اخبار داغ

جانشین فرمانده کل سپاه:

در اقتصاد به روش‌هایی گردن نهادیم که دستورالعمل دشمنان است/ معیشت و اقتصاد مردم؛ مساله مهم کشور

در اقتصاد به روش‌هایی گردن نهادیم که دستورالعمل دشمنان است/ معیشت و اقتصاد مردم؛ مساله مهم کشور
دریادار فدوی با اشاره به بسیج سازندگی به عنوان عرصه خدمت به مردم گفت: امروز وحدت کلمه رمز پیروزی در کارها و فعالیت‌های جهادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در سومین یادواره شهدای جهادگر "جهادگران آسمانی" در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اگر عبادت را به 10 بخش تقسیم کنیم، 9 بخش آن خدمت به بندگان خدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در این عرصه خدمت که امروز پیش روی ما است و سال‌هاست که دلدادگان به پیام معصومین علیهم‌السلام در پی این امر مهم رفتند، تعداد 47 شهید تقدیم شده است؛ در عرصه‎‌ای که تیر و تفنگ نیست، جهادگران ما سختی را به جان خریدند و نه‌تنها این عرصه تعطیل نشد، بلکه بر ابعاد کار جهادی دلدادگان خدای متعال افزوده شد.

,

دریادار فدوی بیان کرد: بسیجیانی که در سراسر میهن اسلامی به خیل بزرگ جهادگران صحنه‌های مختلف هر روز اضافه شدند و ابعاد جدیدی از راه خدمت‌رسانی را برقرار کردند؛ از سیل و زلزله تا کمک به مردم در خشک‌سالی این جهادگران امروز حضور دارند.

,

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: اگر امروز جهاد سازندگی که امام (ره) دستور تشکیل آن را داد و عده‌ای آن را از بین بردند، می‌بود، امروز مشکلات ما در این سطح نبود؛ امروز بعد از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی گرفتار برخی مشکلاتی هستیم که در شان ملت رشید ایران و انقلاب اسلامی نیست.

,

وی تصریح کرد: وقتی ملتی، انقلابی و مکتبی می‌تواند طبق دستور خدا عمل کند، خدا هم به وعده خودش عمل می‌کند و مستکبران را به خاک مذلت می‌نشاند؛ ملتی که این قدرت را دارد نه‌تنها درگیر این مشکلاتی که امروز را داریم نمی‌شود، بلکه نصرت خدا هم برای او می‌آید.

,

دریادار فدوی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس جان عزیزشان را شهدای ما دادند و امروز هم از جبهه مقاومت شهید می‌آورند؛ خداوند برای ملتی که به تکالیفش عمل می‌کند، وعده خودش را برای آن ملت محقق می‌کند.

,

 جانشین فرمانده کل سپاه افزود: امروز در اقتصاد به روش‌هایی گردن نهادیم که دستورالعمل دشمنان ما است نه طبق قاعده‌هایی که خدای متعال به آن تأکید کرده است؛ خدای متعال برای حل مسائل بندگانش آیا کم گذاشته است؟

,

وی معیشت و اقتصاد مردم را یکی از مهم‌ترین مسائل کشور عنوان کرد و افزود: امروز خوزستانی که یکی از پرآب‌ترین نقاط کشور ما است، با مشکلات آبی روبرو است، این یعنی مجموعه‌هایی که اصالت کار آن‌ها تأمین آب است به وظایف و تکالیفشان درست عمل نکردند.

,

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی یک سری نهادهایی برقرار شده که اگر طبق روال معمول مسائل حل نشده، این نهادها توانستند مسائل را حل کنند؛ یکی از مصادیق مشخص این قضیه، گروه‌های جهادی هستند که راه افتادند و در یک مجموعه که انتها ندارد با تفکر دلی، زبانی، عملی و مالی وارد عرصه جهادی شدند.  

,

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: نهادهایی مثل سپاه و کمیته امداد که امام راحل آن را پایه‌گذاری کردند، امروز برکاتی که این مجموعه‌ها دارند قطعاً مربوط به تفکر پایه‌گذار آن و روح ایجادکننده سیستم برمی‌گردد.

,

وی بیان کرد: پیگیر آن هستیم تا در اصلاحاتی که بسیج سازندگی داریم نام آن‌هم به «بسیج جهاد سازندگی» تغییر پیدا کند تا نام جهاد دوباره احیا شود و همه آن کارهایی که در جهاد سازندگی داشتیم، با قوت بیشتر در بسیج جهاد سازندگی تداوم داشته باشد.

,

دریادار فدوی افزود: در جغرافیایی وسیع جبهه مقاومت به یک الزام قطعی رسیدیم و گروه‌های متعدد مقاومت شکل گرفته و برکات زیادی داشته است و آمریکا و اسرائیل را این گروه‌ها در لبنان، افغانستان، یمن، فلسطین، سوریه و عراق به خاک مذلت نشاندند.

,

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بسیج سازندگی امروز عرصه خدمت به مردم است و دستگاه‌های مختلف باید این عرصه را باز کنند تا هر کس که دلش برای این کار مهیا است، وارد میدان شود.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون 47 شهید جهادگر تقدیم انقلاب اسلامی شده است، گفت: هرچند جان دادن در این عرصه الزام ندارد، اما عده‌ای در این مسیر و برای خدمت و به مردم و محرومیت‌زدایی جان خودشان را هم تقدیم کردند.

,

دریادار فدوی عنوان کرد: امروز 42 هزار گروه جهادی بسیج ثبت‌شده در سراسر کشور فعال هستند و کار خدمت به مردم را انجام می‌دهند و برای تقویت این توانمندی بزرگ باید بودجه لازم پیش‌بینی شود که در بودجه 1400 این امر دیده شده است.

,

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: امروز وحدت کلمه رمز پیروزی ما در کارها و فعالیت‌های جهادی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه