پشت این اقدامات یک برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت قرار دارد.

,

آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب دقیقا همان ضرباتی که در قالب برجام به قلب اقتصاد ایران زدند را به صورت کاملاً نامحسوس به قلب ورزش ایران از طریق المپیک می‌زنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه