اخبار داغ

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی:

۵۳ تفاهم نامه برای رفع چالش دوگانگی های آموزش های مهارتی در استان بسته شد

۵۳ تفاهم نامه برای رفع چالش دوگانگی های آموزش های مهارتی در استان بسته شد
فرج اله راد گفت: دغدغه موازی کاری و دوگانگی های آموزش های مهارتی که میان آموزش فنی و حرفه ای با دستگاه های اجرایی در استان وجود داشت با عقد بیش از 53 تفاهم نامه ای که با دستگاه های اجرایی استان امضا شده اند، رفع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرج اله راد،مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در سال گذشته با سفر رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استان خراسان شمالی، تفاهم نامه ای میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با استانداری خراسان شمالی منعقد شد تا سند راهبردی توسعه مهارت خراسان شمالی تهیه و تدوین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

راد گفت: مطالعات این سند و پیش نویس آن در تعامل با دستگاه های اجرایی و استعلام از بخش خصوصی و صنعت در استان تهیه و تنظیم و این پیش نویس به ستاد آموزش فنی و حرفه ای کشور ارسال شد که این ستاد نیز این سند راهبردی را مصوب کرد.

,

وی با بیان اینکه این سند متناسب با فضای کسب و کار آموزش های فنی و حرفه ای تنظیم شده است، عنوان کرد: این سند، نقشه راه پیش روی نحوه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به جوامع هدف در استان است.

,

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: در این سند به نحوه رفع دغدغه های مختلف در بخش آموزش های فنی و حرفه ای در استان از جمله تامین منابع مالی، تامین تجهیزات، جذب نیروهای مربی برای مراکز فنی و حرفه ای استان پاسخ داده شده است.

,

وی همچنین بیان کرد: پس از تصویب این سند، دغدغه موازی کاری و دوگانگی های آموزش های مهارتی که میان آموزش فنی و حرفه ای با دستگاه های اجرایی در استان وجود داشت نیز تعیین تکلیف شد.

,

راد گفت: در همین راستا، بیش از 53 تفاهم نامه میان اداره کل فنی و حرفه ای استان با دیگر دستگاه های اجرایی در استان با هدف پیشگیری از موازی کاری و دوگانگی های آموزشی در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به آموزش گیرندگان در استان منعقد شده اند.

,

وی عنوان کرد: با این انعقاد این تفاهم نامه ها، دستگاه های اجرایی در زمینه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای همکار این اداره کل شدند.

,

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم نامه ها در زمینه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به جوامع هدف، از ظرفیت، امکانات و توان تجهیزاتی، نیروهای آموزشی و امکاناتی دستگاه های اجرایی استان بهره گیری خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال با عقد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان مقرر شد تا از ظرفیت آموزش های مهارتی شرکت های دانش بنیان و فناور تحت مدیریت پارک علم و فناوری استان برای جامعه هدف آموزش گیرنده، استفاده شود.

,

راد در بخش دیگری از سخن خود به فعالیت 9 مرکز دولتی و 182 آموزشگاه آزاد آموزش های فنی و حرفه ای تحت مدیریت اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر چهار مرکز دیگر نیز برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به دختران و پسران در شهرهای راز، آشخانه، گرمه همچنین منطقه گلستان شهر بجنورد در دست ساخت هستند.

,

وی با بیان اینکه این چهار مرکز به بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده اند، تصریح کرد: تکمیل این چهار مرکز به بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین این اعتبار را از استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان تقاضا کرده ایم.

,

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی یادآور شد: درصورتیکه اعتبار سال مالی 1400 این نهاد هر چه سریعتر اختصاص پیدا کند، تکمیل این چهار مرکز تا پایان هفته دولت تکمیل می شوند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه